ارتباط بین پوست خشک و ریزش مو

پوست خشک و پس از آن ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند. در بعضی موارد، شرایط آب و هوایی جایی در آن زندگی می کنیم، غذا‌هایی که میخوریم و گاهی اوقات
پنجشنبه، 2 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ارتباط بین پوست خشک و ریزش مو
ارتباط بین پوست خشک و ریزش مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 


پوست خشک و پس از آن ریزش مو یک مشکل رایج است که بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن مواجه هستند. در بعضی موارد، شرایط آب و هوایی جایی در آن زندگی می کنیم، غذا‌هایی که میخوریم و گاهی اوقات هورمون‌های ما باعث ایجاد این وضعیت می‌شوند. در اینجا می‌توانید علل و راه‌های درمان این وضعیت را بیابید.
توضیح ساده برای پوست خشک سر و ریزش مو این است که وقتی مو خشک شود، شکننده می‌شود. این شرایط باعث ریزش مو می‌شود. خارش پوست سر باعث تضعیف ریشه مو و ریزش مو می‌شود. مشکلات پوست سر و ریزش مو بسیار دردناک است. به‌همین دلیل است که بسیاری از ما درمان‌های مختلفی برای موهای خود بدون اینکه بدانیم مشکل‌مان را حل میکند یا نه استفاده می‌کنیم که به‌نوبه خود منجر به مشکلات مربوط به مو می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر کسی برای درمان موهای خشک از شامپو استفاده کند ممکن است به دلیل واکنش به برخی از مواد تشکیل دهنده موجب ریزش مو شود. بسیار مهم است که نوع مو را تشخیص دهیم تا بتوانیم راه حلی برای درمان مشکلات مو بیابیم.
عناوین
1. علل عمومی
2. پوست خشک سر در زنان
3. پوست خشک سر
4. درمان‌های خانگی ساده
علل عمومی
پوست سر ما دارای غدد چربی است که برای محافظت از مو و ایجاد درخشش طبیعی روغن‌هایی را تولید می‌کند. اگر غدد پوست سر روغن کافی تولید نکنند پوست سر خشک می‌شود که ممکن است به دلایل زیر باشد.
شرایط آب و هوایی: اگر در مناطقی زندگی کنید که آب و هوای خشک دارند و یا در طول دوره زمستان در هر قسمت از جهان، موها تمایل به از دست دادن رطوبت دارند و پوست سر خشک می‌شوند.
تغذیه ناکافی: خوردن غذاهای فرآوری شده، عدم نوشیدن آب به اندازه کافی، عوامل مهمی هستند که موجب خشکی پوست سر می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است فقدان ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص برای عملکرد غدد مفید باشند که کاهش این مواد سبب مشکل پوست سر و ریزش مو می‌شود.
شامپو تکراری: شامپوهای ناملایم رطوبت مو را از بین می‌برند. همچنین باعث ریزش موی سر، به علت مواد تشکیل دهنده در محصولات می‌شوند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که با شستن موهایشان دیگر مشکل ریزش مو ندارند این یک تصور اشتباه است، زیرا شستشوی مکرر پوست خود باعث از بین رفتن روغن طبیعی و باعث خشکی می‌شود.
قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد: شستشو مو با آب خیلی گرم یا خشک کردن مو به صورت منظم، باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی مو می‌شوند، بنابراین پوست سر خشک و باعث ریزش مو می‌شود.
آب سخت: آب سخت یا آب که کاملا فیلتر نشده و حاوی عناصری مانند کلسیم و منیزیم است، باعث خشکی پوست سر می‌شود. این عناصر در طول زمان بر روی پوست سر جمع می شوند و الگوی تولید غدد را مختل می‌کند.
مصرف سیگار اثرات سیگار برای همه شناخته شده است. بر مو نیز مثل بدن تاثیر دارد بنابراین باعث ریزش مو می‌شود
پوست خشک و ریزش مو در زنان
مو به عنوان یک افتخار برای زنان است. چون عصر زیبایی است. با این حال، نمی توانیم شرایطی را که موهای ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کنترل کنیم. مشکلاتی در رابطه با مو وجود دارد که در زنان اختصاص یافته است. دلایل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد این وضعیت در زنان می‌شود.
بارداری: زنان در دوران بارداری چندین تغییر هورمونی را تجربه می‌کنند. این تغییرات هورمونی بر رفتار و دیگر عملکردهای بدن تاثیر می‌گذارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یکی از دلایل مشکل پوست سر و ریزش مو در نظر گرفته شود. خبر خوب این است که این شرایط موقت است و امیدواریم پس از حاملگی از بین برود.
قرص‌های ضد بارداری: مصرف منظم قرص‌های ضد بارداری اثراتی را روی بدن دارد برخی داروها ممکن است الگوهای رشد طبیعی مو را از بین ببرند و باعث ایجاد مشکل اساسی و خشکی پوست شوند.
یائسگی: یکی از علل اصلی این مشکل، یائسگی و تغییرات هورمونی مرتبط با آن است. خشکی و ریزش مو می‌تواند با پیشگیری و درمان به موقع کنترل شود.
این علائم بجز در چند مورد برکودکان نیز تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، کودکان هم در معرض گرمای شدید قرار می‌گیرند یا موهای خود را اغلب شامپو می‌کنند. علاوه‌براین، کمبود مواد مغذی ضروری در بدن می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. به‌همین ترتیب، بعضی از علت‌های ذکر شده را نباید نادیده گرفت حتی زمانی که بچه‌ها تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرند.
پوست خشک و ریزش مو
پوست خشک معمولا خارش ایجاد می‌کند. پوست سر اگر خشک شود و درمان نشود خارش ایجاد می‌کند. علاوه‌براین، می‌تواند به یک اختلال پوستی کامل تبدیل شود. بنابراین پیشگیری و درمان در زمان مناسب ضروری است. در زیر شرایطی راکه موجب خارش پوست سر و ریزش مو می‌شوند بیان شده است.
شوره‌سر: شوره سر در صورت پوست سر خشک به‌وجود می‌آید. درروند بازسازی پوست، سلول‌های مرده پوست به صورت شوره‌سر ظاهر می‌شوند، که مانند لکه‌های سفید برفی هستند. اگر در مراحل اولیه درمان نشود درسرتاسر پوست شوره ایجاد می‌شود چند راهکار برای شوره‌سر وجود دارد، استرس باعث ایجاد شوره‌سر می‌شود در نتیجه، درمان شوره‌سر به طور مداوم باید باشد. باید بدانید که همیشه خارش سر به دلیل شوره سر نیست. هنگام درمان باید بدانیم که دلیل اصلی شوره سر است.
فولیکولیت: عفونت پوستی ناشی از استفاده مواد شیمیایی است، زیرا به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند فولیکولیت خود را در قالب جوش‌های سفید اطراف فولیکول‌های مو نشان می‌‌دهد. گاهی اوقات، این می‌تواند شدیدتر باشد و به شکل جوش‌های قرمز و بزرگ دردناک در سرتاسر پوست باشد این عفونت باید به موقع درمان شود، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب شدید به فولیکول‌های مو شده و باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای در پوست سر شود. فولیکولیت در نتیجه پاسخ به آنتی بیوتیک‌ها است. برخی از درمان‌های طبیعی برای عفونت عبارتند از استفاده از روغن چای و روغن اسطوخودوس، که نه تنها با این مشکل مبارزه می‌کنند، عمدتا در مراحل اولیه، باعث رشد مو نیز می‌شوند

