به طور موثر از گیاه دم اسب برای رشد مو استفاده کنید

آیا به دنبال یک محصول معجزه زا برای رشد مو هستید؟ برخلاف تمام محصولات دیگر که ادعا می‌کنند برای کمک به رشد موهای شما مفید هستند، این یکی در واقع کار می‌کند و به گیاه دم اسبی معروف است.
شنبه، 18 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
به طور موثر از گیاه دم اسب برای رشد مو استفاده کنید
به طور موثر از گیاه دم اسب برای رشد مو استفاده کنید

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

آیا به دنبال یک محصول معجزه زا برای رشد مو هستید؟ برخلاف تمام محصولات دیگر که ادعا می‌کنند برای کمک به رشد موهای شما مفید هستند، این یکی در واقع کار می‌کند و به گیاه دم اسبی معروف است.
این یک گیاه است که برای ساختن فرمولاسیون‌های مختلف سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. معروف به دم اسبی، که معمولا در آمریکای شمالی رشد می‌کند که از دو کلمه لاتین یعنی اسب و مو مشتق شده است. به راستی که درست نامگذاری شده، برگ‌های آن شباهت نرم به یک قلم مو دارد. با این حال، اگر موهای شما خیلی خشک و خشن به نظر می‌رسد یا دچار موخوره ‌شده است می‌توانید از این محصول استفاده کنید. بله، استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی در موهای شما می‌تواند ریشه‌ها را تضعیف کند و باعث ریزش مو شود. شما همچنین می‌توانید استرس، عدم تعادل هورمونی، عادت‌های پیری و شیوه زندگی را برای برای آسیب رساندن به مو در نظر بگیرید. اما، با استفاده از این گیاه، شما می‌توانید مشکل ریزش مو خود را حل کنید و رشد مو را تحریک کنید.

گیاه دم اسبی برای مو

این گیاه حاوی سیلیس است که برای تشکیل پروتئین در مو ضروری است. و کمک می‌کند تا بافت مو آسیب دیده در ریشه ترمیم یابد و همچنین رشد جدید مو را تشویق می‌کند. مواد مغذی تغذیه کامل را به موهایتان می‌دهند و باعث رشد موهای جدید می‌شود. این همچنین باعث می‌شود که موهای شما سریع‌تر رشد کنند و قوی‌تر شوند و از چندین مشکل مو و بیماری‌های پوستی محافظت می‌کنند. به استثنای رشد مو، این گیاه باعث کاهش ریزش و شکستگی مو می‌شود. اما شما باید بدانید که بیشتر سیلیکا موجود در ساقه آن است. استفاده از این گیاه برای رشد مو توصیه می‌شود بیش از محصولات شیمیایی به عنوان سیلیکا به طور طبیعی مو به تقویت و محافظت از آن در برابر گرما و آلودگی کمک می‌کند. از سوی دیگر، سیلیکون موجود در محصولات مو فقط حالت سبز مصنوعی را به موهای شما می‌دهد و زمانی که در تماس با گرما قرار می‌گیرد بسیار آسیب پذیر است. سیلیکا همچنین باعث تولید کلاژن در بدن می‌شود که کیفیت کلی مو و پوست را بهبود می‌بخشد. سایر مواد مغذی موجود در این گیاه عبارتند از اسید سیلیکیک، پتاسیم، منگنز، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها. که باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد مو می‌شود و همچنین باعث می‌شود موهای خشک و خشن به سادگی از بین برود.

نحوه استفاده از گیاه دم اسبی برای رشد مو؟

شما می‌توانید آن را به صورت موضعی با استفاده از فرمول حاوی گیاه به موهای خود استفاده کنید. همچنین از شامپو‌ها و تهویه‌های حاوی عصاره این گیاه استفاده کنید. یا شما می‌توانید مکمل‌ها، را که به فرم کپسول و پودر موجود است را در دوز پیشنهاد شده تا 6 گرم در روز است استفاده کنید شما همچنین می‌توانید چای این گیاه را بنوشید. لطفا توجه داشته باشید که حاوی مقدار کمی نیکوتین است. از این رو، شما باید از مصرف بیش از حد نیکوتین جلوگیری کنید، اگر شما هر گونه اقدام برای ترک سیگار را انجام می‌دهید.
یکی دیگر از داروها این است که شماری از برگ‌های شاخدار، همراه با ساقه‌ها، را در یک گالن آب جوشانده شود. بگذارید برای حدود 20-30 دقیقه بجوشد بعد از آن برای شستن موها از آب استفاده کنید. جذب ویتامین B و تیامین از مواد غذایی افزایش می‌یابد اگر فشار خون و مشکلات قلبی دارید یا باردار هستد و یا با شیر مادرتغذیه می‌شوید، لطفا از مصرف هر نوع از این گیاه اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود. همچنین کسانی که چنین مشکلی ندارند، بسته‌ای از این گیاه متعلق به یک مارک قابل اعتماد را خریداری می‌کنند و از مصرف آب برای جلوگیری از کم آبی استفاده می‌کنند.
احتیاط: استفاده بیش از حد از این گیاه می‌تواند منجر به خشکی مو یا درماتیت شود.
گرچه گیاه دم اسبی یکی از بهترین راههای طبیعی برای رشد مو است، در صورت نیاز باید با پزشک مشورت کنید، تا احتمال هر گونه عوارض احتمالی گیاه و واکنش آن را با هر نوع دارو را اعلام کند. مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به عدم تعادل الکترولیتی در بدن می‌شود. اگر به این گیاه آلرژیک دارید، ممکن است علائم التهاب پوست را در هر فرم و هر نوع مصرف آن داشته باشید علائم تب و تهوع و ریتم غیرطبیعی قلب را نیز ایجاد می‌کند.
این گیاه توسط پزشکان باستان چینی و اروپایی برای درمان بیماری‌های مختلف بهداشتی مانند خونریزی، هموروئید، گزش‌های یخ زده، عفونت‌های دستگاه ادراری، پوکی استخوان، بیماری سل، مشکلات ریه و کلیه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به غیر از رشد مو، شما همچنین می‌توانید از این گیاه یرای شستن موها استفاده کنید تا از شپش و کک‌ها خلاص شوید. آیا این چنین محصول موی دوستانه نیست؟ در واقع، گفته شده است که این گیاه برای تقویت ناخن و بهبود سلامت پوست نیز مفید است. بنابراین، اگر شما در مواجهه با موهای بلند و دوست داشتنی خود احساس ناراحتی کردید و می‌خواهید موهای خود را به سرعت رشد دهید، این گیاه، پاسخ گو است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.