چگونه آکواريوم بسازيم؟

تذکر: نوع شيشه ها را اندازه و حجم آبي که قادر است درون آکواريوم قرار گيرد تعيين مي کند. مثلاً در آکواريوم هاي کمتر آکواريوم داراي 2 شيشه طولي مي باشد اين دو شيشه با هم، هم اندازه هستند. شيشه هاي عرضي نيز با هم، هم اندازه و عرض آکورايوم را مي سازند. ارتفاع اين 4 شيشه با هم برابر است. شيشه کف آکواريوم بايد استحکام بيشتري داشته باشند زيرا حجم آب و فشار زيادي را بايد تحمل کند.
يکشنبه، 29 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه آکواريوم بسازيم؟
چگونه آکواريوم بسازيم؟
چگونه آکواريوم بسازيم؟

منبع: راسخون
 نویسنده : سید رسول زهرائی
آکواريوم تانکي شيشه اي است که از آن به منظور نگهداري موجودات آبزي تزئيني، جهت زيباسازي محل کار يا زندگي استفاده مي شود. آکواريوم از 5 قطعه شيشه تهيه شده که در ادامه به نحوه ساخت آن خواهيم پرداخت.

مواد لازم جهت ساخت يک عدد آکواريوم:

1- 5 قطعه شيشه 2- چسب آکواريوم
تذکر: نوع شيشه ها را اندازه و حجم آبي که قادر است درون آکواريوم قرار گيرد تعيين مي کند. مثلاً در آکواريوم هاي کمتر آکواريوم داراي 2 شيشه طولي مي باشد اين دو شيشه با هم، هم اندازه هستند. شيشه هاي عرضي نيز با هم، هم اندازه و عرض آکورايوم را مي سازند. ارتفاع اين 4 شيشه با هم برابر است.
شيشه کف آکواريوم بايد استحکام بيشتري داشته باشند زيرا حجم آب و فشار زيادي را بايد تحمل کند.

روش ساخت:

الف) ابتدا شيشه کف را روي زمين قرار داده، يک طرف آنرا به اندازه عرض شيشه، چسب آکواريوم مي زنيم.
ب) سپس شيشه عرضي را روي آن آن قرار داده با چسب نواري به شيشه کف مي چسبانيم.
ساير شيشه ها را به همين روش کنار هم قرار مي دهيم پس از خشک شدن چسب هاي دروني مقدار زيادي چسب روي محل هاي تعيين شده مي ريزيم و انگشت خود را آغشته به ريکا مي نماييم و روي آن می کشيم تا صاف شود. 48 ساعت طول مي کشد تا چسب ها کاملاً بخشکد. پس از 48 ساعت آنرا پر از آب کرده و امتحان مي نماييم تا از جايي نشت آب نداشته باشد. اگر نشت آب داشت، با چسب درزگيري آن محل را مي پوشانيم.
پل هاي آکواريوم: در آکورايوم هاي بزرگ، چسب به تنهاي قادر به نگهداشتن شيشه ها نيست. بنابراين بايد پلهايي براي آن در نظر گرفت.

انواع پل و روش ساخت آن در آکواريوم:

1) پل کف: اگر عرض شيشه هاي عرضي و طولي 4 ميلميتر باشد، شيشه کف بايد 6 ميليمتر باشد. يا روي همان شيشه 4 ميليمتري کف يک شيشه 2 ميليمتري به عنوان پل از دو طرف اتصال داد.
2) پل طرفين: اگر حجم آب آکوارويم بين 200 تا 300 ليتر و يا بيشتر باشد بايد روي شيشه هاي کناري نيز يک شيشه اتصال داد تا حجم آب باعث شکستگي آن نشود.
3) پل رويين: براي پلهاي بالاي تانک هم مي توان با شيشه هايي به عض 20 سانتيمتر شيشه ها را به هم متصل نمود. اگر طول آکواريوم بيش از 12سانتيمتر باشد بهتر است از سه قطعه پل رويين استفاده شود.
پس از آن آکواريوم داشته و براي بهره برداري آماده مي نماييم.
نکته: نحوه محاسبه حجم آب آکواريوم: طول ضرب در عرض، ضرب در ارتفاع، تقسيم بر 100 مساوي با حجم آب آکواريوم.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما