کالریهای موجود در میگو

میگو غیر از آنکه خوشمزه است، همچنین یک ماده‌ی غذایی سالم به حساب می‌آید. در این مقاله، در خصوص کالریهای موجود در میگو، اطلاعات تغذیه‌ای آن و همچنین فوائد سلامتی بخش این ماده غذایی مطالبی را در
چهارشنبه، 7 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
کالریهای موجود در میگو
کالریهای موجود در میگو

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 
میگو غیر از آنکه خوشمزه است، همچنین یک ماده‌ی غذایی سالم به حساب می‌آید. در این مقاله، در خصوص کالریهای موجود در میگو، اطلاعات تغذیه‌ای آن و همچنین فوائد سلامتی بخش این ماده غذایی مطالبی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.
جهت پخت میگو، گزینه‌های زیادی را در پیش رو دارید؛ می‌توان آن را آب پز نمود، در روغن فراوان سرخ کرد، گریل، بخار پز، کبابی و غیره کنید. از فوائد سلامتی بخش میگو با خوردن آن به شکل خام، پخته، پوست کنده و یا هر نوع که انتخاب شما است، برخوردار شوید.
اکنون بسیاری از افراد به اهمیت یک شیوه زندگی سالم پی برده و به دنبال گزینه‌های غذایی سالم‌تری بوده که از کالری مصرفی کمتری برخوردار و همچنین از بسیاری جهات مفید باشند. علاقه شما به این مقاله حاکی از آن است که شما نیز یکی از آن افراد بوده و علاقه داشته از میزان کالری و فوائد سلامتی بخش میگو اطلاع داشته باشید.
کالریهای موجود در میگو
میگو در زمره‌ی یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است به این دلیل که حاوی مقادیر زیادی پروتئین می‌باشد. در عین واحد، همچنین از مواد معدنی ضروری مانند روی، پتاسیم، سلنیوم، و غیره برخوردار است. با این حال، بسیاری از افراد نسبت به محتوای کالری میگو کنجکاو می‌باشند.

نوع

مقدار

کالری

میگو نپخته

100 گرم

120 کالری

میگو پوست کنده و پخته

100 گرم

72 کالری

میگو خام و با پوست

1 فنجان

167 کالری

میگو پخته

1 اونس (28 گرم)

40 کاری

میگو بخار پز و یا آب پز

100 گرم

98 کالری

میگو سرخ شده

100 گرم

242 کالری

میگو پوست کنده

1 عدد کوچک

17 کالری

میگو پوست کنده

1 عدد متوسط

32 کالری

میگو پوست کنده

1 عدد درشت

49 کالری

میگو پوست کنده

1 عدد با درشتی بیشتر

72 کالری

میگو پوست کنده

1 عدد بسیار درشت

86 کالری

از نقطه نظر حقایق تغذیه‌ای میگو، گفته می‌شود که سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامینهای مختلف است. در ادامه ارزش تغذیه‌ای میگو در هر 100 گرم را نشان می‌دهیم. محتوای چربی میگو حدود 75ر1 گرم است و محتوای پروتئین آن حدود 20 تا 24 گرم می‌باشد. میگو همچنین سرشار از مواد معدنی است. برخی از محتوای معدنی موجود در 100 گرم میگو در ذیل به صورت فهرست نشان داده شده است.
• آهن: 40ر2 میلی‌گرم
• سدیم: 148 تا 150 میلی‌گرم
• پتاسیم: 185 تا 186 میلی‌گرم
• روی: 11ر1 تا 12ر1 میلی‌گرم
• کلسیم: 52 میلی‌گرم
میگو همچنین منبع خوبی از ویتامین C بوده و حاوی 2 تا 3 میلی‌گرم از این ویتامین در 100 گرم از آن می‌باشد. غیر از آن، محتوای کربوهیدرات میگو حدود 90ر0 تا 91ر0 گرم بوده و محتوای سلنیوم آن حدود 38 تا 39 میکروگرم می‌باشد. محتوای قند آن بسیار کم است (میگو تقریباً عاری از قند است).
فوائد میگو در سلامت
• میگو منبع نسبتاً خوبی از پروتئین است که به رشد و تکامل مناسب بدن کمک می‌کند.
• میگو همچنین منبعی غنی از سلنیوم می‌باشد. اعتقاد بر این است که سلنیوم از رشد سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری کرده، در نتیجه از فرد در برابر بیماریهای مهلک و کشنده‌ای مانند سرطان محافظت می‌کند.
• محتوای امگا 3 میگو با پیشگیری و همچنین کاهش بیماری آلزایمر و زوال عقل در ارتباط است.
• امروزه، سلامت قلب و عروق یکی از بزگترین مسائل مرتبط با سلامت است. با این حال، محتوای بالای ویتامین B12 میگو و محتوای پایین کلسترول آن به محافظت از دیواره‌ی رگهای خونی کمک کرده و در نتیجه به بهبود سلامت قلبی عروقی فرد کمک می‌کند.
• علاوه بر آن، وجود مواد معدنی همچون کلسیم، موجب مفید بودن میگو در حفظ سلامت دندان و استخوان می‌شود.
محتوای کالری میگو در مقایسه با کالریهای موجود در انواع گوشت و گوشت گاو کمتر است. همچنین محتواهای تغذیه‌ای دیگر میگو آن را گزینه‌ای خوشمزه‌تر و سالمتر از بسیاری مواد غذایی دیگر می‌سازد. شاید میگو بخش کوچکی از رژیم غذایی شما را تشکیل می‌دهد، اما فوائد سلامتی بخش فراوانی را برای شما ارزانی خواهد کرد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما