روغن‌های ضروری عالی برای غلبه بر شکستگی مو

اگر شما از هر نوع محصول آرایشی را برای جلوگیری از ریزش مو بدون هیچ گونه بهبودی استفاده کرده‌اید، پس باید برخی از جایگزین‌های طبیعی را امتحان کنید. روغن‌های ضروری باعث رشد مو می‌شوند و میزان
جمعه، 12 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن‌های ضروری عالی برای غلبه بر شکستگی مو
روغن‌های ضروری عالی برای غلبه بر شکستگی مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

اگر شما از هر نوع محصول آرایشی را برای جلوگیری از ریزش مو بدون هیچ گونه بهبودی استفاده کرده‌اید، پس باید برخی از جایگزین‌های طبیعی را امتحان کنید. روغن‌های ضروری باعث رشد مو می‌شوند و میزان موهای شما را افزایش می‌دهد.
روغن‌های ضروری که به طور سنتی به عنوان روغن‌های اثر بخش شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌های شفابخشی هستند که برای موها مفید هستند، از جمله ریزش مو، موخوره، شوره سر و زبری مو از مشکلات مو هستند که می‌توان با استفاده از روغن مو این مشکلات را بر طرف کرد جوهر آروماتیک روغن، استخراج شده از گیاهان، آنها را از سایر انواع روغن‌ها متمایز می‌کند. برای جلوگیری از شکست مو، می‌توان روغن‌ها را به طور خالص یا به صورت ترکیبی با روغن‌های دیگر استفاده کرد.
به علت رژیم نامناسب، آلودگی و عوارض داخلی، ریزش مو اتفاق می‌افتد تمام این مشکلات به طور مستقیم بر گردش خون در پوست سر تاثیر می‌گذارد. منجر به اثر بر تغذیه ریشه مو و ریزش مو می‌شود. اجزای روغن‌های ضروری برای تغذیه ریشه به تقویت ریشه مو به طور قابل توجهی کمک می‌کند.

روغن جوجوبا

با استفاده از این هدیه محترم از مادر طبیعت می‌توانید از ریزش مو تا حد زیادی جلوگیری کنید. روغن جوجوبا به راحتی توسط پوست سر جذب می‌شود. شما می‌توانید روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست خود بمالید بدون اینکه با سایر روغن‌ها مخلوط کنید. اگر موهای اسیب پذیر همراه با موخوره دارید هر روز موهای خود را با روغن جوجوبا ماساژ دهید.
تحقیقات انجام شده توسط USDA تایید کرده است که روغن ججوبه در کاهش میزان چربی بیش از حد موثر است و قادر به نفوذ به ریشه مو و مرطوب کننده فولیکول مو است که هر رشته مو را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند. شما می‌توانید از دستور العمل ارائه شده در زیر برای نتایج سریع استفاده کنید.
روغن جوزوبا: 10 قطره
روغن رزماری: 4 قطره
روغن کرچک: 5 قطره
روغن نارگیل: 3 قطره

روغن رزماری

روغن رزماری باعث رشد مو می‌شود. ریشه‌ موهای شما را تقویت می‌کند، بنابراین از شکستگی رشته‌ها جلوگیری می‌کند. روغن رزماری دارای ترکیبات مهم، اسید کافئیک و اسید رزمارینیک هستند که در افزایش حجم مو نقش مهمی دارند.
روغن رزماری یک درمان عالی برای پوست سر است که باعث جلوگیری از خارش و خشک شدن سر می‌کند. عطر و بوی آن بسیار آرام بخش است و شما می‌توانید این ترکیب گیاهی را هر بار قبل از شستن موهای خود اعمال کنید. ترکیب زیر نیز می‌تواند برای دستیابی به نتایج اثر بخش استفاده شود. مخلوط زیر را آماده کنید و آن را کمی قبل از استفاده در موهای خود گرم کنید.
روغن رزماری: 10 قطره
روغن چای درخت: 4 قطره
روغن کلراید سیج: 4 قطره
روغن جوجوبا: 2 قطره

روغن خردل

از روغن استخراج شده از برگ‌ها و ریشه‌های آن به طور گسترده‌ای برای افزایش رشد مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یکی از بهترین اسانس‌های اساسی است که غنی از اسیدهای چرب و فیتوسترول هستند که برای کنترل شکستگی مو ضروری است.که به تغذیه پوست سر کمک می‌کند و فولیکول ها عمیق را تغذیه می‌کند.
روغن خردل برای ریزش مو به راحتی در فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است و شما می‌توانید موهای خود را سه بار در هفته ماساژ دهید. این روغن عملکردهای فولیکول‌های مو و غدد سباسه را افزایش می‌دهد که بیشتر پوست شما را از خشکی محافظت می‌کند. روغن خردل را می‌توان با برخی از روغن‌های دیگر ترکیب کرد
روغن خردل: 10 قطره
روغن زیتون: 5 قطره
روغن ریحان: 4 قطره
روغن نخود فرنگی: 2 قطره

روغن اسطوخودوس

عطر معطر روغن اسطوخودوس دارای توانایی برانگیختن احساسات شما است. در حالی که مواد تشکیل دهنده موجود در آن باعث رشد مو می‌شوند. اثر تحریک کننده‌ای بر فولیکول‌های مو دارد و در نتیجه گردش خون در پوست سر را تنظیم می‌کند همچنین باعث می‌شود که شوره سر که باعث ریزش مو می‌شوند از بین برود.
افرادی که مبتلا به از دست دادن مو به علت عدم خواب و استرس هستند باید پوست سر خود را با روغن اسطوخودوس ماساژ دهند به دلیل اینکه قادر به القای خواب هست. ماسک مو که اغلب با روغن اسطوخودوس تهیه می‌شود نتایج موثرتری در کنترل آسیب مو را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید آن را با دیگر روغن‌ها برای رشد مو ترکیب کنید.
روغن اسطوخودوس: 10 قطره
روغن بادام: 5 قطره
روغن بابونه: 4 قطره
روغن انگور: 4 قطره
هنگام ماساژ پوست سر با روغن مطمئن شوید که روغن به عمق پوست سر نفوذ کرده است برای نتیجه بهتر شما باید قبل از اعمال روغن آن را گرم کنید و پس از اعمال روغن روی سرتان موها را با کلاه بپوشانید و حداقل نیم ساعت صبر کنید و پس از آن موها را با آب بشویید بعدا متوجه درخشش و افزایش حجم موها می‌شوید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.