توصيه هاي بهداشتي پوست و مو

توصيه هاي زير را جهت داشتن پوستي سالم و زيبا جدي بگيرند: افراد داراي پوست چرب با آکنه دارند بهتر است از ماليدن لوازم آرايشي و انواع کرم ها تا حد امکان به پوست خود خودداري کنند و در صورت تمايل، از کرم هاي فاقد چربي استفاده کنند و پس از مراجعه به منزل با يک پاک کننده مناسب پوست چرب آرايش صورت خود را پاک کرده و خوردن آجيل و تنقلات و شيريني را به حداقل برسانند
چهارشنبه، 13 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصيه هاي بهداشتي پوست و مو
 توصيه هاي بهداشتي پوست و مو
توصيه هاي بهداشتي پوست و مو





توصيه هاي زير را جهت داشتن پوستي سالم و زيبا جدي بگيرند:
افراد داراي پوست چرب با آکنه دارند بهتر است از ماليدن لوازم آرايشي و انواع کرم ها تا حد امکان به پوست خود خودداري کنند و در صورت تمايل، از کرم هاي فاقد چربي استفاده کنند و پس از مراجعه به منزل با يک پاک کننده مناسب پوست چرب آرايش صورت خود را پاک کرده و خوردن آجيل و تنقلات و شيريني را به حداقل برسانند.
از ضد آفتاب مناسب پوست چرب حتما استفاده کنند چون معمولا روزهاي آفتابي و بد هوا صاف و آلودگي کمتر است بنابراين سرعت زاويه تابش خورشيد و ميزان اشعه ماوراء بنفشي که به زمين مي رسد بيشتر است.
از طرفي چون درختان فاقد برگ هستند عملا سايه درختان هم وجود ندارد. بنابراين از ضد آفتاب غافل نشويد و نيم ساعت قبل از بيرون رفتن از منزل ضد آفتاب مناسب پوست چرب را روي صورت خود پخش کرده و هر 2 ساعت تجديد کنيد، بخصوص در ايامي که براي تفريح به خارج شهر مي رويد. افراد داراي پوست چرب مي توانند از ضد آفتاب هاي رنگي فاقد چربي استفاده کرده بدين وسيله از کرم پودر هم استفاده نکنند.
افرادي که پوست هاي خشک و حساس دارند در ايام فروردين که آغاز فصل اگزما و حساسيت است بايد از تماس با شوينده هاي قوي خودداري کنند و شستشوي صورت و بدن را با صابو ن و مواد شوينده به حداقل برسانند و حتما از مرطوب کننده هاي مخصوص پوست خشک استفاده کنند. مستقيما عطر و اسپري ها را به بدن نزنند و روي لباس خود اسپري کنند. براي پاک کردن آرايش صورت حتما از پاک کننده هاي مخصوص پوست خشک که ميزان کمتري از چربي پوست را پاک مي کند و داراي مرطوب کننده مناسب هستند، استفاده کنند.
به اين افراد هم استفاده از ضد آفتاب ها، قبل از بيرون رفتن از منزل اکيدا توصيه مي شود. به دليل آنکه خانم ها خصوصا از رنتگ ها و مش ها جهت موهاي خود استفاده کرده اند و موها خشک و شکننده مي شوند.
هنگام شستن مو فقط پوست سر خود را با شامپوي مناسب مو رنگ شده ماساژ داده و از شامپو زدن ساقه موها جداگانه پرهيز کنيد. کف حاصل از شستشوي پوست سر هنگام آبکشي موها باعث تميزي ساقه موها خواهد شد ( از چنگ زدن ساقه موها با شامپو خودداري کنيد) از نرم کننده هاي مخصوص موي خشک پس از شامپو کردن با ساقه مو استفاده کرده، سپس موها را آبکشي نماييد و اگر هنوز احساس مي کنيد موها خشک و کم حالت است مي توانيد از کرم هاي مخصوص موهاي خشک پس از حمام استفاده کرده و از سشوار کردن موها حتي الامکان خودداري نماييد.
منبع: ماهنامه ي دنياي سلامت




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما