رژیم نوشیدنی آب لیمو

راه مطمئن، سریع، و طبیعی کاهش وزن، پیروی از رژیم نوشیدنی آب لیمو است. این مقاله را خوانده تا در خصوص این رژیم غذایی و چگونگی کارکرد آن اطلاع کسب نمایید.
چهارشنبه، 16 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رژیم نوشیدنی آب لیمو
رژیم نوشیدنی آب لیمو

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

راه مطمئن، سریع، و طبیعی کاهش وزن، پیروی از رژیم نوشیدنی آب لیمو است. این مقاله را خوانده تا در خصوص این رژیم غذایی و چگونگی کارکرد آن اطلاع کسب نمایید.

ترفندی جهت انتخاب لیموی خوب

... به هنگام خرید لیمو، انواع پوست کلفت با زردی یکنواخت انتخاب کنید. یک لیموی خوب همیشه با پوست کلفت خود شناخته می‌شود!
با سرعت زیادی که امروزه جهان در پیش است، فضای کمی را برای فرد باقی گذاشته تا از سلامتی خود مراقبت کند. ساعتهایی که تا دیر وقت شب به کار و یا مهمانی می‌گذرانیم، عوارضی بر پوست و وزن ما باقی می‌گذارند. عادتهای غذایی بد تمام برنامه‌های رژیمی را در یک چشم بر هم زدن از بین می‌برند. با وجود آنکه لحظه به لحظه از پاک کننده‌های زیبایی به افراط استفاده می‌کنیم. اما به راحتی اهمیت پیروی از رژیمهای پاک کننده‌ی سیستم بدن را فراموش می‌نماییم.
رژیم نوشیدنی آب لیمو راهی آسان و ارزان جهت پاکسازی بدن شما بوده و در نتیجه سلامت‌تان را بهبود می‌بخشد. با کمی تلاش مضاعف، این رژیم به سم زدایی از بدن‌تان کمک خواهد کرد و آن را در برابر مشکلات متعدد احتمالی مرتبط با سلامت مقاوم می‌سازد. این رژیم همچنین به شستن و خارج ساختن مواد سمی مضر و کم کردن آن چند کیلوی اضافه کمک می‌کند. در این بخش آنچه لازم است انجام دهید را معرفی می‌کنیم.

برنامه‌ی رژیمی

برنامه رژیم آب لیمو همچنین به دلیل اثرات شگفت انگیز خود تحت عنوان «مَسترکلین (the Master Cleanse‎)» شناخته می‌شود. در ادامه برنامه رژیمی به مدت یک هفته را جهت کمک به شما برای آغاز زندگی بهتر معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه‌ی نوشیدنی آب لیمو

مواد مورد نیاز:
آبِ لیموی تازه، 2 قاشق غذاخوری
شیره‌ی طبیعی افرا، و یا عسل، 2 قاشق غذا خوری
پودر فلفل قرمز، "1" /"10" قاشق چای خوری
آب، 10 اونس یا 300 میلی لیتر

روش کار:

آبِ لیمو، شیره‌ی افرا و یا عسل و پودر فلفل قرمز را با یکدیگر مخلوط کرده و به آن آب بیافزایید و به خوبی بهم زده تا نوشیدنی آماده شود.

صبحانه

1 کاسه جو بدون شکر
1 لیوان نوشیدنی آب لیمو

ناهار

سوپ خانگی و 1 پُرس مرغ آب پز
1 لیوان نوشیدنی آب لیمو

میان وعده

یک کاسه میوه
1 لیوان نوشیدنی آب لیمو

شام

1 پرس مرغ یا ماهی کبابی
1 لیوان نوشیدنی آب لیمو

فوائد

لیمو منبعی غنی از اسید سیتریک بوده که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. فرم طبیعی قند به افزایش سطوح انرژی کمک می‌نماید. میزان سوخت و ساز با پودر فلفل قرمز افزایش یافته و تمامی آن منجر به کاهش وزن مورد نظر خواهد شد. این معجون جادویی با از بین بردن تمام باکتریها و مواد سمی مضر در ظرف یک هفته شروع به پاکسازی بدن می‌کند. با از بین رفتن مواد سمی، بدن شروع به رسیدگی و مقابله با بیماریها به شیوه‌ی بسیار بهتری می‌کند. افراد مبتلا به آسم، سرماخوردگی و آلرژی خلاص شدن از شر مخاط تجمع یافته را کار آسان خواهند یافت. این رژیم همچنین خون را تصفیه ساخته و نیز مواد سمی را از دستگاه دفع به بیرون می‌راند.
پیروی از هرگونه رژیم غذایی کار مشقت باری است. هوس به خوردن چیزهای شیرین به هنگام روز تا فشارهای گرسنگی در نیمه شب همراه با سردرد و تهوع می‌تواند در ابتدا غیر قابل تحمل به نظر برسد. با این حال، حفظ انگیزه‌ی خود، به رسیدن سریعتر به هدف کاهش وزن کمک خواهد کرد.

مدیریت وزن

دستیابی به کاهش وزن کار آسانی است اما حفظ این کاهش وزن و تناسب اندام چیزی است که اکثر افراد موفق به انجام آن نمی‌شوند. به منظور حفظ کاهش وزن صورت گرفته، از مصرف تمام اشکال مواد غذایی چرب خودداری کنید. مصرف مقدار کافی فیبر و اختصاص حداقل نیم ساعت به انجام حرکات ورزشی بهترین راه حفظ سلامتی و تناسب اندام است.
عوارض جانبی رژیم نوشیدنی آب لیمو
نوشیدن بیش از حد این نوشیدنی همچنین می‌تواند مضر باشد. به این دلیل که محتوای اسیدی آن در تماس با دندانهای شما قرار می‌گیرد، موجب ساییده و فاسد شدن مینای دندان می‌شود. این وضعیت دندانهای شما را نسبت به درجه حرارت مواد غذایی بسیار حساس می‌سازد. علاوه بر آن، می‌تواند منجر به سوزش سر دل و یا رفلاکس اسید شود. این احساس ناراحتی می‌تواند به ناراحتی جسمانی انجامیده و بازده انجام کارهای روزانه را پایین آورد. محتوای بالای ویتامین C و اسید اسکوربیک موجود در نوشیدنی آب لیمو به داشتن خاصیت دیوریتیک شناخته شده‌اند. این بدان معنا است که بیشتر اوقات موجب ادرار کردن بیشتر از حد معمول در شما می‌شود. این امر می‌تواند به کم آبی شدید بدن منجر شود. به منظور معکوس ساختن آن، با مصرف گاه به گاه آب معمولی، آب بدن خود را حفظ نمایید.
هرچه برای کاهش وزن کمتر بخورید، رسیدن به هدف برایتان سخت‌تر خواهد شد. گرسنه ماندن می‌تواند منجر به کمبود غیر ضروری ویتامین و یا مواد معدنی شود، علاوه بر آن مشکلات عدیده‌ای را بوجود آورد. از اینرو، توصیه می‌شود که پیش از خوردن غذای خود، آن را بشناسید. اهداف واقع گرایانه در خصوص کاهش وزن تعیین کرده تا انگیزه‌ی خود را برای آن حفظ نمایید. قبول مسئولیت آنچه می‌خورید، همراه با مثبت اندیشی نسبت به تغییر دلخواه شما را به اندام و بدنی بی عیب و نقص خواهد رساند!
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.