کالری‌های موجود در پرتقال خونی

پرتقال در انواع مختلف وجود داشته و محتوای کالری این میوه ممکن است با توجه به نوع و اندازه تفاوت نماید. این مقاله را خوانده تا در خصوص کالریهای موجود در پرتقال خونی اطلاعات بیشتری کسب کنید.
دوشنبه، 8 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کالری‌های موجود در پرتقال خونی
کالری‌های موجود در پرتقال خونی

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

پرتقال در انواع مختلف وجود داشته و محتوای کالری این میوه ممکن است با توجه به نوع و اندازه تفاوت نماید. این مقاله را خوانده تا در خصوص کالریهای موجود در پرتقال خونی اطلاعات بیشتری کسب کنید.
پرتقال بدون شک در میان خوشمزه‌ترین و همچنین مغذی‌ترین میوه‌های موجود در جهان قرار دارد. از آنجا که این میوه از محتوای آب بالایی برخوردار است، محتوای کالری آن پایین می‌باشد. با این حال، محتوای کالری پرتقال ممکن است با توجه به نوع پرتقال، زمان برداشت آن، شکل مصرف و غیره متفاوت باشد. این مقاله به محتوای کالری موجود در پرتقال خونی می‌پردازد.

کالریهای موجود در پرتقال خونی

همانطور که در بالا ذکر شد، کالریهای موجود در پرتقال ممکن است بر اساس نوع، اندازه و زمان برداشت و شکل مصرف تغییر کند. به عنوان مثال کالریهای موجود در پرتقال نافی ممکن است مشابه با پرتقال والنسیا و یا پرتقال خونی نباشد. یک پرتقال کوچک ممکن است از کالری کمتری نسبت به یک پرتقال بزرگتر برخوردار باشد. کالریهای موجود در پرتقال ساده کمتر از انواع شیرین شده و یا عصاره‌ی آن خواهد بود.
به طور کلی، ارزش کالری‌زایی یک عدد پرتقال خونی متوسط ممکن است بین 69 تا 80 کالری باشد. میزان کالری در اکثر انواع پرتقال خونی در این دامنه‌ی مشابه است. پرتقال مورو (Moro) امکان دارد که ارزش کالری‌زایی کمی بالاتری در مقایسه با دیگر پرتقالهایی مانند تاروکو داشته باشد. در خصوص آب پرتقال خونی، هشت اونس یا 237 میلی‌لیتر از آن احتمالاً بالغ بر 110 کالری خواهد داشت. در صورتی که پرتقال خونی را به شکل کوکتل، سالاد و یا هر شکل دیگری مصرف نمایید، ارزش کالری‌زایی آن به دلیل مواد بکار رفته در این نوشیدنی و یا غذا افزایش خواهد یافت.

فوائد تغذیه‌ای

همه می‌دانند که پرتقال خونی به خاطر رنگ قرمز گوشت آن به این نام خوانده می‌شود. این رنگ گوشت پرتقال خونی به دلیل وجود رنگدانه‌هایی تحت عنوان آنتوسیانین است. گفته می‌شود که این رنگدانه‌ها به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی قوی برای انسان سلامتی بخش می‌باشند. علاوه بر آن، پرتقال خونی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C، فولیک اسید، ویتامین A، کلسیم، تیامین و سایر مواد مغذی مختلف است. گفته می‌شود که آنتوسیانین‌ها به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، در کاهش احتمال بروز بیماریهای قلبی و انواع خاصی از سرطان مفید می‌باشند. این ترکیبات در کاهش سطوح بالای کلسترول خون مفید هستند. آنتوسیانین‌ها همچنین از خواص ضد التهابی برخوردارند.
همانطور که همه ما می‌دانیم ویتامین C دیگر آنتی اکسیدان قدرتمندی است که در مقادیر نسبتاً زیاد در مرکبات دیده می‌شود. ویتامین C جهت انجام عملکردهای مختلف متابولیک بدن و بهبود جذب کلسیم مفید می‌باشد. این ویتامین همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بوده و اعتقاد بر این است که خطر بروز سرطان را کاهش می‌دهد. فولیک اسید جهت تولید سلولهای قرمز خون در بدن و جلوگیری از نقصهای مادرزادی مفید است. بالاتر از همه اینکه پرتقال خونی همانند سایر پرتقالها همچنین سرشار از فیبر خوراکی بوده که برای دستگاه گوارش مفید می‌باشد.
یک عدد پرتقال متوسط حاوی حدوداً 15 گرم کربوهیدرات، 14 گرم قند، سه گرم فیبر خوراکی و یک گرم پروتئین است. همچنین حدود 130% از ارزش روزانه ویتامین C یک فرد بالغ را تأمین ساخته و دارای حدود 260 گرم پتاسیم است.
سایر مواد مغذی، آهن، کلسیم، ویتامین B، ویتامین A، فولیک اسید، منیزیم، سلنیوم و منگنز را شامل می‌شود.
به طور کلی، مصرف پرتقال برای سلامتی مفید بوده و پرتقال خونی از این امر مستثنی نمی‌باشد. شما می‌توانید آن را وارد رژیم غذایی خود کرده و از فوائد آن برخوردار شوید. اما چنانچه نسبت به میزان کالری دریافتی حساس می‌باشید، می‌توانید بر طبق آن برنامه ریزی نمایید. پرتقال خونی دارای کالری پایینی بوده اما ارزش کالری‌زایی آن در صورت شیرین کردن و استفاده با دیگر مواد پرکالری افزایش می‌یابد. همچنین توصیه می‌شود که از پرتقال تازه و آب میوه‌ی تازه‌ی آن بجای انواع موجود در بازار استفاده کنید
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.