نقش انقلابیون پشیمان در تحریف امام(ره)

خطر تحریف حقایق در طول تاریخ آن‌هم حقیقتی عظیم و ماندگار مانند امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به قدری مهم و جدی است که رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین سالگرد درگذشت آن رهبر الهی یک بار
دوشنبه، 19 تير 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
نقش انقلابیون پشیمان در تحریف امام(ره)
نقش انقلابیون پشیمان در تحریف امام(ره)

نویسنده: سامان کریمی

 
خطر تحریف حقایق در طول تاریخ آن‌هم حقیقتی عظیم و ماندگار مانند امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به قدری مهم و جدی است که رهبر معظم انقلاب در بیست و هشتمین سالگرد درگذشت آن رهبر الهی یک بار دیگر مردم به خصوص جوانان انقلابی را نسبت به آن توجه دادند و از آن به عنوان اقدامی که انگیزه‌های زیادی برای آن وجود دارد یاد کردند.
در این خصوص سؤالی که مطرح است این است که

در تحریف راه و اندیشه حضرت امام(ره) خطر چه نوع تحریفی بیشتر وجود دارد و طیف تحریف کنندگان چه کسانی هستند؟

شهید مطهری رحمت‌الله علیه تحریف را به دو نوع تحریف لفظی و تحریف معنوی تقسیم می‌کند؛ تحریف لفظی اینگونه است که با جابجایی یا حذف یک یا چند واژه از یک جمله در معنای واقعی آن انحراف ایجاد شود و تحریف معنوی آن است که روح و معنی یک جمله یا حادثه را منحرف کنند. برای درک مفهوم تحریف معنوی مورد عمار یاسر قابل اشاره است و آن اینکه رسول گرامی اسلام(ص) به عمار فرمود که تو به دست یک گروه باقی کشته می‌شوی در حالی که در جبهه حق هستی و آن گروه بر باطل. از آن زمان عمار به عنوان یک ملاک تشخیص جبهه حق شناخته شد تا اینکه در رکاب علی(ع) در صفین به دست سپاه معاویه به شهادت رسید اما عمروعاص واقعیت کشته شدن عمار را به علی(ع) نسبت داد و گفت که اگر علی(ع) اجازه داده بود عمار در خانه بماند و به جنگ نیامده بود کشته نمی‌شد پس قاتل عمار علی(ع) است. این یک نمونه از تحریف معنوی است که در تاریخ صورت گرفته است.
اما در مورد اندیشه و راه حضرت امام(ره) در شرایط کنونی با توجه به مستندات موجود اعم از صدا، تصویر و مکتوبات تحریف لفظی امر آسانی نیست، خصوصا اینکه حضرت امام(ره) نیز بر مستندات تاکید فرمودند که ملاک، نوشته‌ها و آنچه از صدا وسیمای جمهوری اسلامی پخش گردیده می‌باشد. پس آنچه بیشتر موجبات دغدغه شاگرد امین، یاور صدیق و همراه انقلابی بنیانگذار انقلاب اسلامی را فراهم کرده است تحریف معنوی راه و مکتب امام راحل است .
اما در خصوص طیف تحریف‌کنندگان، اولین گروه دشمنان امام(ره) و انقلاب هستند و دومین گروه یاران و نزدیکان ایشان می‌توانند باشند. درمورد دشمنان اینکه تحریف آنان از انقلاب و امام(ره) به حیات و ممات ایشان بستگی ندارد و از دشمن جز دشمنی انتظاری نیست آنهم دشمنانی که ثابت کرده‌اند به هیچ اصل اخلاقی و جوانمردی پایبند نیستند. اما در خصوص گروه دوم، شکی نیست که در زمان حیات امام(ره) قادر به تحریف نبودند، زیرا خود امام اولین مدعی آنها بود. پس در زمانی که امام(ره) حیات دنیوی ندارد و قادر به دفاع خود نیست به تحریف این راه نورانی می‌پردازند.
نکته مهم اینجاست که درخصوص تحریف معنوی مرجع تحریف نیز بسیار مهم است، شکی نیست تحریف معنوی بیشتر از یاران و نزدیکان مثمر ثمر است تا دیگر آحاد یک جامعه. پس جوانان انقلابی توجه داشته باشند برای شناخت سره از ناسره در خصوص راه و اندیشه امام راحل، امروز رهبری را در میان دارند که به دلیل عدالت، اجتهاد و تدبیر و فرزانگی و انقلابی‌گری منتخب خبرگان زمان امام(ره) و مورد تایید خبرگان امروز است و به اذعان دوست و دشمن کشتی انقلاب را در امواج خروشان تحولات چهار دهه گذشته به بهترین وجه رهبری کرده و خلف صالح رهبر و مراد خود بوده است. کوتاه سخن اینکه:
چون که گل رفت و گلستان شد خراب
بوی گل را از که بوییم از گلاب
منبع مقاله : کیهان
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.