بازار مکاره مدعيان

در چند سال گذشته و پس از اظهارات غيرمعقول مدعيان دروغين که رفتارهاي آنها موجب لطمات جدي بر باورها و ارزش‌هاي عقيدتي مردم شده است، موضوع دستگيري اين مدعيان دروغين در دستور کار ماموران
چهارشنبه، 8 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بازار مکاره مدعيان
بازار مکاره مدعيان

به کوشش: جمعي از نويسندگان

 
در چند سال گذشته و پس از اظهارات غيرمعقول مدعيان دروغين که رفتارهاي آنها موجب لطمات جدي بر باورها و ارزش‌هاي عقيدتي مردم شده است، موضوع دستگيري اين مدعيان دروغين در دستور کار ماموران امنيتي کشور قرار گرفت و اين افراد پس از دستگيري، تحويل مراجع قضايي شدند.
تامل در هر يک از ادعاهاي اين افراد که صرفاً در راستاي شيادي و سودجويي‌هاي مالي و اخلاقي مطرح مي‌شوند، نشان مي‌دهد اين حرکت‌ها، ارزش‌هاي مکتب تشيع را به چالش جدي مي‌کشاند. فراموش نکنيم در عرصه ايدئولوژي، کساني که تاب و توان فروغ جاوداني تشيع را ندارند با بزرگ نمايي رفتار مدعيان، تصوير نادرستي از باورهاي شيعه در عصر حاضر و حتي ميان نسل‌هاي بعدي ارائه مي‌کنند.
براي نمونه، برخي رسانه‌هاي خارجي پس از ادعاي يک زن که عنوان مي‌کرد بيماري او با نظر يکي از امامان معصوم (عليهم السلام) شفا پيدا کرده است، موجي گسترده را دامن زدند. ظاهراً بستگان اين زن شاخ و برگ درختان منزل اين زن را فروخته و با توجه به بستن پارچه به شاخ و برگ درختان (دخيل بستن) يکي از شبکه‌هاي خارجي که عداوت و کينه او در مقابل باورهاي شيعه کاملاً مشهود است، با تهيه تصوير و گزارش‌هاي مختلف، شيعيان را مردمي معرفي کرد که به جاي پرستش خداوند، درخت را پرستش مي‌کنند. اکنون با اشاره به اين موضوع به مواردي هر چند گذرا از پرونده مدعيان دروغين اشاره مي‌شود.

اعطاي مقام سيدي

ح - و، يک مدعي است که با حيله و نيرنگ موفق به جلب تعدادي از مريدان ساده دل شد. اين فرد با معرفي خود به نام ولي خدا، خطاب به مريدان خويش که عمدتا خانم‌ها بودند، عنوان مي‌کرد: حق من به شما مريدان بيش از حق شوهرانتان است و نيازي به داشتن حجاب نزد من نيست، زيرا به دليل رتبه‌اي که من دارم محرم تر از شوهرانتان هستم.
ح - و ادعا مي‌کرد رابطه مستقيمي با خداوند دارد و برخي اوقات نيز خود را «علي مجسم» مي‌دانست. وي مدعي بود به دليل توانايي‌هاي خاصي که به او ارائه شده، قادر است بيماري‌هاي لاعلاج را با استفاده از نور درماني مداوا کند. او پس از مدتي با راه‌اندازي مراسم شال بندان، به مريدان خود عنوان «سيد» را اعطا مي‌کرد و در مقابل، مبالغ گزافي از آنها مي‌گرفت.
پس از تبليغات گسترده اين فرد و پيگيري و تحقيق در خصوص فرد مدعي، معلوم شد وي يک شياد کلاهبردار است که به دليل صدور چک بلامحل، دستگير شده و مدتي را در زندان تحمل کيفر کرده است.

ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

خانمي معروف به م . ن با تبليغات بخصوصي در ميان خانم‌ها و در مراسم مذهبي، ضمن موجه جلوه دادن خود، جمع زيادي را فريب داد.
او پس از حضور در جلساتي که ترتيب مي‌داد، راننده خود را حضرت امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) معرفي مي‌کرد و خطاب به مريدان ساده دل خود مي‌گفت داراي آنچنان ارج و قربي است که حضرت ولي عصر، رانندگي او را به عهده گرفته است. او زنان را ترغيب مي‌کرد تا زيورآلات خود را به راننده وي هديه کنند.
او اتاقي را با استفاده از پارچه سبز پوشانده و يکباره غش مي‌کرد و پس از آماده کردن شرايط، کيسه‌اي در دست گرفته و از مريدان خود مي‌خواست در اين کيسه که متعلق به امام زمان است، پول بريزند و هر کس که پول يا طلاي بيشتري در اين کيسه مي‌انداخت يا به راننده م. ن مي‌داد، از نظر وي بيش از ديگران دوستدار حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بود.

پيش بيني زمان مرگ

خانم الف نيز يکي از مدعياني است که پس از ارتباط با خانم‌ها آنها را با لطايف الحيل فريب مي‌داد.
از جمله ادعاهاي اين خانم که خود نيز معلم است، اين بود که به درجه‌اي از معنويت دست پيدا کرده است که مي‌تواند زمان مرگ آدم‌ها را پيش بيني کند. پس از طرح اين ادعا، تعدادي از مريدان تحت تاثير ادعاي دروغين اين فرد که زمان مرگشان را شنيده بودند، دچار مشکلات بسيار جدي روحي و رواني شدند.
خانم الف وقتي در جلسات دير حاضر مي‌شد خطاب به مريدان خود عنوان مي‌کرد: قصد حضور در جلسه را داشتم که يکباره از اجنه پيام رسيد که بايد نزد آنها بروم و در اين مدت در خصوص موارد و موضوعات مهمي با آنها گفتگو کردم.
اين فرد يکبار ديگر ادعا کرد بسيار آشفته و روان پريش است و دليل آن نيز مربوط به 2 امامزاده در يکي از روستاهاست که مدام از وي مي‌خواهند آنها را از محل دفن خود خارج و در محل ديگري دفن کنند.

فروش برگ درخت به نيت شفا

خانم ج خ، ساکن حميديه اهواز 26 ساله است. مدتي قبل شنيده شد که دست بيمار اين خانم پس از خواب، بهبود پيدا کرده است، سپس مردم عازم خانه اين زن 26 ساله شده‌اند و به در و ديوار و درختان خانه دخيل بسته‌اند.
با بررسي و تحقيق در اين زمينه معلوم شد که ظاهرا يکي از دسته‌اي اين خانم فلج بوده و سال 85 در خواب امام حسين (عليه السلام) را مي‌بيند و دستش شفا مي‌يابد.
به دنبال اين ماجرا و کنترل غيرمحسوس محل سکونتش، معلوم شد بستگان نزديک وي شاخ و برگ درختان منزل اين خانم را بسته بندي مي‌کنند و به مردمي که به اين محل مي آيند، مي‌فروشند.
چند روز پس از اين ماجرا، يکباره شبکه تلويزيوني الجزيره با تهيه گزارشي از محل و تجمع مردم در اطراف و مقابل اين خانه و دخيل‌هاي بسته شده به شاخ و برگ درختان اين خانه، شيعيان ايران را مردماني درخت پرست معرفي و بيان کردند که چگونه ممکن است يک مسلمان به جاي پرستش خداوند، درخت را پرستش کنند.

قتل همسر

يکي از پرونده‌هاي جنجالي که مورد توجه افکار عمومي قرار گرفت مربوط به يک پرونده قتل بود که عاملان جنايت پس از ارتکاب قتل، مبادرت به آتش زدن جسد کرده بودند. پس از بررسي و تحقيق در ارتباط با اين پرونده در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران، ماموران پليس آگاهي و بازپرس ويژه قتل تهران، ردپاي همسر مقتول را در اين جنايت مشاهده کردند و تحقيق در اين زمينه آغاز شد.
بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد که همسر مقتول زني به نام س ک با ادعاي اين که به وي الهام مي‌شود و با امام زمان ارتباط پيدا کرده است، اقدام به جمع آوري نذورات براي رساندن به حضرت مي‌کند. در مراحل بعد و با گسترش ارتباطات وي با ديگران و به دليل مخالفت شديد همسرش با اقدامات وي، سرانجام حکم قتل شوهر اين زن که با ادعاهاي همسرش کاملا مخالفت مي‌کرده، توسط وي صادر مي‌شود.
با دستگيري افرادي که در اين جنايت مشارکت داشتند، بررسي قضايي اين ماجرا آغاز شد. در يکي از جلسه‌هاي بازپرسي که نگارنده اين گزارش نيز حضور داشت دختر اين خانم مدعي، در پاسخ به پرسش‌هاي مقام قضايي خطاب به وي گفت:
شما موجوداتي زميني هستيد و ما خود را ملزم به پاسخگويي به شما نمي دانيم. با جمع بندي اين پرونده و محاکمه متهمان در شعبه 71 دادگاه کيفري استان تهران، خانم س ک عنوان کرد اگرچه نقشي در قتل همسرش نداشته است، اما حکم آقا امام زمان را اجرا کرده است.
با صدور حکم قضايي، خانم مدعي به 15 سال زندان و عامل جنايت نيز به قصاص (اعدام) محکوم شد.

من همسر حضرت هستم!

خانم ف الف نيز يکي از مدعيان پرآوازه‌اي بود که خود را موجودي برتر از آدميان مي‌پنداشت. وي با نوشتن کتابي عنوان کرد با تاليف اين کتاب، من به تنهايي موفق شدم 40 سال ظهور آقا را به جلو بيندازم و اگر شما مريدان همت کنيد و هر يک هزار جلد از کتاب مرا بخريد، در زمان رجعت و ظهور در رکاب حضرت عصر خواهيد بود. پس بشتابيد و در اين موضوع گوي سبقت را از ديگران بربابيد!
او يک روز در ميان مريداني که براي خود جمع کرده بود، عنوان مي‌کند حضرت خطاب به وي فرموده‌اند کتابي که نوشته‌اي به ‌اندازه خون همه انسان‌هاي کره زمين ارزش دارد.
در يکي از جلسات، وي پس از بحث و ارائه پاسخ‌هاي بي سر و ته به پرسش مريدان عنوان مي‌کند و در آينده همسر امام زمان خواهد شد!
پس از اين ادعا، وي نزد مريدان ساده دل با احترام ويژه‌اي رفت و آمد مي‌کرد.

