آب لیمو جهت رفع آکنه

استفاده از آب لیمو برای درمان آکنه یا جوش از محبوبیت بسیاری برخوردار است. دستور‌العمل‌های مختلفی جهت درمان آکنه وجود داشته که متشکل از بکار بردن این ماده می‌باشند. مشخص شده است که به دلیل خواص ضد
پنجشنبه، 4 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آب لیمو جهت رفع آکنه
آب لیمو جهت رفع آکنه

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

استفاده از آب لیمو برای درمان آکنه یا جوش از محبوبیت بسیاری برخوردار است. دستور‌العمل‌های مختلفی جهت درمان آکنه وجود داشته که متشکل از بکار بردن این ماده می‌باشند. مشخص شده است که به دلیل خواص ضد باکتریایی آن، آکنه به طور مؤثری درمان می‌شود. در این مقاله چند دستور درمانی جهت خلاص شدن از آکنه و برخورداری از یک پوست عالی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.
آکنه می‌تواند آزار دهنده بوده و خلاص شدن از شر آن مشکل است. در حالی که درمانهای خانگی بسیاری وجود داشته که می‌توانید از آنها جهت رفع آن استفاده کنید، تنها چند مورد از این درمانها نتایج سریع و مؤثر را فراهم می‌سازند. یکی از چنین درمانها آبِ لیمو است. این آب میوه، هنگامی که بر روی پوست بکار برده شود، مشخص شده است که روغن اضافی پوست را از بین برده و به رفع سلولهای مرده پوست کمک می‌کند. اسید سیتریک به طور مؤثری به عنوان یک از بین برنده‌ی اسیدی پوست مرده عمل می‌کند که خارجی‌ترین لایه را برداشته و به داشتن پوستی سالم کمک می‌کند. این آب به عنوان قابض، سم زدا و عامل ضد باکتری عمل می‌کند. علاوه بر آن، جای زخم و یا لک نیز به طور مؤثری با کمک آن درمان می‌شود. درمان از طریق این درمان خانگی ممکن است چند روز به طول انجامیده تا نتایج آن دیده شود، اما قطعاً تفاوت را به زودی متوجه خواهید شد.
گزینه‌های درمانی آکنه
درمان شماره 1
آب یک عدد لیمو را در یک کاسه کوچک بچکانید. یک گلوله پنبه را در این آب خیس کنید. پوست خود را با یک پاک کننده‌ی ملایم تمیز کرده و خشک کنید. اکنون آب لیمو را بر روی ناحیه‌ای از پوست که دارای آکنه است با استفاده از آن گلوله‌ی پنبه‌ای به طور کامل بمالید. این بهترین درمانی است که می‌توان پیش از رفتن به رختخواب آن را انجام داد. یک شب آن را بر روی پوست رها کرده و به هنگام صبح پوست خود را با آب بشویید. از صابون بر روی آن ناحیه از پوست استفاده نکنید.
درمان شماره 2
برای کسانی که پوست حساسی دارند، استفاده از این آب میوه ممکن است آن را قرمز کرده و حتی گاهی اوقات موجب سوختن پوست شود. بنابراین، می‌توانید پیش از استفاده، این آب را رقیق سازید. می‌توانید مقادیر مساوی از آب و یا گلاب را به آن بیافزایید. گلاب احساس خنکی به پوست بخشیده و به درمان آکنه همراه با این آب میوه کمک می‌کند.
درمان شماره 3
عسل و روغن بادام مواد تشکیل دهنده بسیار مؤثری بوده که به طور معمول جهت درمان اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، 5 قاشق غذاخوری عسل، 7 قاشق غذاخوری روغن بادام و 3 قاشق غذاخوری آبِ لیمو تازه را در کاسه‌ای ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. این مخلوط را به ناحیه‌ی متأثر بمالید. این یکی از بهترین عوامل ضد التهاب بوده و با از بین بردن عفونتهای باکتریایی عمل می‌کند، از اینرو آکنه و لک‌های ناشی از آن را درمان می‌سازد.
درمان شماره 4
نصف فنجان آب لیمو را با 2 قاشق چایخوری سفیده‌ی تخم مرغ مخلوط نمایید. این ماسک را بر روی ناحیه‌ی متأثر پوست برای مدت حدوداً 30 دقیقه قرار دهید. آن را با آب نیم گرم بشویید. پوست را خشک کنید و از یک قابض (astringent) بر روی پوست استفاده کنید. استفاده‌ی منظم این آب میوه همراه با سفیده‌ی تخم مرغ قطعاً به شما پوستی پاکیزه و شفاف خواهد بخشید.
درمان شماره 5
نوشیدن این آب میوه برای سلامتی و پوست شما بسیار مفید است. این آب میوه به از بین بردن ضایعات اسیدی از بدن شما کمک می‌کند. جدای از این، به درمان یبوست، بهبود فرایند هضم و کاهش عفونت کمک می‌نماید. می‌توانید یک عدد لیمو را به یک لیوان آب گرم افزوده و به محض بیدار شدن از خواب به هنگام صبح آن را بنوشید. معروف است که این کار چهره‌ و بافت پوست شما را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌توانید یک قاشق عسل را به این نوشیدنی افزوده تا تأثیر آن را بیشتر نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید که حدود نیم ساعت پس از مصرف این نوشیدنی، نبایستی هیچ گونه غذا و یا نوشیدنی مصرف کنید. این کار خصوصاً در صورت وجود آکنه شدید مفید است.
در حالی که راه‌های مختلفی وجود داشته که می‌توانید از این آب میوه در آنها استفاده کنید، هریک از آنها را امتحان کرده و آن شیوه‌ای که مناسب پوستتان است را پیدا کرده و از آن پیروی کنید. آکنه قطعاً می‌تواند با استفاده مرتب از دستورالعملهای فوق درمان شود. این وضعیت را نبایستی نادیده بگیرید، درمان آن در مراحل اولیه به دور ماندن شما در پیدایش آکنه‌های بد کمک می‌کند. در مورد جوش یا آکنه‌های شدید یا بد بایستی از یک متخصص پوست کمک بگیرید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.