نمکدان‌ها را دور بیاندازید

تولید کنندگان مواد غذایی یا باید مقدار نمک محصولاتشان را کم کنند، ویا با ذکر محتوای نمک آن‌ها، به خریداران این اختیار را بدهند که از آن اجتناب کنند. این توصیه‌ای است که پژوهشگران در لندن کرده‌اند: آنان نشان
پنجشنبه، 24 فروردين 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نمکدان‌ها را دور بیاندازید
 نمکدان‌ها را دور بیاندازید

مترجم: زهرا هدایت منش


منبع: راسخون
تولید کنندگان مواد غذایی یا باید مقدار نمک محصولاتشان را کم کنند، ویا با ذکر محتوای نمک آن‌ها، به خریداران این اختیار را بدهند که از آن اجتناب کنند. این توصیه‌ای است که پژوهشگران در لندن کرده‌اند: آنان نشان داده‌اند که در کشورهای غربی کاهش مقدار مصرف نمک به میزان 3 گرم، می‌تواند 22 درصد ز بروز سکتة مغزی و 16 درصد از بیماری‌های قلبی بکاهد.
مالکوم لا و همکارانش در دانشکدة پزشکی بیمارستان سن بارتالومیو در لندن می‌گویند افراد می‌توانند به سادگی به اجتناب از غذاهای شور و اضافه نکردن نمک بر سر میز غذا، از میزان مصرف نمک خود بکاهند. اگر نمک از غداهای بسته بندی شده نیز حذف شود، آن گاه مرگ ومیر ناشی از سکته‌هاس مغزی را می‌توان حدود 39 درصد و تلفات حمله‌های قلبی را 30 درصد کاهش داد. در انگلستان چنین کاهشی باعث پیشگیری از 65000 مرگ در سال خواهد شد.
این ارقام نتیجة تحلیل حدود 130 مطالعه دربارة رابطة میان فشار خون و میزان مصرف نمک است. پژوهشگران طی سه مقاله در مجلة پزشکی انگلستان، رابطة کمی بین مصرف نمک و فشار خون را تخمین زدند و دریافتند که 6 گرم اختلاف در میزان مصرف نمک باعث کم شدن 5 میلی‌متر جیوه از فشار خون سیستولیک افراد 15 تا 19 ساله می‌شود. در افراد 60 تا 69 ساله این کاهش دو برابر بود.
لا می‌گوید کاهش فقط سه گرم از مصرف نمک روزانه، می‌تواند از درمان دارویی هم مؤثرتر باشد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما