پايان جنسيت

فمنيسم انديشه اي نوبنياد است و زمان عنصر لازم و ضروري براي شناختن هرچه بيشتر ماهيت اين انديشه است. هويت و ماهيت انديشه ها هنگامي به خوبي شناسايي مي شوند و گستره و دامنه شان براي انديشمندان روشن مي گردند، كه در بستر زمان به دقت مورد بررسي قرار گرفته، توصيف ها، تحليل ها و موشكافي هاي عميقي توسط انديشمندان و متفكران از آن صورت پذيرفته باشد، اين در حالي است كه فمنيسم با همه فراز و نشيب هايش هنوز در ابتداي راه است و شناسايي دقيق آن نيازمند
چهارشنبه، 14 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پايان جنسيت
پايان جنسيت
پايان جنسيت






نویسنده: محسن رضواني
فمنيسم انديشه اي نوبنياد است و زمان عنصر لازم و ضروري براي شناختن هرچه بيشتر ماهيت اين انديشه است. هويت و ماهيت انديشه ها هنگامي به خوبي شناسايي مي شوند و گستره و دامنه شان براي انديشمندان روشن مي گردند، كه در بستر زمان به دقت مورد بررسي قرار گرفته، توصيف ها، تحليل ها و موشكافي هاي عميقي توسط انديشمندان و متفكران از آن صورت پذيرفته باشد، اين در حالي است كه فمنيسم با همه فراز و نشيب هايش هنوز در ابتداي راه است و شناسايي دقيق آن نيازمند زمان است.
اما انديشمندان و محققان تا به امروز چه مباحثي از فمنيسم را ارائه دادند، و تا چه اندازه ابعاد آنرا براي ديگران روشن ساختند؟ اساساً فمنيسم چيست؟ چه روند و مراحلي را تا به امروز پيموده است؟ ...همه اينها مباحثي است كه اين نوشتار، به فراخور وسع و توان نويسنده، در صدد پاسخگويي اجمالي به آن است.
آثار و نوشته هاي متعددي در باب فمنيسم به نگارش درآمده است. در زبان فارسي علي رغم تاليفات بسيار اندك در اين موضوع، ترجمه دهها كتاب و مقاله كه توسط فمنيست ها يا درباره فمنيست ها به نگارش در آمده اند، موجود است.
)اين كتاب در سال 1380 تحت عنوان «جامعه شناسي زنان» با ترجمه خانم منيژه نجم عراقي، توسط انتشارات ني و با افزودن ترجمه سه بخشي كه در كتاب قبلي نيامده بود، منتشر شد.) و «ايدئولوژي هاي سياسي» يان مكنزي و ديگران، ايدئولوژيهاي سياسي، م. قائد، نشر مركز، 1375. (مقاله فمنيسم، نوشته ويك ويلفورد) است. در اين نوشتار علاوه بر استفاده از آثار مذكور، تا حد امكان سعي شده است به منابعي مراجعه شود كه به خاطر جديد بودنشان، تا به امروز در نوشته هاي فارسي مورد استفاده قرار نگرفته اند.
نوشته حاضر حاوي هفت بحث مهم از مباحث فمنيسم است. مفهوم فمنيسم، تاريخچه فمنيسم، گرايشهاي فمنيستي، مباحث ويژه فمنيسم، نقش فمنيسم در روابط بين الملل، فمنيسم و سياست نفوذ در ارتش، و نقد و ارزيابي فمنيسم مباحث هفت گانه اي هستند كه اين نوشتار بطور اجمال در صدد تبيين آن است.
متن کتاب "  پايان جنسيت "




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.