بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان بالای 40 سال

همراه با رژیم غذایی مناسب، استفاده از مولتی ویتامین‌ها می‌تواند در به دست آوردن همه‌ی ویتامین‌های ضروری زنان کمک کند. در این‌جا اطلاعات دقیقی در رابطه با ویتامین‌هایی که برای زنان بالای 40 سال مورد نیاز است، ارائه خواهیم کرد.
پنجشنبه، 5 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان بالای 40 سال
بهترین مولتی ویتامین‌ها برای زنان بالای 40 سال

 

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

همراه با رژیم غذایی مناسب، استفاده از مولتی ویتامین‌ها می‌تواند در به دست آوردن همه‌ی ویتامین‌های ضروری زنان کمک کند. در این‌جا اطلاعات دقیقی در رابطه با ویتامین‌هایی که برای زنان بالای 40 سال مورد نیاز است، ارائه خواهیم کرد.
چندین تغییر عمده در زنان 40 ساله رخ می‌دهد که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها یائسگی می‌باشد. بعد از این سن زنان ممکن است از خطر بیشتری در رابطه با ابتلا به پوک استخوان و بیماری‌های قلبی رنج ببرند. زنان از خستگی مداوم و کمبود انرژی در این مرحله از زندگی خود رنج می‌برند. روش‌های غلبه و پیشگیری از این مشکل داشتن رژیم غذایی سالم با ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری می‌باشد. با این‌حال، ممکن است با توجه به برنامه‌های شلوغ زندگی همیشه امکان داشتن یک برنامه‌ی غذایی مناسب وجود نداشته باشد. همچنین، در این مرحله از زندگی، تنها تکیه بر رژیم غذایی به منظور کسب همه‌ی مواد غذایی نیز ممکن است مفید نباشد. از این‌رو، مولتی ویتامین‌ها در این مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرند. مولتی ویتامین‌ها مکمل‌هایی حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌باشند.
ویتامین‌ها برای زنان بالای 40 سال
مولتی ویتامین‌ها به شکل قرص و پودر در دسترس می‌باشند. شما نیاز به مکمل‌هایی که حاوی ویتامین‌های مورد نیاز در این سن است، دارید.
مولتی ویتامین‌های حاوی ویتامین‌های B، C و E

ویتامین B

این ویتامین برای زنانی که قصد بارداری بعد از سن 40 سالگی را دارند، بسیار مهم می‌باشد. فولیک اسید که یک نوع ویتامین B است، به منظور حفظ سلامت در دوران بارداری و جلوگیری از نقص هنگام تولد ضروری می‌باشد. در موارد دیگر، ویتامین B برای تولید سلول‌های قرمز خون، افزایش ایمنی بدن و همچنین برای تولید انرژی مفید می‌باشد. ویتامین‌های کمپلکس B به منظور اجتناب از مشکلات مربوط به حافظه نیز بسیار مفید می‌باشد.

ویتامین E

این ویتامین به منظور حفظ بدن در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد در بدن مورد نیاز می‌باشد. رادیکال‌های آزد مسئول ایجاد مشکلات مربوط به سلامتی مانند بیماری آلزایمر، سرطان و پیری می‌باشند. ویتامین E نیز به درمان بیماری‌های پوستی و داشتن پوستی صاف و انعطاف پذیر کمک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C یا اسکوربیک اسید به منظور ایجاد سیستم ایمنی قوی مورد نیاز می‌باشد. همانند ویتامین E، این ویتامین نیز نقش مهمی در پیشگیری از بیماری آلزایمر توسط عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان ایفاء می‌کند. این ویتامین برای سلامت لثه‌ها و دندان نیز مفید می‌باشد.
ویتامین D این ویتامین به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند و به منظور پیشگیری از پوکی استخوان و حفظ سلامت استخوان‌ها نیز مفید می‌باشد. به غیر از این‌ها، اعتقاد بر این است که، ویتامین D نقش مهمی در پایین آوردن خطر سرطان، بیماری‌های قلبی، درمان افسردگی، اضطراب و غیره ایفاء می‌کند.

ویتامین A

ویتامین A به حفظ سلامت چشم‌ها و بهبود بینایی کمک می‌کند. این ویتامین برای تنظیم سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری‌های عفونی نیز کمک می‌کند. ویتامین A، در زنان مسن‌تر، برای عملکرد سالم سلول‌های اپیتلیال در بدن مورد نیاز می‌باشد.

مواد معدنی

به غیر از ویتامین‌های ذکر شده در بالا، مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم نیز برای بدن بسیار ضروری می‌باشند. کلسیم به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. همراه با ویتامین D، مواد معدنی به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کنند. توصیه شده که با پزشک خود در رابطه با استفاده از هر دارویی مشورت کنید، چون اثر بخشی کلسیم در تداخل با برخی داروهای تجویزی می‌باشد. برخی از زنان ممکن است به منیزیم به منظور جذب کلسیم در بدن نیاز داشته باشند.
توجه داشته باشید که مکمل‌های ویتامینی مانند مولتی ویتامین‌ها تنها بعد از مشورت با پزشک باید مصرف شوند. مصرف بیش از حد ویتامین‌ها می‌توانند منجر به ایجاد اثرات مضری در بدن شده و از این‌رو آن‌ها باید در مقادیر تجویز شده مورد استفاده قرار گیرند. ویتامین‌ها و مواد معدنی برای هر زنی مورد نیاز می‌باشد. بنابراین، عاقلانه است که در رابطه با استفاده از این مکمل‌ها و مقدار مناسب آن‌ها با پزشک خود صحبت کنید.
شما باید به خاطر داشته باشید که استفاده از مولتی ویتامین‌ها به منظور براوردن نیاز بدن به ویتامین‌ها در سنین میانسالی ضروری می‌باشد. شما می‌توانید ردر رابطه با یافتن بهترین ویتامین‌ها در بازار تحقیق کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف منظم مکمل‌های مناسب به پیشگیری از بیماری‌های متعدد کمک می‌کند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما