بهترین روغن‌های مو

برای غلبه بر مشکلات مو مانند ریزش مو و تبدیل موهای تنک و نازک به موهای براق، استفاده از بهترین روغن‌ها برای مو ضروری است.
شنبه، 18 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
بهترین روغن‌های مو
بهترین روغن‌های مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

برای غلبه بر مشکلات مو مانند ریزش مو و تبدیل موهای تنک و نازک به موهای براق، استفاده از بهترین روغن‌ها برای مو ضروری است.
شواهد بسیاری نشان می‎دهد که ماساژ پوست سر باعث حفظ سلامت موها می‌شود. ماساژ پوستی منظم، باعث گردش خون مناسب در فولیکول‌های مو می‌شود و رشد مو را تحریک می‌کند.
ثابت شده است که کاهش ریزش موی سر با استفاده از روعن‌ها در سرعت بخشیدن به رشد مو موفق است.

روغن‌های طبیعی برای سالمت موها

نکته مفید برای رشد سریع موها شامل استفاده از روغن زیتون است. اجزای مهم روغن زیتون که شامل ویتامین D، ویتامین E و ویتامین B (نیاسین و بیوتین) هستند، برای از بین بردن موهای سفید روی پوست سر کمک می‌کنند. روزانه با روغن زیتون پوست سر را ماساژ دهید. بسیاری از متخصصان مو، روغن زیتون را بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو می‌دانند. ویتامین E در روغن زیتون به بهبود جریان خون در پوست سر کمک می‌کند که به نوبه خود باعث رشد مو می‌شود. برای داشتن موهای ضخیم و درشت، ماساژ با روغن زیتون توصیه می‌شود. روغن زیتون غنی از چربی‌های غیر اشباع است که باعث درخشش و جلوه موهای آسیب دیده می‌شود. ریشه مو را تقویت می‌کند برای استفاده می‌توانید روغن جوزوبا را به روغن زیتون اضافه کنید و سپس روی پوست سر اعمال کنید.
روغن دیگری که برای رشد مو موثر است روغن نارگیل است، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از روغن نارگیل استفاده کنند. چون ارزان است و یک گزینه بسیار مناسب برای رشد مو است. یک ماسک با روغن نارگیل به طور قابل توجهی باعث کاهش ریزش مو می‌شود. مواد معدنی و ویتامین‌ها مواد تشکیل دهنده مهم روغن نارگیل را تشکیل می‌دهند، کاربرد آن در پوست سر نه تنها باعث افزایش رشد مو می‌شود، بلکه باعث بهبود موهای آسیب دیده نیز می‌شود.
ترکیب اصلی روغن گلرنگ اسید اولئیک است که برای بهبود ضخامت و مقاومت مو شناخته شده است. جای تعجب نیست که استفاده منظم از محصولات مراقبت از مو حاوی اسید اولئیک باعث می‌شود موهای شاداب‌تر و سالم‌تر داشته باشیم. بنابراین، اگر می‌خواهید موهای آسیب دیده خود را به موهای نرم و براق تبدیل کنید، استفاده منظم از روغن گلرنگ توصیه می‌شود. علاوه بر این، روغن گلرنگ، رگ‌های خونی را گسترش می‌دهد که باعث تامین مواد مغذی به فولیکول‌های مو می‌شود و در نتیجه باعث افزایش رشد مو می‌شود. استفاده چند قطره از روغن گلرنگ یک راه فوری برای مرطوب کردن موهای خشک است.
روغن آرگان دارای ویتامین‌های بالایی است، بنابراین کاربرد آن می‌تواند باعث رشد مو شود. به طور سنتی، این بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت از مو بوده است؛ زیرا دارای ویتامین E بالاست. روغن آرگان همچنین حاوی کاروتنوئیدها، پیش ماده ویتامین A است که می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو کمک کند. در واقع، در مراكش از قرن‌ها پیش برای حفظ موی سالم از روغن آرگان استفاده كرده‌اند.
روغن آووکادو حاوی ویتامین‌هایی برای رشد مو است که باعث حفظ موها می‌شود. همچنین حاوی اسیدهای آمینه است که باعث جلوگیری از تشکیل موخوره می‌شود و باعث تغذیه فولیکول‌های مو و ترویج رشد سریع مو می‌شود مواد مغذی مختلف در روغن آووکادو، مو را از آلودگی محیطی محافظت می‌کند. روغن آووکادو علاوه بر تقویت رشته‌های مو، موهای شما را بسیار نرم می‌کند. ماساژ پوست سر با روغن آووکادو به طور مرتب باعث تغییرات مثبت در کیفیت مو خواهد شد. درمان‌های شیمیایی مانند رنگ‌ها باعث خشکی موها می‌شوند. روغن آووکادو را می‌توان برای تغذیه موهای آسیب دیده خود استفاده کرد.