تغيير در آداب نماز

يکي از مدعيان دروغين در ميان خانم‌ها که به صورت تشکيلاتي عمل مي‌کرد، خانمي به هويت ش ح است که با تشکيل باندي مخوف، به اغفال و فريب مريدان خود اقدام مي کرد.
اين خانم که خود را نماينده امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) مي‌ناميد، پس از مدت کوتاهي مريدان فراواني براي خود جذب کرد.
او خطاب به مريدان خود مي‌گفت: هنگام نماز به جاي الله اکبر بايد کلمه عشق را بگوييد. پس از مدتي، وقتي مريدي قصد جدا شدن از تشکيلات را داشت وي در جمع مريدان ديگر از وي بدگويي مي‌کرد و برايش مجلس ختم مي‌گرفت و عنوان مي‌کرد از نگاه ما، اين فرد موجودي است که به رغم نفس کشيدن، مرده است.

حمايت خارجي

خانمي 50 ساله که عمده مريدان وي در شمال تهران زندگي مي‌کنند از مدعياني است که چند سرمايه دار با حمايت از وي، کمک‌هاي شاياني به جلسات وي مي‌کنند. او 313 نفر از مريدان را به عدد ياران حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) انتخاب کرده بود.
اين خانم که در کشورهاي هند، امارات، عربستان و ... تبليغ داشته، مبناي همکاري ديگران را عدد 313 قرار داده است. پس از دريافت زيورآلات خانم‌ها، تبرک اين اشيا، قيمت آنها را چند برابر اعلام مي‌کند و به فروش مي‌رساند. مشاهده شده اين خانم لقمه جويده خود را در دهان ديگران مي‌گذارد و بعضي از مريدان وي همواره دست و پاي او را مي‌بوسند و حتي مشاهده شده که يکي از مريدان در جلسه‌اي او را طواف کرده است.
بعضي از دختران جوان در آغوش وي غش مي‌کنند تا از وي انرژي بگيرند. وي مدتي پيش تاريخ ظهور امام زمان را تعيين کرد که بعد از گذشتن اين تاريخ به مريدان خود گفت: گناهان شما مانع ظهور مي‌شود.

دروغگوترين مدعي

اما در ميان مدعياني که پرونده آنها مورد رسيدگي قرار گرفته است، يک مدعي وجود دارد که در نوع خود به بزرگترين دروغگو معروف شده است.
اين خانم 50 ساله به نام ب - ب، گاه آنچنان دروغ مي‌گفت که خود نيز دروغ‌هايش را باور مي‌کرد. پس از دستگيري اين مدعي و اغفال خانواده او که در زمينه شيادي و کلاهبرداري از مردم با يکديگر مشارکت داشتند، باز هم مدام به يکديگر دروغ مي‌گفتند؛ مادر به دختران، دخترها به مادر، پسرها به خواهران، خواهر‌هاي خانواده به پسران و ...
اين زن مدعي که با شيادي‌هاي گسترده از مردم کلاهبرداري مي‌کرد، مي‌گفت خودش همزادي از نوع افعي دارد و او روزانه با اجنه و ارواح در ارتباط است. او با پوشيدن لباس سفيد و انجام حرکات عجيب و غريب نه تنها مريدان، بلکه اعضاي خانواده‌اش را نيز بشدت تحت تاثير قرار مي‌داد، به طوري که نوع رفتار و موارد مطرح شده از سوي وي، موجب تيک عصبي فرزندانش شده است.
پرونده اتهامي اين مدعي شياد، يکي از قطورترين پرونده‌هايي است که از سوي دستگاه قضايي تهيه شده است. او خود را يار ششم امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) معرفي و عنوان مي‌کرده است طي السماء مي‌کند. او ابتدا رمالي را از پدر خود فرا گرفت و سپس با همکاري اعضاي خانواده به کلاهبرداري از مردم اقدام مي‌کرد، به طوري که در يک فقره از کلاهبرداري‌هاي وي مشخص شد تنها از يک خانم پزشک، بيش از 70 ميليون تومان کلاهبرداري کرده است.
در شيادي و القائات پوچ و دروغين وي، دخترانش نقش مهمي ايفا مي‌کردند. براي نمونه آنها وقتي قصد حضور در منزل يک مريد را داشتند، ابتدا دخترانش با پنهان کردن طلسم يا اشياي مختلف در خانه مريد، موضوع را به مادر خود اطلاع مي‌دادند و او عنوان مي‌کرد هم اکنون موکل و همزاد وي به او خبر داده است که در فلان گوشه خانه يا زير فلان گلدان طلسم قرار داده شده است. صاحبخانه وقتي گلدان را برمي داشت با طلسم يا شي قرار داده شده رو به رو مي‌شد، از زن مدعي درخواست ياري مي کرد و اين موضوع بهانه‌اي براي دريافت پول از سوي وي مي‌شد.
زن مدعي با پول‌هاي بادآورده مدعيان به اعضاي خانواده خود حقوق مي‌پرداخت.
هر گاه مريدي به خانه او تلفن مي‌کرد، دخترانش با آموزش‌هاي ديده شده عنوان مي‌کردند وي در سجده به سر مي‌برد و يا در طي الارض مي‌باشد.
زن مدعي شيوه‌هاي مختلفي به کار مي‌بست تا ضمن مرعوب کردن مريدان، براحتي از آنها اخاذي کند، براي نمونه او درون کيف خود يک جيب مخفي تعبيه کرده بود و پس از حضور در جلسات، ابتدا کيف خالي خود را به حاضران نشان مي‌داد و سپس با گشودن در جيب مخفي، اسکناس‌هاي فراواني را از درون کيف خود بيرون مي‌ريخت و ادعا مي‌کرد اين پول‌ها از سوي اجنه براي او فرستاده شده است.
در مرحله ديگري از شيوه و شگردهاي او مشاهده مي‌شود که وي براي کمک به جهيزيه دختران دم بخت از مريدان خود پول دريافت مي‌کرد. براساس برخي از تحقيقات در همسايگي زن مدعي خانواده‌اي زندگي مي‌کردند که ظاهرا يک فرزند معلول جسمي داشتند و زن با تحويل گرفتن اين کودک از خانواده‌اش او را دستاويز قرار داده و به بهانه کمک به کودکان معلول، از مريدان خود پول دريافت مي‌کرد ولي آن را براي مصارف شخصي از جمله خريد ماشين براي پسرش، هزينه مي‌کرد.
او مدعي شفاي بيماران بود. وي همچنين با چسباندن تعداد زيادي اسکناس‌هاي هزار و 2 هزار توماني در راه پله‌هاي خانه‌اش، به هر تازه واردي اظهار مي‌کرد که اين پول‌ها صبح امروز از عالم غيب و از سوي اجنه و موکل وي برايش ارسال شده است و او هيچ نيازي به پول ندارد.
در مرحله ديگري وي با دريافت پول‌هاي کلان از مريدان خود عنوان مي‌کرد که قصد دارد در بيابان‌هاي قم، مسجد ديگري مخصوص امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بنا کند.
وي مدعي شفاي بيماران و رفع شر از سوي اجنه بود و ادعا مي‌کرد پس از 3 سال که خود را در حمام خانه‌اش زنداني کرده بود به مرحله‌اي رسيده است که هيچکس قادر نيست به اين مرحله برسد.
او پس از برگزاري جلسات با مريدان خود و ايجاد فضايي توام با رعب و وحشت خطاب به برخي از مريدان عنوان مي‌کرد که برخي از مردگان آنها در برزخ سرگردان هستند و بايد براي نجات آنها از برزخ و سرگرداني، به وي پول پرداخت کنند.
پس از دستگيري اين مدعي شياد، وي در طول تحقيقات پرده از تزوير و حيله خود برداشت و به 187 ميليون تومان کلاهبرداري با بازيچه قرار دادن احساسات و باورهاي مردم اعتراف کرد. اين مدعي اکنون در زندان دوران محکوميت خود را سپري مي‌کند.

ادعاي پيامبري!

ع، الف. صي معروف به صالح عليشاه متولد 1341، فردي است که به يکباره ادعاي پيامبري نمود و عنوان کرد او آخرين پيامبري است که از جانب خداوند براي هدايت مردم در اين عصر به زمين فرستاده شده است. وي برخلاف شيوه پيامبران الهي که از طريق جبرئيل، وحي الهي را دريافت مي‌کردند، مدعي بود که خداوند رودررو با او صحبت مي‌کند و او وحي الهي را بدون واسطه دريافت مي‌کند. به دنبال اين ادعاي دروغين وي اقدام به جمع آوري افراد ساده دل تحت عنوان مريد کرده و در جلسه‌اي که با مريدان داشته است، عنوان مي‌کند که کرامت 124 هزار پيامبر الهي از حضرت آدم تا حضرت خاتم به وي واگذار شده است. وي ادعا مي‌کرد 14سال عرفان امام صادق را بخوبي فرا گرفته است و به جاي طي الارض، وي قادر است طي السماء کند.
با دستگيري اين متهم معلوم شد وي در سال 1378 به اتهام اخاذي و معرفي خود به عنوان مامور قلابي، دستگير و به 3 سال زندان محکوم شده است.

مستجاب الدعوه

س. ح. الف نيز ادعاهاي مربوط به خود را دارد و به دليل آن که چهره‌اش شناخته شده بود در اندک زماني توانست جمعي را به عنوان مريد جذب کند.
وي ادعاي کرد واسطه ميان امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) و مردم است و از محاسن وي مستجاب الدعوه بودن است. وي ادعا مي‌کرد حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) با امضاي مبارک خويش قرآن براي وي فرستاده است. وي همچنين ادعا مي‌کرد داراي ديد برزخي است.

همگام با خضر نبي

يکي ديگر از اين مدعيان که بايد او را از شيادترين مدعيان دانست، فردي به نام ع- ي است.
اين فرد مدعي است با عالم ملکوت ارتباط داشته و با حضرت خضر به ملاقات خداوند رفته است.
وي مدعي ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بود و ادعا مي‌کرد قادر است اتفاقات و حوادث طبيعي از قبيل سيل و زلزله و ديگر بلاياي طبيعي را در جهان پيشگيري کند.
وي مدعي بود داراي يک انرژي خاص است که مي‌تواند با استفاده از اين انرژي، بيماري‌هاي لاعلاج را درمان کند. وي مدعي است با حضرت زهرا در ملکوت علي ارتباط داشته است و ماموريتي دارد که 5 تا 7 مرجع تقليد اگر آن را امضاء نمايند ماموريت خود را علني مي‌کند. وي مي‌گويد نه زميني‌ها و نه ملائک نمي توانند پشت سر او حرکت کنند.

