بهترین سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌‌مدت جهت سرمایه‌گذاری‌های عالی پولی

معمولا زمانی که حرف از زمان کوتاه مدت به میان می‌آید، منظور محدوده زمانی از چند ماه تا چند سال است اما تمام این‌ها بستگی به مدت زمانی دارد که شما قصد دارید پول خود را در بازار نگه دارید. بهترین راه جهت سرمایه‌گذاری پول به
پنجشنبه، 6 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌‌مدت جهت سرمایه‌گذاری‌های عالی پولی
  بهترین سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌‌مدت جهت سرمایه‌گذاری‌های عالی پولی

 

مترجم: آناهیتا خاقانی
منبع:راسخون



 

معمولا زمانی که حرف از زمان کوتاه مدت به میان می‌آید، منظور محدوده زمانی از چند ماه تا چند سال است اما تمام این‌ها بستگی به مدت زمانی دارد که شما قصد دارید پول خود را در بازار نگه دارید. بهترین راه جهت سرمایه‌گذاری پول به صورت امن، ذخیره کردن آن در یک حساب سپرده است که نه تنها می‌توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید، آن را برداشت کنید بلکه همچنین می‌توانید روی آن سود هم بگیرید. برگشت پول زیاد در سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، سخت نیست.
با نوع موقعیت‌های مالی که امروزه در حال روبه‌رو شدن با آن‌ها هستیم، تعیین دقیق شیوه مناسب سرمایه‌گذاری‌هایی جهت دریافت برگشت‌های پولی زیاد، مشکل است. مقدار پولی که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید و مدت زمانی که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما بستگی دارد. علاوه بر این، گزینه‌های سرمایه گذاری با ریسک بالای متعددی وجود دارند که می‌توانند بهترین شیوه سرمایه‌گذاری پول در کوتاه مدت باشند اما این نیز خود بستگی به میزان ریسک‌پذیری شما دارد. اگر زیاد اهل ریسک نیستید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت مناسب باشند.

بهترین سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت

زمانی که شما به برگشت سرمایه خود فکر می‌کنید، باید به گردش طولانی مدت فکر کنید اما اگر به دستیابی کوتاه‌ مدت نیاز دارید پس گزینه‌های متعددی در دسترس است، برخی از آن‌ها عبارتند از:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و سهام و سرمایه دوطرفه

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک این ظرفیت را دارد که در گردش کوتاه مدت، به شما بهترین برگشت را ارائه دهد. سهام عام، بالاترین نرخ برگشت را دارند اما می‌توانند با ریسک بالایی همراه باشند. یک روز، ممکن است شما شاهد افزایش زیاد ارزش سهام‌ و روز دیگر شاهد کاهش شدید آن باشید.
اغلب شرکت‌های عالی بر روی ارائه سهام و سرمایه کار می‌کنند پس می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. پس، می‌توانید سراغ سهام کمتر بروید. هر کدام از این سهام‌ها کمتر از یک دلار ارزش دارند و شما بایستی با آ‌ن‌ها طی یک روز تجارت کنید. ممکن است برگشت زیادی نداشته باشید اما در طول مدت طولانی، دریافت‌های کوچکی خواهید داشت.

کالاها

شما می‌توانید انتخاب کنید کالاهایی مانند طلا و نقره بخرید، که معمولا قیمت آن‌ها رو به افزایش است. این هوشمندانه‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری پول به عنوان بازده خوب، نه تنها در بلند مدت بلکه در کوتاه مدت نیز هست. می‌توان گفت سرمایه‌گذاری طلا، یک شرط ایمن به دلیل پایدار بودن قیمت طلا، حتی زمانی که قیمت سایر کالاها کاهش پیدا می‌کند، است.

تجارت در بازار فارکس

معامله ارزهای خارجی یکی از گزینه‌هایی است که شما می‌توانید برای سرمایه‌گذاری با بازگشت بالا در کوتاه مدت استفاده کنید. بازار معامله فارکس به گونه‌ای است که شما می‌توانید زمانی که ارزش ارزهای خارجی کم است، آن‌ها را خریداری ‌نمایید و زمانی که قیمت آن‌ها افزایش یافت آن‌ها را بفروشید. این گزینه‌ای با ریسک بالا است، اما می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری پول در کوتاه مدت باشد.

اوراق قرضه شهرداری با درجه بالا

اگر شما نمی‌خواهید تمام خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری در سهام، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، کالاها و معاملات در بازار فارکس را بپذیرید، پس شما می‌توانید برای کوتاه مدت اوراق قرضه شهرداری با درجه بالا، حساب‌های بازار پول، اوراق قرضه پس‌انداز دولت و گواهی سپرده را انتخاب کنید.

حساب بازار پول

این مورد، امن‌ترین و بهترین سرمایه‌گذاری در کوتاه مدت است که شما می‌توانید روی آن حساب کنید. این‌ها توسط دولت یا در زمان‌هایی توسط دولت محلی صادر شده است و ارزش آن‌ها معمولا کم نمی‌شود. دولت برای انجام پروژه‌های متعدد که قادر به انجام آن‌ها باشد، به پول نیاز دارد پس دولت گونه‌ای از اوراق قرضه‌ای را صادر می‌کند. بنابراین شانس شما در از دست دادن سرمایه در چنین سرمایه‌گذاری‌هایی کم‌تر است. علاوه بر این، شما با سرمایه‌گذاری در این گزینه‌، مزایای مالیاتی بدست می‌آورید اما پیش از خرید، اطمینان حاصل نمایید که از سازمان‌های معتبر خرید می‌کنید.

گواهی سپرده

این گونه‌ از حساب‌ها، حساب‌هایی هستند که توسط موسسات مالی پیشنهاد می‌شوند، این‌ها به نوبه خود پول شما را در اوراق بهاداری که توسط شرکت‌ها یا دولت عرضه می‌شود، سرمایه‌گذار می‌کنند. آن‌ها از این گونه سرمایه‌گذاری سود کسب می‌کنند و قسمتی از این سود به شما پرداخت می‌شود. آن‌ها معمولا نرخ بهره بالایی دارند، اما شما ممکن است نیاز به حفظ یک تعادل حداقلی موجودی خاص داشته باشید، در غیر این‌صورت شما باید هزینه اضافی را پرداخت نمایید.
گزینه‌های سرمایه‌گذاری با ریسک کم‌تری مانند اوراق قرضه نیز وجود دارندکه شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.
یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای سرمایه گذاری پول در کوتاه مدت، زدن تو کار ملک و مستغلات است. و این موضوع به معنی خرید املاک و مستغلاتی است که در آستانه سلب حق اقامه دعوی هستند و فروش آن‌ها با تاخیر است. به عنوان قرض دهنده از یک موقعیت خاص هیچ پولی ایجاد نمی‌شود، آن‌ها ممکن است پول خود را در اسرع وقت درخواست کنند. این به شما یک فرصت برای مذاکره و خرید ملک در نرخی کم‌تر از ارزش بازار را می‌دهد. هنگامی که شما آن را خریداری می‌کنید، می‌توانید دارایی را به قیمت بازار بفروشید.
بنابراین بهترین راه سرمایه‌گذاری در کوتاه مدت چیست؟ هیچ پاسخ ثابتی به آن وجود ندارد، افراد مختلف، نیازها و ترجیحات مختلفی دارند. نوع سرمایه‌گذاری که می‌خواهید برگزینید، بستگی به شما دارد، اما نسبت به آگاهی از تمام قوانین و همچنین شرایط و ضوابط قبل از سرمایه گذاری، اطمینان حاصل نمایید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.