امگا 9 اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک، به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کنند و در نتیجه به جلوگیری از خشک شدن پوست سر کمک می‌کنند. استفاده از روغن کرچک به طور منظم ساده‌ترین راه برای اطمینان از افزایش رشد مو است. کسانی که در مورد تنک شدن و نازک شدن موها شکایت می‌کنند می‌توانند از روغن کرچک استفاده کنند، زیرا به ضخیم شدن موها کمک می‌کند.
یکی از راه‌های استفاده از روغن کرچک، استفاده از آن قبل از خواب است. بعد از اعمال روغن بر روی موها با کلاه موهای خود را بپوشانید و صبح روز بعد پوست سر را با شامپو خفیف شستشو دهید. این روش درمان باید یک بار در هفته اجرا شود. به طور کلی پس از 5 تا 6 برنامه کاربردی، بهبودی در شکل رشد مو قابل ملاحظه است.
تغذیه مو برای جلوگیری از ریزش مو با استفاده از روغن بادام می‌تواند با خیال راحت انجام شود. برای تقویت و احیای رشد مو، می‌توان از روغن بادام استفاده کرد. ماساژ روزانه با این روغن باعث رشد مو می‌شود. روغن بادام شیرین به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از خشکی مو می‌شود. بنابراین، اگر شما به طور منظم از این روغن استفاده کنید، شرایط خارجی مانند هوای خشک نمی‌تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرید.
اگر می‌خواهید موهای سالمی داشته باشید از روغن رزماری استفاده کنید. این روغن حاوی بیش از ده آنتی‌اکسیدان و دیگر ویتامین‌ها و اسانس رزماری است که می‌تواند باعث تحریک رشد مو شود. به ویژه منبع خوبی از ویتامین B، آهن و کلسیم است و بنابراین کاربرد آن برای تقویت موهای شکننده مفید است و به طور موثر مشکلات پوستی مانند شوره سر را درمان می‌کند. هرچند هر روغن موی زمانی که روی پوست سر ماساژ می‌دهید گردش خون را بهبود می‌بخشد، ولی روغن رزماری تاثیر بسیار بیشتری دارد. این روغن اغلب برای موهای نازک توصیه می‌شود، اسانس رزماری به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و مواد مغذی ضروری را برای آنها فراهم می‌کند، بنابراین موها سریعتر رشد می‌کنند و ضخیم‌تر می‌شوند. برای به دست آوردن موی سالم می‌توان از اسانس رزماری استفاده کرد.
روغن اسانس آویشن نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر موهای شما داشته باشد. استفاده از روغن یکی از موثر‌ترین درمان برای ریزش مو است. ماساژ پوستی با روغن اسطوخودوس برای جلوگیری از ریزش موی و بهبود حجم مو مفید است.
روغن دانه انار به عنوان یک مرطوب کننده بسیار موثر است، که به بهبود موهای آسیب دیده کمک می‌کند. با توجه به اثرات مفید روغن دانه انار بر رشد مو، روغن دانه انار تبدیل به یک عنصر رایج در محصولات مختلف مراقبت از مو شده است روغن دانه انار حاوی اسید پانونیکیک اسید چرب امگا -5 است که می‌تواند موهای خشک و آسیب دیده را به موهای درخشان و براق تبدیل کند.

ترکیبی از روغن مو

یکی دیگر از داروهایی که باعث تحریک رشد مو شده است، مخلوط کردن روغن موهای معمولی است. به افراد مبتلا به مشکلات ریزش مو اغلب توصیه می‌شود روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون را در مقادیر برابر و باهم مخلوط کنند. سپس مخلوط برای مدت زمانی گرم کنند و بعد به مدت 15 دقیقه روی پوست سر اعمال کنند پس از آن موها را بشویند.

نکته مفید در رشد مو

نادیده گرفتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد. بهترین درمان موها همراه با رژیم غذایی غنی از پروتئین، ترکیب مناسبی برای بازیابی موهای ضخیم و ظریف است. 85 تا 88 درصد مو را پروتئین تشکیل داده است، از این رو داشتن رژیم غذایی با پروتئین بالا برای بازگرداندن زیبایی مو ضروری است. اگرچه استفاده از روغن‌های بالا برای جلوگیری از طاسی انتظار نمی‌رود ولی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب به 6تا 7 هفته زمان نیاز است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.