غذاهایی که سطح هورمون استروژن را در مردان کاهش می‌دهند

تستوسترون هورمونی است که در بدن انسان تولید می‌شود. این هورمون باعث تولید اسپرم و میل جنسی در مردان می‌شود، همچنین به ساخت ماهیچه و توده استخوان کمک می‌کند. معمولاً با افزایش سن مردان، تولید تستوسترون کاهش می‌یابد.
پنجشنبه، 16 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
غذاهایی که سطح هورمون استروژن را در مردان کاهش می‌دهند
غذاهایی که سطح هورمون استروژن را در مردان کاهش می‌دهند

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

پایین بودن تستوسترون
تستوسترون هورمونی است که در بدن انسان تولید می‌شود. این هورمون باعث تولید اسپرم و میل جنسی در مردان می‌شود، همچنین به ساخت ماهیچه و توده استخوان کمک می‌کند. معمولاً با افزایش سن مردان، تولید تستوسترون کاهش می‌یابد. کاهش تستوسترون اغلب باعث افزایش هورمون استروژن می‌شود. یکی از راه های اصلاح این مشکل، مصرف غذاهایی است که ترشح هورمون استروژن را پایین می‌آورند.
بالا بودن استروژن نه تنها می‌تواند سطح تستوسترون در مردان را کاهش دهد؛ بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان را در زنان و مردان افزایش می‌دهد.
برای جلوگیری از تولید بیش از حد هورمون استروژن می‌توانید مواد غذایی زیر را مصرف کنید:
انواع کلم ها
یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تولید استروژن خوردن کلم‎ها است. این نوع مواد غذایی دارای سطح بالایی از ترکیبات شیمیایی گیاهی هستند و از تولید استروژن جلوگیری می‌کنند.
کلم‌ها عبارتند از:
 کلم بروکلی
 گل كلم
 کلم
 کلم بروکسل
 کلم پیچ
 جوانه‌های بروکلی
 کلم برگ
قارچ‌ها
انواع قارچ‌ها می‌توانند از تولید استروژن جلوگیری کنند. آن‌ها مانع تولید آنزیمی به نام آروماتاز می‌شوند. آروماتاز مسئول تبدیل هورمون آندروژن به استروژن است.
قارچ خام را می‌توانید به سالاد بیفزایید. همچنین می‌توانید آنها را با پیاز و سایر مواد غذایی سرخ کرده به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. قارچ‌ها را از فروشگاه ها خریداری کنید؛ زیرا انواع وحشی آن ممکن است سمی باشند.
انگور قرمز
یکی دیگر از مواد غذایی که تولید استروژن را کاهش می‌دهد، انگور قرمز است. پوست انگور حاوی یک ماده شیمیایی به نام رسوراترول است و هسته آن حاوی ماده شیمیایی پروآنتوسیانیدین است. این دو ماده شیمیایی از تولید استروژن جلوگیری می کنند. انگور قرمز را می‌توانید به تنهایی یا همراه با سالاد مصرف کنید.
مغز دانه‌ها
انواع خاصی از مغز دانه‌ها -مانند کتان و کنجد– حاوی ماده ای به نام پلی فنول هستند. پلی فنول می‌تواند سطح استروژن را در جریان خون کاهش دهد. بذر کتان حاوی بالاترین سطح پلی فنول است.
دانه‌های کتان و کنجد را می‌توانید به مواد غذایی و سالاد بیفزایید و مصرف کنید.
غلات سبوس دار
غلات کامل که تصفیه نشده‌اند، حاوی پلی فنل هستند. همان طور که ذکر شد پلی فنل ضد استروژن است. غلات زیر اگر به صورت کامل مصرف شوند، چنین خصوصیتی دارند:
 گندم
 جو
 چاودار
 ذرت
 برنج
 ارزن
 جو
چای سبز
چای سبز نیز منبعی غنی از مواد شیمیایی گیاهی است. چای سبز علاوه بر پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، می تواند میزان استروژن را نیز کاهش دهد.
چای سبز را می‌توانید با نعناع، لیمو، جینسنگ و زنجبیل طعم دار کنید.
انار
انار سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است و علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی که دارد، می‌تواند مانع تولید استروژن شود.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.