رسوبات کلسیم زیر پوست

رسوب کلسیم زیر پوست نیز به عنوان کلسینوز شناخته می‌شود. چنین رسوباتی بیشتر در زنان یافت می‌شود. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چرا کلسیم زیر پوست رسوب می‌کند و چگونه درمان می‌شود.
چهارشنبه، 11 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رسوبات کلسیم زیر پوست
رسوبات کلسیم زیر پوست

مترجم: مهناز مزارعی
رسوب کلسیم زیر پوست نیز به عنوان کلسینوز شناخته می‌شود. چنین رسوباتی بیشتر در زنان یافت می‌شود. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چرا کلسیم زیر پوست رسوب می‌کند و چگونه درمان می‌شود.
کلسینوز ناشی از غلظت رسوب کلسیم فسفات در بافت نرم بدن است. این می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن مانند انگشتان، آرنج، صورت و شانه‌ها دیده شود و ممکن است به صورت خوشه‌ای از توده‌های سفید در اندازه‌های مختلف باشد. افزایش سطح کلسیم در خون ناشی از نارسایی کلیه است. همانطور که کلیه‌ها به درستی عمل نمی‌کنند، بدن قادر به نگه‌داری فسفات کلسیم نیست و در قسمت‌های مختلف بدن دفع می‌شود. در مرحله اولیه، این رسوب‌ها نرم هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند. اما با گذشت زمان، آنها بزرگتر می‌شوند، سخت می‌شوند و باعث درد و التهاب می‌شوند. بیان شده است که زنان در گروه سنی 35 تا 65 ساله در معرض خطر بیشتری از این مشکل هستند.

علل

اساسا، چهار نوع مختلف از کالسینوز وجود دارد و هر یک از آنها به دلایل مختلف ایجاد می‌شود:

کلسینوزدیستروفی:

این شایع‌ترین شکل کلسینوز است که در مناطق اطراف بافت پوست آسیب دیده است. بافت‌ها می‌توانند به علت اختلالاتی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید، اسکلرودرمی، رشد تومور آسیب ببینند. رسوب کلسیم ممکن است هنگامی که بافت پوست آسیب دیده به علت فوران آکنه رخ دهد.

کلسینوز متاستاتیک:

ناشی از مقدار بیش از حد کلسیم در خون است. این اغلب منجر به ایجاد کلسیم در ناحیه چشم می‌شود. افزایش سطح کلسیم در خون ناشی از نارسایی کلیه است. همانطور که کلیه‌ها به درستی عمل نمی‌کنند، بدن قادر به نگه‌داری فسفات کلسیم نیست و در قسمت‌های مختلف بدن دفع می‌شود. عوامل دیگر نظیر پرکاری تیروئید (تولید بیش از حد هورمون پاراتیروئید باعث افزایش سطح کلسیم در خون می‌شود)، مصرف بیش از حد ویتامین D، سرطان استخوان و غیره نیز می‌تواند مسئول این امر باشد.

کلسینوز ایدیوپاتیک:

این مورد درکودکان مبتلا به نقایص مادرزادی دارای بافتهای نرم هستند بیشتر مشاهده می‌شود.در این کودکان اغلب رسوبات کلسیم ا روی صورت شکل می‌گیرند.

کلسینوزیتروژنیک:

وضعیت کالکینوز یاتروژنیک پس از یک عمل جراحی ایجاد می‌شود. در این مورد، رسوبات کلسیم در مناطقی که بافت‌ها به علت جراحی آسیب دیده اند، تشکیل می‌شوند.

درمان

وقتی رسوبات بسیار می‌شود، استفاده از یخ باعث می‌شود که درد کم شود. داروهای تسکین درد و تزریق کورتیزون نیز برای همین هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، این اقدامات نمی‌خواهند رسوبات را که قبلا در زیر پوست تشکیل شده‌اند، حذف کنند. هر دو روش غیر جراحی و جراحی درمان وجود دارد که می‌تواند برای کاهش رسوبات کلسیم استفاده شود.
درمان‌های غیر جراحی شامل استفاده از انواع داروها، هورمون‌های مصنوعی، درمان ضد انعقادی و غیره می‌باشد. استفاده موضعی از آلوئه ورا یا ماساژ پوست با روغن زیتون ثابت شده است که بسیار مفید است. این مواد طبیعی باعث می‌شود پوست نرم شود. اگر رسوبات کلسیم زیر پوست به علت برخی از مشکلات بهداشتی در معرض تهدید ایجاد شود، باید از آنها برای از بین بردن این توده‌های سخت از پوست محافظت شود.
هنگامی که یک کلسیم بزرگ در پوست وجود داشته باشد که باعث درد شدید می‌شود، پزشکان از گزینه جراحی برای تسکین سریع مشکل استفاده می‌کنند. در طول جراحی، خوشه‌ها از طریق برش‌های کوچک ساخته شده روی سطح پوست برداشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:علائم رسوب کلسیم


در برخی موارد، لیزر درمانی نیز استفاده می‌شود که در آن انرژی نور از طریق پوست نفوذ کرده و بافت‌های آسیب دیده همراه با رسوبات کلسیم را از بین می‌برد.
نقص این تکنیک‌های تهاجمی این است که تشکیل رسوبات جدید توسط آنها نمی‌تواند مانع شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهند که می‌تواند ظاهر لکه‌های زشت را کاهش دهد. استفاده موضعی از آلوئه ورا یا ماساژ پوست با روغن زیتون ثابت شده است که بسیار مفید است. این مواد طبیعی باعث می‌شود پوست نرم شود.
همانطور که می‌بینید، از رسوبات زیر پوست خلاص می‌شوید. بنابراین، هنگامی که شما این مشکل را دارید، باید تلاش‌هایی انجام دهید تا شرایط بدتر نشود. توصیه می‌شود که مصرف غذاهای غنی از کلسیم کاهش یابد. حذف محصولات لبنی و غذاهای غنی از ویتامین A و D از رژیم غذایی خود و همچنین شما باید از استفاده از آبمیوه‌های حاوی کلسیم تقویت شده دوراجتناب کنید.
منبع مقاله : برگرفته از : سایت بازل
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.