پيامبري با حروف ابجد

س الف مرد 60 ساله‌اي است که عنوان مي‌کند وجود او در کره زمين يک نعمت است و او سال ديگر خواهد مرد.
وي با استفاده از حروف ابجد عنوان مي‌کند نام وي در قرآن ثبت شده است. او با چاپ جزواتي در خصوص اثبات خود با حروف ابجد، آخرين ادعاي خود را بيان کرد. وي عنوان کرد سوره بقره در شأن او نازل شده است!
او مدعي پيامبري است و ادعا مي‌کند سال آينده پس از مرگ او، ديگر هيچ پيامبري نخواهد آمد. وي براي ديدن خليفه رشاد تا امريکا هم رفته است ولي زماني به آنجا مي‌رسد که وي به علت اهانت به قرآن کشته شده بود.

طالع بين شيک

خانم «ي» از زناني است که طالع بيني مي‌کرد و محل کارش را طالع بيني شيک ناميده بود. خانم «ي» با چاپ بروشور و کارت‌هاي ويزيت در يکي از محله‌هاي اعيان نشين تهران، منزل مسکوني خود را تبديل به محل کار کرده و منشي وي براي ديدار با خانم «ي»، وقت‌هاي طولاني مدت براي درخواست کنندگان در نظر مي‌گرفت.
وي مدعي بود قادر به درمان بيماري‌ها بوده و براي خدمات خود قيمت‌هاي متفاوتي از مراجعه کنندگان دريافت مي‌کرد.
پس از ورود به خانه اين خانم مدعي، خدمتکارها دست به سينه آماده خدمت بودند ولي براي چکاب، مراجعه کنندگان بايد ابتدا 10 هزار تومان پرداخت مي‌کردند.
وي براي فروش کرم‌هايي که خود ساخته 25 هزار تومان مي‌گرفت و براي ارائه افکار و تسلط به انرژي هم از هر مراجعه کننده 50 هزار تومان دريافت مي‌کرد.

روح پيامبر و گنج‌هاي پنهان

ر- خ مدعي است به درجه‌اي رسيده است که روح پيامبر و ائمه در وجود او حلول کرده است و وي از تمام گنج‌هاي پنهان در زير زمين خبر دارد.
او مريدان فراواني را به بهانه يافتن گنج جذب کرده بود و اگر مريدي به خواسته او بي توجهي مي‌کرد، با سلاح گرم تهديد مي‌شد.
در پرونده اتهامي اين مدعي شياد، ارتباط نامشروع با مريداني که فريب او را خورده‌اند، در رديف اول قرار گرفته است.
مريدانش ملزم بودند وي را «آقاجان» خطاب کنند. در بررسي و تحقيق راجع به وي معلوم شده است بيشترين مريدان وي، زنان و دختران هستند. وي مريدان خود را وادار مي‌کرد تا نزد وي، حجاب را کنار گذاشته و بي حجاب باشند.
او مدعي است هر زمان که اراده کند اجنه براي او طلا مي‌آورند.
از ديگر ادعاهاي او آشنايي با علوم باطني است.
در ماجراي اين پرونده رئيس محترم قوه قضائيه دستور پيگيري را صادر کرده‌اند.

گيتار و خداشناسي

م. الف. الف فردي است که با تشکيل کلاس‌هاي مختلف و از جمله کلاس‌هاي موسيقي و غيره، مبادرت به جذب مخاطب و مريد براي خود مي‌کرده است.
وي خطاب به مريدان خود عنوان مي‌کند که نماز را فارسي بخوانيد و اگر هم فارسي بلد نيستيد و نمي توانيد نماز فارسي را بخوانيد، مقابل خدا ايستاده و با او صحبت کنيد. وي عنوان مي‌کند هر کسي به نوعي با خدا ارتباط برقرار مي‌کند و دريچه اين ارتباط تنها نماز نيست. هر کسي به نوعي به خدا مي‌رسد، يکي با موسيقي و گيتار و يکي هم با داريوش يا شهرام صولتي (خوانندگان طاغوتي) حال مي‌کند و به خدا مي‌رسد!
به دنبال گزارش‌هاي مربوط به موارد مطرح شده در کلاس‌هاي اين فرد و بررسي و تحقيق، معلوم شد وي در سال 85 به اتهام ارتباط نامشروع با تعدادي از دختران که در کلاس‌هاي درس او شرکت مي‌کردند و در پي شکايت آنها دستگير شده است.
اين فرد در کلاس‌هايش قرآن را به نفع خود تفسير مي‌کرد و با اين روش، دختران و پسران جوان را فريب مي‌داد.

ادعاي علم لدني

ح- ش با نام مستعار «سلطان جهان»، «آقا» و «مسلم» خود را سفير و فرستاده حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) معرفي و پس از تبليغات گسترده، خود را از اولياي خداوند معرفي و مطرح کرده است.
ازجمله ادعاهاي وي اين است که عنوان مي‌کند در خواب حضرت علي (عليه السلام) را مشاهده مي‌کند و حضرت علي (عليه السلام) دست مبارک خويش را بر سر وي نهاده است.
او خود را برتر از مراجع عظام تقليد قلمداد کرده و عنوان مي‌کند که هيچ يک از مراجع محترم تقليد سواد او را ندارند. وي ادعاي علم لدني دارد و مدعي است به علوم باطني آشنايي کافي دارد. وي داراي 2 همسر است که يکي از همسران وي تابعيت کشور ترکيه را دارد.
اين فرد نيز با چاپ بروشورهاي تبليغاتي، از هر فرصتي براي مطرح کردن خود و جذب مريد استفاده مي‌کرد و از مريدان خود درخواست مي‌کرد وي را به نام آقا، سلطان جهان، يا مسلم حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) بخوانند.
او با چاپ بروشورهايي سعي در ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني داشت که از سوي نيروهاي امنيتي دستگير شد.

پسر هند

خانم ز ح يکي از عجيب ترين مدعياني است که توانست رد زمان کوتاهي، مريدان فراواني را جذب کند. وي از همان ابتدا ادعاي ارتباط با ارواح و شکستن طلسم را طرح کرد و سرانجام عنوان کرد، موکلي به نام پسر هند دارد که براي وي از عالم غيب خبر مي‌آورد. وي عنوان مي‌نمود با پسر هند هنگام وضو ارتباط عرفاني برقرار
مي‌کند.
بررسي‌ها نشان مي‌دهد پس از مدتي که به خيل مريدان اين خانم مدعي اضافه شد، وي عنوان کرد با کمک موکل خود قادر است بيماري‌هاي سخت و لاعلاج را درمان کند. درمان افسردگي با روغن مار و گلاب و مواردي از اين قبيل از جمله ادعاهاي اين زن شياد بود. وي پس از مدتي عنوان کرد، قادر است به دليل ارتباط با ارواح به نيروي انتظامي براي شناسايي و دستگيري مجرمان کمک کند. ادعاهايي که صرفاً در راستاي مطرح کردن خود بيان شد و نتيجه اين حرکت‌ها، اغفال و فريب جمع زيادي از مريداني بود که فريب واژه‌ها و ترفندهاي دروغين او را خورده بودند.

سوسک و رقص سماع

خانم ش. م توانست با ظاهرسازي و نفوذ در جلسات مربوط به خانم‌ها خود را معرفي کند و پس از جلب و جذاب تعدادي از مريدان، اهداف خود را پي بگيرد. وي زيرزمين محل سکونت خود را تبديل به حسينيه کرد و بلافاصله عنوان نمود با امام زمان ارتباط دارد و در چندين مرتبه حضرت در خانه او حضور پيدا کرده است. هنگام نماز و قرائت اياک نعبدوا به يکباره شروع به چرخيدن (رقص سماع) مي‌کرد و ادعا مي‌نمود از عالم غيب او را مي‌چرخانند و او هيچ اراده و اختياري در رقص سماع هنگام نماز ندارد و از مريدان خود نيز درخواست مي‌کرد، بچرخند.
با توجه به نمناک بودن زيرزمين خانه و وجود سوسک، هر بار که سوسکي در ديوار خانه مشاهده مي‌شد، وي خطاب به حاضران در محل مي‌گفت، اين سوسک‌ها فرستاده امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف) هستند و ماموريت دارند تا حضور قلب شما را در نماز بسنجند!
اين مدعي نيز موفق شده بود با اين روش، تعداد زيادي از مردم و بخصوص خانم‌ها را فريب دهد.

پيامبر هلندي

يکي ديگر از اين مدعيان که در کشور هلند زندگي مي‌کرد و پس از بازگشت به کشور خود را امام زمان معرفي کرد، ح . و است. اين فرد که داراي تحصيلات عالي است، در رشته برق و مکانيک در يکي از دانشگاه‌هاي هلند به عنوان استاد دانشگاه تدريس مي‌کرد. وي پس از حضور در کشور مدعي شد از طرف خداوند ماموريت 3 ساله به او واگذار شده است تا به عنوان امام زمان فعاليت کرده و مردم هدايت کند.
اين فرد مدعي، ابتدا خود را پيغمبر فرقه اسماعيليه معرفي کرد و توانست تعدادي از ساده لوحان را دور خود جمع کند.

پيامبري با کتاب بنفش

اما در ميان مدعيان رانگارنگ و ريز و درشت، شاهد ادعاي فردي بوديم که خود را پيامبر بنفش معرفي و کتابي نيز تحت عنوان کتاب بنفش به عنوان معجزه خود منتشر کرده است.
وي در کتاب خود مدعي شده که رهبري جهان را خداوند به وي عطا کرده است و دستوراتي که او در کتاب خود مي‌دهد، جملگي از فرامين استوار براي سعادت بشري است.
وي با اشاره به ازدياد قوم بني اسرائيل در بخشي از کتاب خود، مي‌گويد: دين او ديني بنفش است که آينده را پيشگويي مي‌کند.
وي مدعي شده است خداوند پس از خلقت آدم و حوا، قوانين خود را براي درک و فهم آنان فرستاد تا همه گرد هم جمع شوند.
وي در خصوص گفتگو با خداوند مي‌گويد: خداوند از طريق گل‌ها بدون واسطه با او حرف زده و کتاب بنفش را به وي هديه داده است تا مردم او را به پيامبري و رهبري جهان بپذيرند.
فرد مدعي در ادامه مي‌گويد: لشکريان من گل‌هاي قرمز و گل‌هاي بنفش در کره خاکي نمادي از دستورات الهي است و ...
تحقيقات نشان مي‌دهد، اين فرد 46 سال دارد و براي جلب مخاطب عنوان مي‌کند. دين من، ديني اجتماعي است و زنان بايد حجاب ظاهري خود را کنار بزنند و با جنس مخالف در هر ديدار روبوسي کنند؛ زيرا دست دادن زن و مرد با همديگر از آداب اوليه دين بنفش است.
وي مدعي است، گل زرد آفتابگردان نيز نمادي از فعالان اقتصادي است و ...
آخرين خبرها حاکي است، اين فرد چندين بار دستگير شده، اما به دليل بيماري رواني مدتي در مراکز درماني بستري و پس از مدتي که از اين محل مرخص شده است، به دليل بي توجهي به مصرف قرص‌هاي خود بار ديگر خود را پيامبر بنفش معرفي مي‌کند.

پمادي براي رفع گناه

خداوند استاداني از ماوراء را براي من قرار داده تا با من حرف بزنند. من استاد از زميني نداشتم و هيچ کسي روي کره زمين نمي تواند ادعا کند که استاد من بوده است.
اين جملات ادعاي فردي به نام «م. ح» است. وي با در اختيار قرار دادن پمادي به مريدان خود مي‌گويد: اين پماد رفع کننده فقر مالي، فقر معنوي، فقر عاطفي، اخذ وام، بخت گشايي و ديگر معضلات روحي و مشکلات خانوادگي، شفادهنده بيماري‌هاي روحي و پيشگيري از آنها، سرطان، سکته‌هاي قلبي، کليه، چشم، آرتروز، ام اس، زخم معده، درد استخوان، آسم، مشکل ريوي، ميگرن، سينوزيت و... است.
اشتباه نکنيد اين کلمات، متن آگهي يک کلينيک پيشرفته يا نشاني شيخ الرئيس صاحب اکسير جاوداني و جواني نيست، بلکه تبليغات دکان «بنده مومنه به خداي جهانيان» است. «ف روحاني» در اطلاعيه‌اي که در تيراژ قابل تاملي چاپ شده است چاپ نه کپي ضمن اشاره به اين که «چه آرزويي داريد؟ همه چيز با خداوند ممکن مي‌شود»، به ذکر برخي از تازه ترين کشفيات خود پرداخته و پس از ذکر جملات فوق آورده است: اگر گمشده داريد، اعم از انسان يا اشيا «وضو بگيريد و رو قبله بنشينيد و ...».
اين مدعي تفسير، تحليل، تقليل، ترفيع، ترغيب و... در حوزه‌هاي دين، خدا، پيامبر، نون، کاسبي و...، روش اعجاب انگيز خود را اين گونه تکميل مي‌کند:
براي هر حاجتي که داريد قرآن را به زبان فارسي تلاوت کنيد، روزي يک جزء به زبانتان جاري شود، از اول قرآن شروع کنيد و يک ماهه قرآن را ختم کنيد. براي رفع بيماري شخصي بخوانيد و هر نوع نياز شخصي را برآورده کنيد.
وي با تاکيد بر اين که اين روش فوق العاده، براي خودم است و 14 سال روي آن شبانه روز کارکردام، هشدار داده است: چنانچه حوائج شما با خواندن جزء هفتم با ديگر جزء‌ها روا شد، حتما قرآن را تا آخر ماه ختم کنيد که دچار گرفتاري نشويد. وي در پايان اين آگهي تبليغاتي گفته است: براي دفع انرژي منفي زلزله و حفاظت جان خود و عزيزانتان قرآن را به همين روش (فارسي روزي يک جزء) تلاوت کنيد و به دنياي امنيت و اعجاز خداوند گام بگذاريد.
فرد مدعي در بخشي از مسير آيات 11 تا 27 سوره اعراف درباره حضرت آدم و حوا چنين آورده است: ابليس که يکي از نيروهاي خداوند است و خداوند او را براي آزمايش بشر خلق کرد که حد توازن انرژي‌ها و براي سير صعود روح، توليد و تناسل نيرويي، بسيار قوي است در آن ستاره در کنار آدم و حوا بود که شروع به وسوسه کرد. در آن ستاره حواس آدمي کاملا در پايينترين سطح خود در بدن کار مي‌کرد و واکنش نامحسوس بود. ابليس که يک نيروي منفي است و داراي قدرت تخريبي بسيار، به آدم و حوا اين چنين تلقين کرد که اگر عمر جاودانه مي‌خواهيد
از اين دانه بخوريد، آدم که يکي از نيروهاي خفته‌اش طمع بود به جنبش واداشته شد و براساس مخلوقاتش که از چيزي که نيست مگر آن که آن را تجربه کند يا بايد کسي به او بياموزد، او تسليم وسوسه‌هاي ابليس شد و گندم را خورد. وقتي بدن آنها تجزيه شد، اثر آن، نيروي شهوت جنسي بود.
وي در جلسه‌اي مي‌گويد: پدرم از علماي تهران بود و مادرم هم در خانواده مذهبي رشد کرده بود. من 17 سال پيش قرآن را به زبان فارسي تلاوت کردم تا قرآن را فهميدم. کلمات بر زبانم جاري نمي شد و صحبت کردن برايم سخت بود. مطلبي در ذهنم نمي نشست تا بتوانم صحبت کنم. وقتي قرآن را خواندم، احساس کردم که مي‌توانم حرف بزنم؛ اما در حال کوتاه و در حد رفع حوائج. توضيح علل را نمي توانستم بدهم تا يک ماه رمضان از ابتدا تا انتهاي آن قرآن را خواندم و بعد از آن کلمات در ذهنم مي‌نشست و تبديل به جمله مي‌شد و مي‌توانستم حرف بزنم. اين اولين اعجاز براي خودم بود. بعد از آن خداوند استاداني از ماوراء براي من قرار داده تا با من حرف بزنند. من استاد زميني نداشتم و هيچ کسي روي کره زمين نمي تواند ادعا کند که استاد من بوده است.
زماني که مي‌خواهند با من ارتباط برقرار کنند، مرا از خوردن برنج، نان و شيريني منع مي‌کنند تا نيروي ممنوع يا منفي در من ايجاد نشود و انرژي من، هم طيف انرژي پروردگار شود.

من رب شما هستم

گفته مي‌شود، بتازگي فردي در يکي از جلسات هفتگي خود، خطاب به مريدانش گفت: «... شما احمق هستيد، شما نمي فهميد... من فقط مي‌فهمم... همه بايد «رب» خودمون را بشناسيم. چوپان، «رب» گوسفندان است و راه را نشان مي‌دهد. من هم چوپان شما هستم...».
«ي. ق» که خود را رهبر فرقه «کميليه » مي‌نامد، در جلسات خود در يکي از شهرهاي استان تهران مريدانش را با الفاظ زننده‌اي خطاب مي‌کند.
وي با بيان اين که «من در دل شما علم اخلاق و عرفان مي‌ريزم، پس من رب شما هستم»، مدعي شد: «شما بايد رب خودتون را بشناسيد. من حاضرم توي ميدان... جلوي چشم همه در آتش بروم و از آن طرف بيرون بيايم يا وسط آتش بنشينم. هر که مي‌تواند کنار آتش بنشيند... از هيچ چيز نترسيد...».
اين شخص در ادامه اين ادعاهاي خود افزوده است: «... به من در عالم معنا گفتند، هر چه مي‌خواهي بداني سوره واقعه را بخوان، شما هم بخوانيد و نرويد مهماني، فيلم بد نبينيد، مثل خروس، سگ، ميمون و... من نمي گويم مهماني نرويد، بيابيد در اين مجلس، برويد دنبال عرفا».
وي همچنين به مريدان خود مي‌گويد: «ديروز پيرمردي مشکلي داشت، گفتم بيا پيش من... نگاه به ديگران نکن، برو رب خودت را بشناس، برو کتاب من را بخوان، قبل از خواب از خدابخواه که من را به تو بشناساند...».
در اين جلسه نيز فردي گريه کنان به ي- ق مي‌گويد: « من خيلي بدبختم، احمق هستم، ميمون هستم... در خانه شما هستم، اگر مرا از خانه ات بيرون کني من کجا بروم؟ به من بدبخت کمک کن، مرا رها نکن و...».
گفتني است، «ي. ق » با ادعاي معرفت و عرفان، شماري را دور خود جمع کرده و توجه ويژه‌اي نيز به جلسات زنان دارد.
موج عوام فريبي و سوء استفاده از اعتقادات، مذهبي مردم در سال‌هاي اخير در برخي مناطق بويژه شهرهاي اطراف استان تهران، از جمله ورامين و... بخصوص
حاشيه نشين‌ها، سير صعودي به خود گرفته و هر از چند گاهي، خبر دستگيري يکي از آنها و موج گسترده شاکيان اغفال شده در رسانه‌ها به گوش مي‌رسد.

اين هم يک ادعاي ديگر

در تاريخ 8/2/86 زني 25 ساله ساکن روستاي جابر انصاري از توابع شهر آبدانان عنوان کرد که در خواب دوازده امام (عليه السلام) به ديدار او مي‌آمدند و نامبرده به استقبال آنان رفت و بعد با صداي دخترش از خواب بيدار شد. آنگاه يکي به وي مي‌گويد برو و به گاو خود نگاه کن، هنگامي که گاو را مشاهده مي‌کند، مي‌بيند اسم پيامبر(ص) بر پشت آن نوشته شده است.
بعد از شايع شدن اين موضوع در منطقه، عده‌اي از مسوولان ادارات و نهادهاي دولتي و اهالي روستا و همچنين شهر و روستاهاي اطراف شهرستان آبدانان، به منزل فرد مذکور رفتند و از نزديک موضوع را بررسي کرده و از آن گاو، تصوير نيز تهيه کردند.
قضيه فوق به مدت 10 روز در بين مردم شايع بوده و نهايتا موضوع در جلسه شوراي تامين شهرستان مطرح مي‌شود. در اين جلسه، نيروي انتظامي مامور به تراشيدن موي گاو و محو آثار آن مي‌شود و به مالک گاو هم تذکر داده مي‌شود که در صورت تکرار (تبليغ موضوع، ورود افراد به داخل منزل براي ديدن گاو و دريافت هرگونه وجه) از طريق مراجع قضايي با نامبرده برخورد خواهد شد.
طي اين مدت، اهالي روستا به در منزل مالک گاو مراجعه کرده و خانواده مذکور با تهيه صندوقي به جمع آوري نذر و خيرات از مردم اقدام مي‌کرده است که به دستور نيروي انتظامي صندوق از آن محل برداشته شد.
امام جمعه شهرستان در نماز جمعه 14/2/86 به خرافاتي بودن اين موضوع اشاره کرده و از مردم خواست تا به اين گونه شايعات خرافي توجه نکنند.
طبق تحقيقات به عمل آمده، بعد از تراشيدن موي گاو، هيچ گونه علائم ديگري در اين خصوص مشاهده نشده و موي گاو حالت طبيعي دارد.

پزشک مصري: حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) منم!

يک پزشک مصري، ناگهان در مصلاي نماز جمعه يکي از شهرهاي عربستان سعودي، شروع به سخنراني کرد و اعلام کرد که او حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.
به گزارش پايگاه خبري تقريب، اين پزشک مصري طي سخنان خود در نماز جمعه درباره شرايط و تصميماتش سخن گفت و پس از اتمام سخنانش از مسجد جامع خارج شد تا خود را به نيروهاي امنيتي تسليم کند.
پس از دستگيري توسط نيروهاي امنيتي، مشخص شد وي يک پزشک است و در بيمارستان ملک خالد استان مجمعه عربستان کار مي‌کند و مقامات اين استان تصميم گرفته‌اند او را از کشور تبعيد کنند.
نيروهاي امنيتي به روزنامه الرياض چاپ عربستان توضيح داده‌اند که وي از نوعي بيماري رواني رنج مي‌برد و مديريت بيمارستان 10 ماه پيش به دليل اين که وي با خودش زياد حرف مي‌زد و عبارات نامفهوم به زبان مي‌آورد، او را از بيمارستان اخراج کرده است.
بنا به گزارش روزنامه الرايه، اين اولين بارى نيست که اين پزشک ادعا کرده حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. وي 3 سال پيش نيز ادعاي نبوت کرده بود.

يک مرتبط با رژيم صهيونيستي: مهدي موعود فلسطيني!

يک فلسطيني مرتبط با رژيم صهيونيستي که ادعا مي‌کرد مهدي موعود است، دستگير شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري آلمان از غزه گزارش داد. شاهدان عيني اعلام کردند اعضاي نيروي اجرايي وابسته به جنبش حماس که بر نوار غزه سيطره دارد، يک شهروند فلسطيني را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به اين دليل که دعا مي‌کرد "مهدي موعود" است، بازداشت کردند.
شاهدان گفتند اين مرد با مراجعه به شيخ الحمساوي از ائمه جماعات هوادار حماس در رفح، ادعا کرد «مهدي موعود» است و از شيخ الحمساوي خواست از وي تبعيت کند
به گفته شاهدان، شيخ الحمساوي هنگامي که سخنان اين مرد را شنيد، بشدت خشمگين شد و با نيروي اجرايي تماسي گرفت و اعضاي نيروي اجرايي نيز با حضور در محل، فرد مدعي را دستگير کردند.
گزارش‌ها حاکي است، اين فرد طي ماههاي گذشته، روابطي با عوامل صهيونيستي داشته است.

بزودي دنيا به آخر مي‌رسد!

اعضاي يک طايفه مذهبي در روسيه با ادعاي اين که 6 ماه ديگر آخرالزمان خواهد بود، خود در داخل يک غار يخي در منطقه پينزا واقع در مرکز اين کشور حبس کرده‌اند.
به گزارش شيعه نيوز، اين گروه ادعا مي‌کنند که ماه مي‌سال 2008 دنيا به آخر مي‌رسد و به همين دليل خود را تا آن روز محبوس کرده‌اند.
اين افراد که شامل 29 زن و مرد ميانسال و 4 کودک هستند، تهديد کرده‌اند در صورت دخالت پليس خود را مي‌کشند. يکي از رهبران مذهبي روسيه مي‌گويد: اين افراد گروهي هستند که معتقدند کليسا بخوبي عمل نمي کند و به دليل پايان جهان بزودي فرا مي‌رسد.

من پيامبر عصر فضا و ماهواره هستم!

خبرگزاري اخبار شيعيان اعلام کرد اخير افراد شيادي مدعي جانشيني پيامبراکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) شده و با تهيه کتابچه‌اي شامل آيات تحريف شده قرآن کريم، اقدام به ‌اشاعه برخي آموزه‌هاي وهابيت در بين افراد مي‌کنند.
در کتابچه‌اي که اين مدعي دروغين جانشيني پيامبر (صلي الله عليه و آله و سلم) خود تهيه و تنظيم کرده است، قرآن به عنوان شصت و هشتمين کتاب آسماني معرفي و آورده شده است که پيامبري در عصر فضا و ماهواره ظهور کرده و کتابي به نام فرقان را که شصت و نهمين کتاب آسماني است، بر بشريت عرضه خواهد کرد!
اين شخص کتاب خود را تکميل کننده ساير کتاب‌هاي الهي دانسته و مدعي است شکي به اين کتاب همتراز با بدگماني به قرآن، انجيل، تورات و صحف ابراهيم است.
اين پيامبر دروغين، تعدادي از افراد ناآگاه بويژه اقشاري را که داراي سطح سواد و تحصيلات کمتري هستند، جذب ادعاهاي خود کرده است.
در بخش ديگري از کتابچه اين فرد، توسل شيعيان به ائمه اطهار (عليه السلام) به استناد يکي از آيات قرآن رد شده است.
همچنين در اين کتابچه روش جديدي براي وضو گرفتن، اقامه نماز و روزه ارائه شده است که در ابتدا باعث تعجب طرفداران وي شد، اما پس از مدتي با توجيهات وي، اين امر عادي شده و آنها به دفاع از اين روش‌ها مي‌پردازند.

درس اخلاق در قبرستان

فردي به نام م. غ متولد 41 ساکن يکي از شهرهاي استان تهران بدون داشتن هيچ گونه سابقه تلمذ دروس حوزوي و شرکت در کلاس‌هاي اخلاقي نسبت به برپايي کلاس اخلاق اقدام کرده است. جلسات اين استاد اخلاق در دو بخش جلسات خصوصي (جلسه‌اي براي تقريباً 15 نفر از خانم‌ها) و جلسات عمومي با حضور در يک هيئت هفتگي در قبرستان‌هاي شهر محدود مي‌شود. نامبرده علاوه بر تدريس اخلاق، دستي بر آتش سياست نيز داشته و سابقه حضور در انتخابات اخير شوراي شهر و روستا را- البته با کسب 2500 راي- در پرونده دارد.
وي از روش‌هايي براي جذب مخاطب بهره مي‌برد که تعبير خواب با استفاده از شگردهاي خاص و آشنايي مختصر با مباحث ديني مرتبط با اين موضوع، دادن مشاوره مخصوصاً به خانم‌هاي متاهل جوان در عين صميمت فوق العاده با آنها و گرفتن استخاره با تسبيح را مي‌توان از جمله آنها برشمرد.
استخاره بيشترين تاثير را بر قشر مذهبي اما ناآگاه و ساده لوح داشته و همين ارتباط کوتاه براي آنها فتح بابي براي مراودات بيشتر و البته عميق تر شده است تا جايي که افراد زيادي، زنان خود را براي مشاوره به وي معرفي کرده و جلسات خصوصي خانواده‌هايشان با اين فرد مدعي را راهي براي کاميابي و رهايي از گرفتاري‌هاي دانسته‌اند. سادگي چنين افرادي در حدي است که در ارتباط با برخي از کارشناسان، ترس از عذاب الهي را علت استمرار اين وضعيت (که تا دوسال ارتباط خصوصي و تلفني خانم‌ها با مشاراليه هم گزارش شده) ذکر کرده‌اند. ارتباط با زنان جوان و صميميت ايجاد شده در جلسات تعبير خواب و مشاوره نامبرده تا حدي است که مراجعين مونث، خواب‌هاي جنسي خود را بدون هيچ ملاحظه‌اي براي وي تعريف مي‌کنند. اين مدعي علاوه بر امر تدريس اخلاق، در امور اقتصادي نيز فعاليت دارد. از جمله فعاليت‌هاي نامبرده در اين زمينه مي‌توان به تشکيل گروه‌هاي 4 و 5 نفره براي راه‌اندازي يک فروشگاه مواد غذاي، دو باب گيم نت و زراعت در قطعه زميني استيجاري در يکي از شهرهاي حاشيه‌اي استان تهران اشاره کرد. علاوه بر اين فرد مدعي برنامه‌هايي را براي راه‌اندازي گاوداري، پرورش ماهي و شترمرغ در دستور کار دارد وي همچون ساير مدعيان کذاب ادعاهايي مبني بر ارتباط با خداوند، نمايندگي حضرت حق، داشتن حق ولايت امام زمان و آگاه بودن از غيب را مطرح ساخته و تجربياتي چون بردن قيد حجاب، وجود نداشتن مسائلي چون حلال و حرام، جايگزين کردن استخاره به جاي استفتاء و ... را ترويج مي‌کند.

ادعاي خدايي

فردي بنام ع. غ که از سالهاي پيش فرقه‌اي را در يکي از شهرهاي جنوب کشور راه‌اندازي کرده و مدتي را در بازداشت و تبعيد بوده است اخيراً بعد از گذراندن دوران محکوميت فعاليت‌هاي خود را از سر گرفته است و مريداني در خارج از مرزهاي ايران نيز دارد. مريدان اينقدر به او علاقه دارند که او را خداي او مي‌دانند. يکي از مريدان اخيراً گفته است که وي خداي ما است و ما با تمام وجود به او اعتقاد داريم. نبايد مانند کساني که از عشق فقط اسم آن را بلد هستيم باشيم و مبادا در امتحان عاشقي رد شويم و ميدان را خالي کنيم ... اين فرد که مريدان خود را اينگونه عاشق خود يافته در جلسه خصوصي گفته است که من اجازه مي‌دهم که مثل قوم لوط عمل کند و در اين رابطه هيچ اشکالي وجود ندارد. وي ادعاي خود را از داشتن ارتباط با اولياي الهي شروع کرده و توانسته افرادي را مطيع دستوارتش کند. وي پس از اينکه توسط دادگاه ويژه بازداشت و تبعيد شد، فعاليت خود را مجدداً با دادن فتاواي غير شرعي و با سکوت در مقابل اينکه او را خدا مي‌نامند، ادامه داده است.

مهدي صغير

فردي که داراي تعميرگاه ماشين است تعميرگاه ماشين است و حدود 46 سال دارد ادعا مي‌کند که از 11 سال پيش و در اثر خواب‌هاي روشن تغييراتي در او بوجود آمده و راههايي براي شناخت خود و جهان در مقابلش گشوده شده است. او مدعي است که يک روز در صحرا در يک بلندي، سه خورشيد بر او ظاهر شده‌اند که هر خورشيد نور يک نبي الهي بوده است. خورشيدها به او گفتند برو خودت را پيدا کن که ماموريت خطيري داري. وي مدعي است که مدت يازده سال رياضت کشيده و همواره شب‌ها زير گنبدي دوار در هندوستان وي را تعليم داده‌اند تا آماده انجام رسالت شود و در اواخر خرداد يا اوايل تير به او وحي شده است که به عنوان مهدي صغير ظهور کرده و بشر را به سعادت برساند. وي که همه چيز را با عداد ابجد محاسبه مي‌کند طالع خود را در قلب العقرب مي‌بيند و جز سي و يکم قرآن معرفي مي‌کند.

رمال کلاهبردار

خانمي که با رموز طلسم و دادن دعاهاي من درآوردي آشنا است در برهم زدن زندگي‌ها دارد. طبق شکايت يکي از فريب خوردگان به دادسراي جنايي مشخص شد اين خانم که مدتها پيش براي بهبود روابط خود و شوهر دنبال ذکر و دعا بوده است. به سمت زني فريبکار راهنمايي مي‌شود و طي مدت کوتاهي با دادن 5 ميليون تومان به آن زن هر بار اورادي را مي‌گيرد که مثلاً رابطه خود و شوهرش را بهتر کند و افرادي را که شوهرش را طلسم کرده‌اند شناسايي و طلسم آنها را خنثي کند. زن فريبکار در ابتدا به او مي‌گويد تعدادي از عکس‌هاي خانوادگي را بياور تا من به تو بگو چه کسي، شوهرت را طلسم کرده است. وقتي خانم فريب خورده عکس‌ها را مي‌برد، زن فريبکار از ميان عکس‌ها يکي را انتخاب مي‌کند و مي‌گويد اين زن با من تماس داشته و براي به هم زدن زندگي تو از من طلسم گرفته است. زن فريب خورده با ديدن عکس مي‌گويد اين جاري من است و ضمن گريه و زاري از زن فريبکار مي‌خواهد ديگر به او طلسم و ورد ندهد ولي زن فريبکار مي‌گويد نمي توانم چون او به من پول زيادي داده است و من تکليف دارم در قبال پول او، وظيفه ام را انجام دهم. اگر تو مي‌خواهي طلسم‌هاي او را خنثي کني تو هم بايد پول بيشتري بدهي. او هر بار که با خانم فريب خورده ديدار داشت اين جمله را تکرار مي‌کرد که جاري تو آمد، پول بيشتري داد و دوباره طلسم گرفت. تو هم پول بيشتري بده تا طلسم او خنثي شود. بعد از مدتي زن فريب خورده مجبور مي‌شود با جاري خود صحبت کند و از او بخواهد که ديگر زندگي او را به هم نزند. جاري او مي‌گويد من اصلا چنين زن فريبکاري را نمي شناسم و هيچگاه براي متلاشي کرده زندگي شما اقدام نکردم. کم کم مشخص مي‌شود زن فريببکار براي گرفتن پول بيشتراين ادعا را مطرح کرده است. پس از شکايت زن فريب خورده از زن فريبکار، وي منزل خود را ترک کرده و کسي از او خبر ندارد و حتي نامش را اشتباهي عنوان کرده و مشخص شد که اين زن، افراد ديگري را هم فريب داده است.

نومسلمان دو آتشه

در يکي از مساجد تهران، فردي که نومسلمان بود ادعا مي‌کرد که براي اولين بار است که به اعتکاف آمده و شور و هيجان خاصي براي اين کار دارد. وي با سن 22 سال ادعا مي‌کرد که فوق ليسانس هنر دارد و به صورت جهشي درس خوانده و مدتي است با حضرت حر(عليه السلام) ارتباط داشته و اسلام را از او گرفته است. وي تاکيد داشت که فعلاً نمي خواهد شناخته و مشهور شود، چون آمادگي ظهور ندارد و پس از آنکه تکامل يافت به ظهور خواهد کرد.

کشف و کرامات با قرص توهم زا

پدري گريان که تنها دختر خود را توسط يکي از مدعيان از دست داده خواهان پيگيري اين موضوع بود. او مي‌گفت سه سالي است که تنها دختر دانشجوي وي توسط مردي شياد که زن و دو فرزند دارد به کلاس‌ها عرفاني دعوت شده است. آنچه در اين کلاس‌ها به وي آموختند نه تنها او را تقويت نکرده است بلکه روز به روز فاصله دختر با پدر و مادرش زيادتر شده و به حدي رسيده است که حتي کلام سلام نيز بين آنها بي معنا شده است. پدر مي‌گويد دختر با نامه‌ها و پيامک‌هاي اين مرد فريبکار همه اين اعتقادات خود را از دست داده است. کلاس‌هاي مديتيشن و کارهاي مختلط گروهي منجر به ارتباط بيشتر دختر با افراد اين گروه شده است. اين مرد که هيچ دين و ايماني ندارد و با زنان هرزه نيز ارتباط دارد کلاس‌هايي را در کرج تشکيل مي‌دهد که با قرص‌هاي توهم زا جوانان را به حالت‌هاي خلسه و بي زماني فرو مي‌برد و احتمال دارد که در اين حالت حتي به دختران نيز تجاوز هم بکند و اين کار نيز از مرام آنها دور نيست. اين پدر درمانده چند بار از اين مرد شياد شکايت کرده است. پيگيري ‌هاي مختلف نشان از شيادي اين مرد مي‌دهد. او سعي دارد که خود را از وابستگان به مسئولين کشوري و انتظامي معرفي کند تا خود را مهم جلوه دهد. او حتي براي اينکه با دختران بيشتري در تماس باشد مدتها است همسرش را رها کرده و او را به خانه پدرش فرستاده است.

اکنکاري با ادعاي امام زماني

فردي با دو خواهر و شوهر خواهر خود به دفتر رياست جمهوري آمد و ادعاي امام زماني کرد. اين فرد که ارديبهشت ماه سال گذشته توسط سربازان گمنام بازداشت شد که هنوز هم بر ادعاهاي خود باقي است و خود را فردي ملکوتي مي‌داند. در پيگيري‌هاي بعدي مشخص شد، وي در سال‌هاي گذشته برادران خود را به گروه فرقان هدايت کرده و آنها در حالي که عمليات مسلحانه در تهران داشتند و حتي بانک زني مسلحانه درکارنامه‌اشان بوده است کشته مي‌شوند و خود وي نيز متواري شد و تصميم داشت استراليا برود ولي موفق نشد. وي پس از آنکه متوجه شد مطالبي در کژراهه شماره يک در مورد وي نوشته شده در دفتر يادداشت خود مي‌نويسد که عوامل دجال صفت مطالبي را به دروغ در مجله جام جم عليه من نوشتند و همه نوشته‌ها، دروغ تلقي شده است. او در حالي اين مطالب را دروغ عنوان کرده که دوباره در اظهارات بعدي همان ادعاها را مجدداً مطرح کرده است. وي در حقيقت معتقد به فرقه اکنکار و يک اکيست يا اک بوده است. وي سال‌ها در محضر استادان اک درس خوانده است. وي روحيه پريشاني دارد و به همين سبب خواب‌هاي آشفته زيادي مي‌بيند و در اثر اين خواب‌ها و تلقينات اطرافيان حتي مادرش احساس کرده است مي‌تواند ادعاي امام زماني داشته باشد. موضوع مهم اکسيت‌ها بحث تناسخ است. بعضي معتقدند که روح افراد در گذشته متعلق به کسان ديگري بوده است به همين خاطر وي پنداشته که روح امام زمان در گذشته و پس از کشته شدن او در وي حلول کرده است و لذا او مي‌تواند از اين پس چنين ادعايي ندارد و حتي خواهرش را در حالي که شوهر دارد با يک امضا از همسرش جدا کرده و به عقد فرد ديگري درآوده است.

درس عرفاني مفسد اخلاقي

در استان فارس شخصي به نام ا. پ خودش را بدل اميرالمومنين مي‌داند و ادعا دارد که امام زمان بدون اجازه من آب هم نمي خورد. وي که وابسته به يکي از فرق صوفيه است، مشکلات اخلاقي هم دارد و با خانمي به نام ر که شوهر معتادي داشته ارتباط برقرار کرده است. او از خانم ر خواست تا از شوهرش طلاق بگيرد و با او ازدواج کند و حتي او را با اين عنوان تهديد کرد که اگر اين کار را نکني من تو را مي‌کشم. وي سوء قصدي به خانم ديگري هم داشته است.

مدعي ارتباط با ارواح

غ- ج 55 ساله و بازنشسته يکي از ارگانهاي دولتي و ساکن يکي از شهرهاي استان خراسان رضوي يکي ديگر از مدعيان ارتباط است که ادعاي ارتباط با ارواح علما، بزرگان خصوصاً ارتباط با روح شيخ رجبعلي خياط کرده و معتقد است از ايشان الهام مي‌گيرد. وي در خصوص ارتباطش با روح شيخ خياط، غير مستقيم موضوع را انکار و اعلام کرد برخي مردم اغراق و تصور مي‌کنند ما ارواح را احضار مي‌کنيم در صورتي که در اشتباهند.

عارف منافق

اخيراً فردي بنام «آ» اهل يکي از شهرهاي استان فارس مدعي ارتباط با ملائکه و عالم غيب شده است. نامبرده در ملاقات چهره به چهره با اهالي منطقه، قرآن را باز کرده و به بيان سرگذشت افراد و پيشگويي از آينده ايشان مي‌پردازد.
وي در مراوداتش بيشتر به منزل فردي به نام ع . م از هواداران گروهک نفاق رفت و آمد دارد. ع. م در دهه اول انقلاب سابقه درگيري با نيروهاي ارزشي را دارد. به همين دليل مسعود رجوي سرکرده گروهک نفاق در همان مقطع جهت ملاقات و دلجويي از وي به منزلش مي‌رود.