عفونت قارچی: عفونت قارچی پوست می‌تواند لکه‌های قهوه ای را در سرتاسر پوست ایجاد کند. به عنوان یک جوش کوچک بر روی پوست سر، به تدریج در ابعاد بزرگتر گسترش پیدا می‌کند و الیاف مو را از بین می‌برد، در نتیجه باعث ایجاد موهای شکننده و ایجاد ریزش مو می‌شود. منطقه آسیب دیده معمولا دچار سوزش و التهاب می‌شود. بنابراین، ریزش مو به صورت تکه‌ای اتفاق می‌افتد. عفونت قارچی یک بیماری پوستی مسری است، بنابراین باید از شانه و برس شخصی استفاده کرد. با توجه به شدت آن، آنتی بیوتیک‌ها ممکن است برای درمان استفاده شوند.
درمان خانگی
درمان‌های ساده برای پوست خشک سر
پس ازاستفاده از شامپو مو را کاملا بشویید.
اجازه دهید مو به طور طبیعی خشک شود از سشوار و و اتو مو استفاده نکنید
با استفاده ازبرس تمیز موهای خود را شانه بزنید
ماساژ پوست سر به طور مرتب با برخی از روغن‌های طبیعی مانند روغن درخت چای، روغن زیتون یا روغن نارگیل مفید است.
ریزش مو ناشی از یک پوست خشک سر و خارش، می‌تواند به هر دلیلی اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از ریزش مو تکنیک‌های پیشگیرانه را باید عمل کنیم. این مقاله می‌تواند به عنوان یک عامل انگیزشی قوی باشد تا شما از موهای خود به خوبی مراقبت کنید.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما