۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان

نسل جوان زیر ۳۵ سال یا همان نسل Y توسط کارشناسان جمعیت‌شناسی به عنوان « تنبل » ملقب شده‌اند؛ اما زمانش فرا رسیده است که همه این افسانه‌ها را دور بریزید. نسل جوان درواقع کارآمدترین نسل تاریخ به شمار
شنبه، 7 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان


نسل جوان زیر ۳۵ سال یا همان نسل Y توسط کارشناسان جمعیت‌شناسی به عنوان « تنبل » ملقب شده‌اند؛ اما زمانش فرا رسیده است که همه این افسانه‌ها را دور بریزید. نسل جوان درواقع کارآمدترین نسل تاریخ به شمار می‌رود و اگر دراین‌باره همچنان شک دارید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۸ دلیل قانع‌کننده برای اثبات آن به شما شرح دهیم:

۱ – نسل جوان از تکنولوژی به خوبی بهره می‌برند

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
نسل جوان کمتر از ۳۵ سال به‌خوبی تکنولوژی را می‌شناسند. همه آن‌ها از نوجوانی با اینترنت و رایانه شخصی سروکار داشته‌اند و به منظورهای مختلف از آن‌ها بهره برده‌اند. این نسل به همین خاطر به‌خوبی می‌داند که چگونه می‌تواند از تکنولوژی و اینترنت به نفع مقاصد حرفه‌ای‌اش استفاده کند. هر جوانی که درباره چگونگی انجام کارهایش به مشکل بر می‌خورد یا اصلا نمی‌داند چگونه باید کار موردنظرش را انجام دهد، به‌جای آزمون و خطا و اتلاف وقت به یوتیوب مراجعه می‌کند و چند ویدیوی آموزشی مرتبط می‌بیند.
نسل جوان واقف است که کدام منابع حرفه‌ای می‌توانند بهره‌وری‌اش را افزایش دهند و به همین خاطر اغلب اوقاتش را در ویکی‌ پدیا، اپلیکیشن‌های مختلف آموزشی و سایر منابع مفید می‌گذراند تا به آموخته‌هایش بیفزاید و در کار از آن‌ها بهره ببرد.

۲ – منبع درآمد احتیاطی دارند

وضعیت نابسامان اقتصادی نسل جوان را وادار کرده است که حتی در صورت اشتغال تمام وقت هم به شغل دوم روی آورند. اغلب افراد در کنار شغل اصلی‌شان ممکن است چند ساعتی را به تدریس، ترجمه یا هر حرفه دیگری که در آن وارد هستند، به فعالیت و کسب درآمد بپردازند. شرکت مایکروسافت چندی پیش تحقیقات مرتبطی در قالب همه پرسی انجام داد و در نتیجه آن اعلام کرد که حدودا ۹۳% از پاسخ‌دهندگان نسل Y این پرسشنامه معتقدند بهره‌وری کلید اصلی خوشبختی است. از طرفی این مشاغل جانبی وقت‌گیر هستند و نسل جوان باید تلاش کند تعادل را میان زمان موردنیاز برای فعالیت‌های حرفه‌ای و زندگی شخصی‌اش به‌درستی مدیریت کند. بدین ترتیب قادر خواهند بود همچنان که در حرفه اصلی‌شان موفق می‌شوند و پیشرفت می‌کنند، به شغل دوم خود هم بپردازند.
هیچ انگیزه‌ای برای اتمام کار اصلی شما در زمان مقرر به این اندازه قوی نیست که متوجه شوید اگر به‌خوبی تلاش نکنید و کارهایتان را تا پایان وقت اداری به اتمام نرسانید، از شغل دوم و درآمد جانبی هم خبری نیست. به همین دلیل نسل Y، نسبت به نسل‌های قبل که از امنیت شغلی بیشتری برخوردار بودند، بهره‌وری بیشتری دارد.

۳ – بهره‌وری و کارآمدی از ارزش‌های نسل جوان است

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان

بیشتر بخوانید:  نگاهی به روحیات و تمایلات جوانان نسل سوم


افراد در انجام دادن اموری که برایشان ارزش بیشتری دارد، موفق‌تر هستند؛ چراکه در این روند بیشتر تلاش می‌کنند. شرکت مایکروسافت چندی پیش تحقیقات مرتبطی در قالب همه پرسی انجام داد و در نتیجه آن اعلام کرد که حدودا ۹۳% از پاسخ‌دهندگان نسل Y این پرسشنامه معتقدند بهره‌وری کلید اصلی خوشبختی است.
این نسل جوان فارغ از اینکه چه اپلیکیشن یا ابزاری برای انجام امورش استفاده می‌کند، طبق تحقیقات مختلف کارآمدترین نسل جامعه شناخته شده است. دوران کودکی آن‌ها به‌شدت برنامه‌ریزی شده گذشت و همین موضوع باعث شد مشغولیت‌های فراوان را در زندگی روزمره خود به‌خوبی بپذیرند و با آن کنار بیایند. همین مورد باید بهترین نشانه برای استخدام کنندگان و صاحبان مشاغل باشد و آن‌ها را به استخدام نسل جوان ترغیب کند.

۴ – آن‌ها برای افزایش بهره‌وری هم برنامه‌ریزی می‌کنند

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
همان پرسشنامه تحقیقاتی شرکت مایکروسافت همچنین نشان داد که ۹۲% نسل جوان همواره از یک فهرست برنامه‌ریزی شده برای انجام امور مختلف‌شان بهره می‌برند. این فهرست به آن‌ها کمک می‌کند اولویت‌هایشان را شناسایی کنند و سررسیدها را از یاد نبرند تا همه کارها و وظایف‌شان هم سر وقت اجرا شود. نسل قبل احتمالاً همه کارهایی که باید انجام می‌داد را روی یک برگه یا تقویم رومیزی یادداشت می‌کرد؛ اما اغلب افراد جوان حالا از دستگاه‌های هوشمند بهره می‌برند و برنامه‌هایشان را هم به‌صورت دیجیتالی با خود حمل می‌کنند.

۵ – مرز بین شغل و زندگی شخصی‌شان از بین رفته است

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
ممکن است نسل پدر و مادرهایشان همچنان معتقد باشند که شغل فقط در محل کار وجود دارد و در منزل تنها باید به زندگی شخصی توجه کرد؛ اما مرز میان این دو در نسل جوان تقریباً از بین رفته و به‌سختی قابل شناسایی است. حالا تفریح هم به برخی از برنامه‌های محل کار افزوده شده‌ است تا کارمندان پرمشغله بتوانند در محل کار به استراحت و بازی بپردازند.
همچنین باید بگوییم که این نسل بیش از هر نسل دیگری تمایل دارد کارهایش را با خود به منزل ببرد. شاید شما هم تا‌به‌حال همین کار را کرده باشید و ساعت ۲۲ در حالی روی کاناپه نشیمن منزلتان دراز بکشید که لپتاپ محل کار را دست دارید و روی پروژه کاری‌تان تمرکز کرده‌اید. حتی ممکن است احساس خوشحالی کنید که می‌توانید چند ساعت بیشتر روی کارتان متمرکز شوید و آن را با انعطاف بیشتری به سرانجام برسانید. نسل جوان به خاطر همین ذهن فعال و کاری همیشه کارآمدتر از نسلی است که ترجیح می‌دهد مرزی مشخص و دقیق میان زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش بکشد.

بیشتر بخوانید:  ارزش‌های شغلی شما چه مواردی هستند؟

 

۶ – آن‌ها از شکست‌هایشان درس می‌گیرند

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
نسل جوان کودکی خود را با بازی‌های کامپیوتری گذرانده است و به‌خوبی معنی شکست و شروع به کار قدرتمند‌تر را به منظور نیل به هدف بزرگش می‌داند. اصلاً شاید به همین خاطر است که جوان‌ترها بیش از همکاران مسن از تجربه و احتمال شکست استقبال می‌کنند. نسل Y با ایده شیرجه زدن درون پروژه‌های تازه و حتی کارهایی که خودش هم درباره موفقیتشان مطمئن نیست، هیچ مشکلی ندارد و به پیشواز آن‌ها می‌رود.
البته امور کاری هم با این روش بهتر و سریع‌تر پیش می‌روند؛ چراکه جوانان خودشان را چندان درگیر کمال‌گرایی نمی‌کنند. از طرفی همین ایده ممکن است باعث شود جوانان کارهایشان را با سرعت بیش از حد و غیرمنطقی پیش ببرند و متوجه خطاهای کوچک نشوند. همیشه پیش از اجرای امور مشخص از سرپرست خود بپرسید که سرعت انجام کارها در اولویت است یا دقت.

۷ – ذهنیت پیشرفت در جوانان قوی است

   ۸ دلیل قانع‌کننده برای کارآمدی نسل جوان
بسیاری از جوانان ممکن است در دهه‌های گذشته به خاطر مشکلات اقتصادی فراوان شاهد ورشکستگی یا بیکارشدن والدین‌شان بوده باشند. آن‌ها به خوبی متوجه شده‌اند که اگر پیشرفت نکنند، احتمالاً اخراج و بیکار می‌شوند. نسل جوان به همین خاطر دائماً در حال یادگیری و پیشرفت است. این موضوع ممکن است برای کارفرماها کمی سخت باشد؛ چراکه جوان‌ها به‌طور متوسط فقط ۲ سال در یک موقعیت شغلی باقی می‌مانند. البته ممکن است در صورتی که متوجه شوند مدیرشان به رشد و پیشرفت آن‌ها اهمیت می‌دهد و حتماً ارتقا می‌یابند، در سازمان فعلی خود بیشتر باقی بمانند. نسل جوان در صورت تغییر حیطه مسئولیتی در محیط کار، احتمالاً بیشتر در خدمت سازمان می‌ماند. آن‌ها همچنین بیش از گذشته بر کارآمدی و بهره‌وری خود تمرکز می‌کنند؛ چراکه تمایل دارند به مدیران خود نشان دهند همواره در حال پیشرفت هستند و ارزش بیشتری به سازمان ارائه می‌کنند.

۸ – آنها متخصص multitasking (چندکاره) هستند

مغز نسل جوان از تکنولوژی تغذیه می‌کند و به واسطه آن زنده است. آن‌ها به همین خاطر قادر هستند به محرک‌های بیشتری واکنش نشان دهند. اگر برای یک موقعیت کاری به دنبال کاندیدای مناسبی می‌گردید که باید کارهای مختلفی را هم‌زمان در کنار هم انجام دهد، تنها یک جوان می‌تواند با اعتماد به نفس کافی از پس این شغل برآید. مالتی تسکینگ برای ذهن جوانان مانند بازی “خط سازی” است.

کلام آخر

نسل جوان بخش عمده نیروی کار را تشکیل می‌دهند و همچنان که تعدادشان در حال افزایش است، به‌تدریج در دهه چهارم زندگی‌شان به مناسب مدیریتی دست می‌یابند. محل کار هم باید تغییر کند تا بیش از پیش مناسب فعالیت‌های آن‌ها شود.

اگر همکارانی از نسل جوان دارید یا می‌خواهید کارمندان جوان استخدام کنید، باید بگوییم ممکن است در ابتدا با همه دیدگاه‌های مختلف آن‌ها نسبت به شغل و محل کار دچار مشکل شوید. صرف‌نظر از این اختلافات سطحی بهتر است به نفس ماجرا نگاه کنید و روح تشنه موفقیت آن‌ها را ببینید. حتی ممکن است همکار یا کارفرمای بعدی خود را هم در میان همین نسل جوان پیدا کنید.
منبع مقاله : www.entrepreneur.com

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.