فرقه ضاله قانونيان

شخصي بنام ف- م- ق مدعي ارتباط با اهل بيت است. وي معتقد است هم اکنون اهل بيت احاديث جديد را از طريق او به جهانيان ارائه مي‌کنند. وي موسس فرقه‌اي است با عنوان فرقه قانونيان، فرقه‌اي که به تازگي دامنه تبليغات آن به استان خراسان نيز رسيده و متاسفانه جمعي از جوانان را به گرد خويش گرفتار کرده است. وي که معروف به م مي‌باشد خود را نماينده قانون الهي، فيلسوف و مبتکر غني ترين نرم افزار فلسفي جهان مي‌داند. وي به بهانه اينکه انسان از طريق تصوير مي‌تواند مطالب را بيشتر درک کند براي هر چيزي نقشه‌اي ارايه داده است. از قبيل نقشه آفرينش، نقشه هستي و... که به عنوان مثال به يکي از اين نقشه‌ها خواهيم پرداخت. در ضمن اين گروه جاهل براي خود پرچمي نيز طراحي کرده‌اند.
در ذيل اين نقشه‌هاي ارايه شده توضيحاتي داده که بسيار خنده دار مي‌باشد؛ از جمله اينکه خدا را تقسيم مي‌کند به نيستي و هستي و اين مطلب که خدا مرکب و داراي اجزا بدانيم مخالف تمامي ملاک‌هاي ديني و کلامي و عقلي ما است و ما معتقد هستيم ذات خداوند بسيط است زيرا هر مرکبي نيازمند به اجزا خود مي‌باشد و نيز جزء مي‌بايست از خود مرکب زودتر به وجود بيايد و در ثاني اگر ذات خدا مرکب باشد بايد ترکبيب کننده‌اي داشته باشد که اين موجب نقص است و خداوند واجب الوجود هيچ نقصي ندارد. در ضمن اگر دقت کنيد در نوع خلقت نبي اکرم (صلي الله عليه) ايشان مي‌فرمايند که خدايا مرا خلق کن، شما به من بگوييد چطور مي‌شود که: اولاً موجودي به خدا پيشنهاد دهد که مرا خلق کن و ثانياً شيي که هنوز به مرحله وجود نرسيده با خداوند سخن بگويد! او که نبوده چگونه مي‌خواهد سخن بگوييد و نکته ديگر اينکه خدا را به هستي و نيستي تقسيم کرده باز هم مي‌پرسيم که "آيا نيستي را مي‌توان تقسيم نمود؟!" وقتي چيزي باشد مي‌توان آن را تقسيم نمود البته موجودات مادي را مد نظر داريم.

مدعي رويت امام زمان در زير تخت

خانمي به نام آ- م به تازگي در يکي از شهرهاي استان‌هاي شرقي مدعي ارتباط با ائمه اطهار شده است. وي در مصاحبه‌اي که برخي افراد با او داشتند همان ادعاهاي قبلي خود را بيان داشته و با صراحت مي‌گويد:
من داخل حمام بودم که آقا آمد و گفت: بيا بيرون. من به ايشان عرض کردم: من نمي توانم. آقا فرمودند: اشکالي ندارد. من رويم را بر مي‌گردانم.
آقا گفته در ظهور من مرده‌ها زنده مي‌شوند و زلزله‌اي شديد روي خواهد داد.
امام زمان گفته چون امت من کم است ظهور نمي کنم.
افراد زيادي شيفته اين خانم شده و در جلسات وي شرکت مي‌کنند و از وي طالب حاجت مي‌کنند. هرکس به خانه ام مي‌رود مدعي رويت ائمه خصوصاً امام زمان در آنجا مي شود.

حمايت منافقين از مدعي دروغين مهدويت

منافقين با حمايت مستمر از شخصي کذابي که خود را امام زمان و پيامبر ناميده است از وي به عنوان علامه نام مي‌برند. براساس گزارشي که خبرگزاري فارس مخابره کرده مدتي است که شخصي به نام ف. ر با تبليغات گسترده از طريق سايت شخصي خود و نشرياتي همچون الحقيه الداعي، صحيفه الظهور و انصار الداعي اعلام کرده است که پيامبر اسلام در زمان رسالت خود، آمدن وي را خبر داده است و اسم روستاي محل تولد وي نيز در کتابهاي تاريخي آمده است.
اين شخص کذاب که در دوران دبيرستان دچار اختلالات رواني بوده در خصوص زمان برگزيده شدن خود گفته است: زمان انتخاب من به عنوان پيامبر مسلمانان، مصادف شده است با اشغال کويت توسط صدام و من براي گزينش شدن دو سال مورد امتحان خدا بودم و سپس برگزيد شدم. اين فرد شياد که علاوه بر مقام امامت خود را دارا نبوت نيز مي‌داند معتقد است که امت پيامبر بعد از رحلت ايشان به 73 فرقه تبديل شده‌اند که از ميان آنها فقط فرقه او يعني فرقه حنفيه ابراهيميه محمديه ربانيه شايسته نجات شده است. در اظهارات مدعي کذاب نبوت آمده است در هر عصر صفات خدا در يک انسان متجلي مي‌شود و در عصر حاضر اين صفات فقط در من متجلي شده است. وي ضمن آنکه خود را قرآن ناطق مي‌داند، به نصيحت بوش، پاپ و علماي الازهر و قم نيز اقدام مي‌کند و پيروزي کشور عراق بر آمريکا را تنها به واسطه حضور خودش ميسر مي‌داند.
فاضل رباني بعد از دفع شورش برخي از جريان‌هاي مدعي مهدويت در عراق که همگي از طرف بيگانگان حمايت مي‌شدند شروع به تبليغ انديشه‌هاي خود کرد. در حدود يک ماه پيش مردم شهر خالص عراق راهپيمايي گسترده‌اي در خصوص اخراج منافقين از عراق انجام دادند که در آن راهپيمايي از سيستم قضايي عراق خواستند- به جرم توهين به مقدسات و همکاري با منافقين 6 نفر از جمله فاضل رباني را مجازات کند.
منافقين بارها در اعلاميه‌هاي خود ضمن حمايت از مدعي دروغين، مردم عراق را به حمايت از وي دعوت کرده‌اند.

اين مدعي تنها گردن به بالا را شفا مي‌دهد!

در ادامه ادعاهاي زنجيره‌اي مدعيان امامت و ارتباط با غيب، جواني 22 ساله به نام «م» ساکن يکي از روستاهاي استان کرمانشاه مدعي شفابخشي بيماران و ارتباط با امام رضا و امام زمان شد. به دنبال انتشار اين خبر، اقشار مختلف مردم از روستاها و شهرستان‌هاي اطراف و حتي خارج از استان به ديدار اين جوان شتافتند.
در پي اين ادعا يکي از ائمه جمعه به ديدار نامبرده رفته و اين جوان در پاسخ به ايشان که پرسيد که چرا چنين ادعايي مي‌کند گفت: شب ميلاد امام رضا، ايشان به خوابم آمدند و گفتند که من دست تنها هستم و تو بايد به من کمک کني تا بيماران را شفا دهم. همچنين وي در پاسخ امام جمعه که از او پرسيد پس چرا بيماراني که به تو مراجعه کرده‌اند هيچکدام شفا نگرفته‌اند؟ ادعا کرد که من فقط گردن به بالا را شفا مي‌دهم.

بي بي شفا دهنده

برابر گزارش رسيده خانمي بنام ل معروف به بي بي يا سيده خانم ساکن يکي از شهرهاي استان بوشهر ادعاي رابطه با امام زمان و همچنين شفاي بيماران کرده است. نامبرده معمولاً در جلسات، خود را در يکي از اتاقهاي مخفي کرده و فقط تعداد اندکي از خانم‌ها قادر به رويت و صحبت کردن با او هستند.
در پي تماس‌هاي تلفني مبني بر حضور فرد مدعي سخنگويي و رابطه با امام زمان، مامورين انتظامي آن شهرستان و پليس اطلاعات با تحقيق بر روي موضوع، وارد محل مورد نظر شدند که با هجوم چند تن از خانم‌هاي حاضر در منزل به طرف فرمانده انتظامي و اعلام اينکه اگر بي بي ما را با خود ببريد امشب زلزله مي‌آيد موفق به دستگيري زن مدعي نشدند.

