قهوه از چه میزان کالری برخوردار است

قهوه اولین انتخاب گروهی از افراد به عنوان نوشیدنی اوایل صبح است. بسیاری از ما نمی‌توانیم بدون آن فنجان قهوه یک روز پرمشغله را آغاز کنیم. اما آیا تا به حال پیش آمده است که بخواهید از میزان کالری این نوشیدنی
دوشنبه، 16 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
قهوه از چه میزان کالری برخوردار است
قهوه از چه میزان کالری برخوردار است

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

قهوه اولین انتخاب گروهی از افراد به عنوان نوشیدنی اوایل صبح است. بسیاری از ما نمی‌توانیم بدون آن فنجان قهوه یک روز پرمشغله را آغاز کنیم. اما آیا تا به حال پیش آمده است که بخواهید از میزان کالری این نوشیدنی صبحگاهی اطلاع یابید؟ این مقاله اطلاعاتی را در خصوص مقدار کالری موجود در قهوه فراهم ساخته است.
بسیاری از ما قهوه را بدون اطلاع از میزان کالری آن، مصرف می‌کنیم. قهوه یک نوشیدنی ضروری به هنگام صبح جهت شروع روز خود و انجام کارهای روزانه است. قهوه به ابتدائی‌ترین و پایه‌ای‌ترین شکل خود حاوی مقدار بسیار کمی کالری است. با این حال، این خود قهوه نیست که مقدار کالری موجود در یک فنجان از آن را تعیین می‌کند، بلکه راه و شیوه‌ی مصرف شما تعیین کننده این موضوع است. به عقیده سازمان غذا و داروی ایالات متحده، 8 اونس (236 میلی‌لیتر) قهوه‌ی بدون طعم و بدون هیچ گونه افزودنی کمتر از 2 کالری دارا می‌باشد. با افزودن صرفاً 1 قاشق غذاخوری شکر به فنجان قهوه خود این میزان کالری به مقدار 50 کالری افزایش می‌یابد. در نتیجه، انتخاب نوع درست قهوه بر روی وزن شما تأثیری نمی‌گذارد اما نوع غلط قطعاً از تلاشهای شما جهت کاهش وزن ممانعت به عمل می‌آورد.

کالری‌های موجود در قهوه

همانطور که قبلاً ذکر شد، میزان کالری در قهوه کاملاً به علاقه شما به نوع قهوه بستگی دارد. با این حال، جالب توجه است که بدانید کالریهای موجود در قهوه سیاه بسیار کمتر از قهوه همراه با خامه و قند است. این کالریها از مقداری پروتئین و روغنهای اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) موجود در دانه‌های قهوه بدست می‌آید. افزودن شیر و شکر و انواع افزودنی‌های دیگر است که به کالریهای موجود در قهوه می‌افزاید.
علاوه بر این، هر اندازه که مقدار مصرف افزایش یابد، به عنوان مثال وعده‌های متوسط و بزرگ، به همان اندازه نیز کالریهای موجود در آن فنجان قهوه نیز افزایش می‌یابد. برای آنکه تصوری از میزان کالریهای موجود در قهوه داشته باشید، در جدول ذیل مقدار کالریهای موجود در یک فنجان قهوه آورده شده است.

نوشیدنی

میزان هر وعده (میلی‌لیتر)

کالری

قهوه فوری

5ر236

4

اسپرسو

5ر29

3

قهوه دم کرده

5ر236

2

کافه لاته ـ شیر کامل

473

260

کافه لاته ـ شیر بدون چربی

473

165

کافه موکا ـ شیر کامل ـ همراه با خامه زده شده (پف کرده)

437

400

کافه موکا ـ شیر بدون چربی ـ همراه با خامه زده شده

437

330

کافه موکا ـ شیر بدون چربی

437

220

کاپوچینو ـ شیر کامل

437

150

کاپوچینو ـ شیر بدون چربی

437

100

قهوه آمریکانو

437

15

کالریهای موجود در افزودنی‌های موجود در قهوه

در این بخش فهرستی از کالریهای موجود در افزودنی‌هایی که در قهوه بکار رفته تا آن را به قهوه‌ی مخصوص (و سرشار از کالری) تبدیل سازند، تهیه کرده‌ایم.

ماده افزودنی

کالری

خامه

52

شیر کامل

9

شیر بدون چربی

5

شیر خامه گرفته شده و رقیق

6

شیر سویا

6

شکر

48

خامه زده شده

52

شربت یا شیره شکلاتی

50

کافی میت یا کافی کریمر (Coffee Creamer ) ـ مایع، معمولی

20

کافی کریمر ـ مایع، بدون چربی

10

کافی کریمر ـ پودر، معمولی

(1 تا 20 قاشق چایخوری)  60

کافی کریمر ـ پودر، بدون چربی

(1 تا 10 قاشق چایخوری)  30

کاستن از میزان کالری در قهوه

با کاهش تعداد کالری مصرفی در قهوه، نیازی به صرف نظر کردن از قهوه مورد علاقه خود ندارید.
• سعی کنید به نوشیدن قهوه سیاه علاقه پیدا کنید. این کار ممکن است زمان‌بر باشد اما همانطور که می‌دانید، کالری این نوشیدنی تقریباً صفر است. بدین منظور، مقداری قهوه سیاه خریده و افزودنی‌هایی را خود به آن بیافزایید. بدین روش، می‌توانید به تدریج مقدار مواد غذایی افزودنی را کاهش داده و به نوبه خود میزان کالری مصرفی کاهش می‌یابد.
• سعی کنید مقدار هر وعده قهوه را کاهش دهید. بجای نوشیدن مقدار زیاد با مقدار متوسط و بجای نوشیدن مقدار متوسط، مقدار کم را امتحان کنید. با کاستن از مقدار هر وعده، می‌توانید میزان کالری کل مصرفی قهوه را کاهش دهید. علاوه بر آن، چنانچه تعداد هر وعده در روز را کاهش دهید، تفاوت بزرگی را در دراز مدت شاهد خواهید بود.
• در قهوه‌هایی که از شیره یا شربت استفاده شده است، سعی کنید مقدار شیره‌ای که قهوه را شیرین می‌کند کم کنید. همچنین شیره‌های بدون قند در بازار موجود است که همان طعم را داشته و با این وجود نستباً عاری از کالری می‌باشند.
• همچنین می‌توانید با نوشیدن قهوه خود بدون خامه زده شده مورد علاقه‌تان، میزان کالری موجود در قهوه را کاهش دهید. در صورت خودداری از بکار بردن خامه زده شده در قهوه، میزان کالری موجود در آن می‌تواند تا حدود 80 کالری کاهش یابد.
• به دنبال جایگزینهایی همچون ساکارین بجای قند یا شکر بوده و سعی کنید از مصرف قهوه با افزودنی‌هایی مانند شکلات در آن خودداری کنید. به تدریج می‌توانید عادت افزودن شکر یا شیرین کننده‌های دیگر را به طور کامل ترک کنید.
شاید بلافاصله پس از کاستن از کالری مصرفی موجود در قهوه متوجه تفاوت ایجاد شده نشوید. با این وجود، پس از یک دوره زمانی، به عنوان مثال فاصله زمانی یک ساله، متوجه خواهید شد که چه میزان کالری را با یافتن دیگر جایگزینهای مناسب و مؤثر به نوشیدنی مورد علاقه خود، ذخیره ساخته‌اید.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.