اسلام پزشک بی دارو

علم غذاشناسى از علومى است كه امروز توسعه بيشترى يافته و مورد علاقه عموم طبقات مردم قرار گرفته است. اين علم در زمان قديم هم متداول بوده است. و بهترين سند آن، كتابهايى است مانند ((مخزن الاويه)) و امثال آن كه در اين باره تدوين شده است. امروز غذاشناسان، با الهام از اين كتب و تجربيات و زحماتى كه خود در اين قسمت به كمك آزمايشها متحمل گشته اند
شنبه، 30 آذر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسلام پزشک بی دارو
اسلام پزشک بی دارو
اسلام پزشک بی دارو

نویسنده: احمد امین شیرازی
علم غذاشناسى از علومى است كه امروز توسعه بيشترى يافته و مورد علاقه عموم طبقات مردم قرار گرفته است.
اين علم در زمان قديم هم متداول بوده است. و بهترين سند آن، كتابهايى است مانند ((مخزن الاويه)) و امثال آن كه در اين باره تدوين شده است. امروز غذاشناسان، با الهام از اين كتب و تجربيات و زحماتى كه خود در اين قسمت به كمك آزمايشها متحمل گشته اند سبب تكميل و گسترش بيشتر اين علم شده اند.
اسلام همانگونه كه از هر نظر كامل است، از نظر جنبه هاى بهداشتى نيز مكتبى غنى و نيرومند دارد. شاهد اين مدعا اسناد زنده اى است كه اين كتاب قسمتى از آنها را نشان خواهد داد.
تحركى كه اسلام براى بشريت بوجود آورد تنها مخصوص مسلمانان نبود بلكه شعاع و پرتو آن غرب را نيز فرا گرفت.
كتاب حاضر تطبيق و سنجشى است كه بين غذاشناسى اسلامى و عذاشناسى روز شده و در كنار آيات و روايات اسلامى كه تكيه گاه اساسى اين كتاب است به مقالات دانشمندان علوم بهداشتى و غذايى نيز اشاره شده كه خواننده با مطالعه آن وسعت و عظمت مكتب آسمانى اسلام پى ميبرد وبخوبى ميشود چگونه اولياء گرامى اين آئين در 14 قرن قبل نكات دقيق غذاشناسى و بهداشتى را به پيروان خود خاطر نشان كرده و براى مداواى مردم از آنها استفاده نموده اند.
متن کتاب "  اسلام پزشک بی دارو " 




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.