تمرکز اکنکار در تهران

به تازگي فرقه‌اي در قالب يک موسسه و به رهبري خانم ن- غ در تهران راه‌اندازي شده است. اين خانم که مدرک کارشناسي کاميپوتر دارد با علاقه شديد به عرفانهاي غير ديني و عضويت در گروه‌هاي اکنکار مدتها در کلاس‌ها و دوره آنها در آمريکا شرکت مي‌کند. بعد از آن چند سال زندگي با همسر اول خود در کانادا با شرکت در دوره ‌هاي فرقه تي اس ام آموزش‌هاي خاصي را تجربه مي‌کند از جمله اينکه به مدت 40 روز از صبح تا شب داخل يک انباري رفته و تمام اين مدت را با چشمي بسته تمرکز کرد.
وي پس از بازگشت به کشور، دوره‌هايي را در تهران و شهرستان‌ها تشکيل داد طي آن افراد بايد چند مرحله يا به اصطلاح چند ادوانس را بگذرانند.
در اين دوره‌ها که چند صد نفر در آن شرکت مي‌کنند دوره‌هاي روانشناسي، تمرکز پردازي به سوي نور آموزش داده مي‌شود. پس از گذراندن هر دوره يک شال به کساني که دوره را با موفقيت گذرانده‌اند اهدا مي‌شود. در مجموع و در پايان دوره‌ها شال‌هايي در رنگهاي مختلف به اعضا اهدا مي‌شود که اصطلاحاً هر شال را نماد يک چاکرا مي‌دانند از جمله اين شال‌ها عبارتند از شال موفقيت، شال ذهن و...
در بعض از اين مراحل حاضرين اعم از زنان و مردان روبروي هم نشسته و بايد روي هم تمرکز کنند تا عاشق يکديگر شوند. بعد يکديگر را بغل کرده و جمله دوستت دارم را به هم بگويند (بدون اينکه با هم زن و شوهر باشند). در عرصه ديگر افراد با شخصيت‌هاي منفي بازي مي‌کنند به اين ترتيب که مثلا يک زن بايد نقش افراد بدکار را بازي کرده و در صورت امتناع، با اين عنوان که بالاخره در جامعه بايد اين نقش را بازي کني، وي را مجبور به ايفاي نقش مي‌کنند. در اين مرحله هر چه بازي فرد بهتر باشد امتياز بيشتري خواهد داشت.
ازدواج عرفاني از ديگر مراحلي است که طي آن تاجي بر سر عروس مي‌گذارند. سپس مردي پاي عروس و زني پاي داماد را مي‌شويند. در اين حال جملاتي خطاب به آنها گفته مي‌شود مثلا اين جمله که من پايت را مي‌شويم که تا به سفيدي قدم بگذاري و در اين حالت پودر مقدس هندي را در آب مي‌ريزند. بعد در فضايي باز ديگري (پست بام موسسه) روبروي خورشيد و به حالت ايستاده چشم‌ها را باز مي‌کنند.
اهداي شال در اين زمان انجام شده و بعد از اهداي آن با نشاندن عروس و داماد روبروي هم، آنها را بوسيده و از آنها عکس مي‌گيرند و سندي را امضا مي‌کنند. در مرحله نهايي که به آن دوره آينه مي‌گويند شرکت کنندگان بايد چند روش را تجربه کنند. در روش مرگ در يک سالن افراد در يک سالن مي‌روند و وصيت مي‌کنند.
در اين هنگام آنها را کفن کرده و کف سالن مي‌خوابانند تا عالم هپروت و مرگ و پرواز روح را تجربه کنند. وقتي از اين حالت درآمدند به سمت دريافت‌هايشان رفته و ضمن اعتراف به گناهان و نوشتن آن، آنها را به داخل سطل آشغال مي‌اندازند. در اين بخش مسئولين فرقه اعترافات را دور از چشم نويسندگان از سطل بيرون آورده و از آنها برعليه خودشان استفاده مي‌کنند. در بررسي‌هاي به عمل آمده از محل موسسه مذکور، مقادير متنابعي مشروبات الکي، کتاب‌هاي فرقه گرا و آلبوم متعدد عکس امضاء شده کشف شد. آموزش افراد براي رسيدن به آرامش و به اصطلاح تعادل بخشي آنها از سوي خانم رئيس فرقه در حالي انجام شده که شخص نامبرده براي گرفتن طلسم و رهايي از مشکلات رواني به فرد رمالي مراجعه کرد.

خرج کردن از کيسه پدر

بنا بر گزارش رسيده فردي به نام ش- ه با ادعاي اينکه پدرش در زمان حيات خود با امام زمان ارتباط داشته اقدام به تشکيل جلسات پنهاني کرده و در اين جلسات افراد مختلف به ويژه نيروهاي مذهبي شرکت مي‌کنند. در اين رابطه يک تبعه افغاني به نام ج با حضور در پايگاه‌هاي حوزه مقاومت بسيج، ضمن اعلان زمان جلسات، اقدام به جذب جوانان بسيجي مي‌کند.

اداي دين شاگرد به استاد

فردي بنام س- ا 25 ساله ساکن يکي از شهرهاي استان يزد که در حال حاضر دانشجوي ترم هشت رشته حقوق در دانشگاه آزاد همين شهر است مدعي همسري امام زمان شد. نامبرده با ظاهري عوام فريب، عروسکي را به مريدانش نشان داده و عنوان کرد که فرزند من چنين شکلي دارد. وي اظهار داشته که عرفان را نزد اساتيدي چون ف- اَ و ح- ا آموخته است.
شگرد جذب افراد توسط نامبرده به اين ترتيب است که دانشجويان داراي اعتقادات ضعيف را شناسايي کرده و پس از به دست آوردن اطلاعاتي درباره زندگي آنها چنين القا مي کرد که امام زمان اين اطلاعات را به وي داده‌اند. اين فرد شياد با ادعا ارتباط با امام به نصحيت دختران اقدام کرده و با اين تعبير که امام فرمودند: «فلان پسر به تو احتياج دارد» دختران را به برقراري رابطه با جنس مخالف تشويق مي‌کرد. وي ادعا کرد که امام زمان به من گفته است بزودي با ظاهري متفاوت به خواستگاري ات مي آيم.
س ا در ادعايي ديگري مطرح کرد بدون اينکه به امام جماعت اقتدا کنيد نماز خود را بخوانيد چرا که امام زمان جلو ايستاده و شما مستقيماً به خود آقا اقتدا مي‌کنيد. برخي اقدامات نامبرده براي اشاعه افکارش عبارتند از: حضور در محافل و مجالس، مذهبي و جلب اعتماد برخي فعالين دانشگاه، برقراري ارتباط با فروشندگان کتب فرهنگي در دانشگاه و فروش کتابهاي ف- آ با 40 درصد تخفيف و برپايي جلساتي با عنوان کلاس اخلاق براي زنان خانه دار در همان شهر.
با توجه به اقدامات پيش گفته، حراست دانشگاه وي را مورد بازخواست قرار داد و وي را متعهد ساخت تا از تکرار کارهاي خود بپرهيزد. علاوه بر اين در مورخ 87/4/5 وي توسط دادسراي ويژه روحانيت احضار شد ولي بدليل اينکه در حال گذراندن امتحانات پايان ترم بود قاضي پرونده مهلت لازم را به وي داد تا بعد از پايان امتحانات پرونده وي در مرحله رسيدگي قرار گيرد.

ارتقا به شرط تجاوز

چندي پيش يکي از سخنرانان مذهبي عنوان کرد که بعد از سخنراني اش در نازي آباد که در آن سخنراني به عرفان‌هاي وارداتي و مدعيان دروغين پرداخته و آنها را محکوم کرده است، نوجواني به وي مراجعه کرد و گفت: اتفاق عجيبي براي او افتاده است. آن جوان گفته است دو نفر جوان با سوء استفاده از علاقه مندي وي به کلاس ‌هاي عرفاني وي را به جلسه‌اي دعوت مي‌کند و با او طرح رفاقت مي‌ريزند و او را مجذوب صحبت‌هاي خود مي‌کنند. در تماس‌هاي بعدي، آنها به اين نوجوان تعرض کرده و وقتي که با اعتراض او مواجه مي‌شوند مي‌گويند که اين يکي از مراحلي است که بايد طي کني تا بتواني به درجات والايي برسي و اگر آمادگي در اين مرحله را نداشته باشي فرد عقب مانده‌اي هستي و نمي تواني ارتباط موثر با ديگران داشته باشي، اين سخنران مذهبي که از اين داستان بسيار متاثر شده بود درخواست داشت که نيروهاي انتظامي و امنيتي اين مسايل را پيگيري کرده و به شدت با آن برخورد کنند و نگذارند اتفاقات ناگواري با اسم عرفان يا جلسات عرفاني اتفاق بيفتند.

پروازي با بليط ريکي

اخيراً کلاس‌هايي در تهران فعال شده است که در اين کلاس‌ها فنون فنگ شويي و ريکي را آموزش مي‌دهند. استاد اين کلاس شخصي به نام ب است که دوره‌هايي را در آمريکا و چين گذرانده است. وي سعي دارد با فنون فوق، جوانان را به آرامش، پرواز و موفقيت در امورشان راهنمايي کند. وي سي دي اشو، فالون دافا، موسيقي ريکي و ... را بين شاگردانش توزيع مي‌کند. گفتني است که‌اشو به آزادي‌هاي جنسي و عدم تشکيل خانواده معتقد بود و تعاليم وي در آمريکا باعث شد که دولت آمريکا وي را از آنجا خارج کند. گفته مي‌شود که وي به دليل ابتلا به بيماري ايدز از دنيا رفته است. همچنين فرقه فالون دافا فرقه‌اي است که حکومتداران چين تعاليم اين فرقه را در کشورشان ممنوع کرده‌اند. ولي متاسفانه اين نوع کلاس‌ها در کشور ما اين تعاليم شرقي را به عنوان راه رسيدن به عشق و سعادت به جوانان معرفي مي‌کنند.
اگر بخواهيم به موارد بيشتري از اين نوع اشاره کنيم و مدعيان دروغين را با روش‌هاي عجيب و غريب معرفي کنيم، قدر مسلم در حوصله مخاطبان نخواهد گنجيد. يکي از مسوولان که تاکنون نقش ويژه‌اي در شناسايي اين مدعيان دروغين داشته است، مي‌گويد: روزي نيست که در گوشه و کنار کشور، افرادي با ادعاي ارتباط با عالم غيب، نماينده امام زمان، پيامبري و امام زمان بودن ظهور نکنند. افرادي که با بدعت گذاري در دين مي‌کوشند انحراف فکري و عقيدتي در مردم ايجاد کنند و چهره ناخوشايندي از مکتب تشيع ارائه کنند.
مختصر آن که: مهمترين ادعاهاي ارائه شده را مي‌توان اين گونه فهرست کرد:
1- ادعاي ارتباط با ملکوت و غيب
2- ادعاي پيامبري و ساخت کعبه
3- ادعاي ارتباط با امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
4- ادعاي ارتباط با ائمه عليهم السلام
5- ادعاي مهدويت
6- ادعاي داشتن عرفان و تجسس در اوراد و اذکار
7- ادعاي وارد بودن به دستورات شرعي و فقهي
8- ادعاي شفاي بيماران
9- پيشگويي و تعبير خواب
10- ادعاي آگاه بودن از زمان مرگ انسان‌ها
11- داشتن جن، همزاد و موکل
12- اشرافت به علم لداني و علوم غريبه
13- انرژي درماني
14- شفاي بيماران با استفاده از شعور کيهاني
15- ادعاي اطلاع از گنج‌هاي پنهان زمين
16- به هر تقدير تامل و دقت در اين گونه مسائل اين نگرش را فراهم مي‌آورد که علما و انديشمندان مکتب تشيع بايد با هوشياري مردم را از دام‌هاي هولناکي که از سوي مدعيان دروغين در مسير آنها قرار داده شده است، آگاه کنند، زيرا اين حرکت‌ها موجب خواهد شد چهره ناخوشايندي از شيعه و مکتب تشيع که براي ضربه زدن به آن سرمايه گذاري‌هاي کلان صورت گرفته است، ترسيم شود.
منبع مقاله :
جمعي از نويسندگان؛(1388)، کژراهه (گزارش‌هايي از فرقه‌هاي نوپديد و عرفان‌هاي دروغين)، تهران: موسسه جام جم، چاپ اول.
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما