معرفی کتاب نشانه‌های پایان

در این اثر به موضوع نشانه‏های آخرالزمان از این بُعد که یک مسئله جهانی است پرداخته شده است. نویسنده در مقدمه تصریح می‏کند: آخرالزمان و مصلح جهانی موضوعاتی هستند که ادیان و فرهنگ‏های مختلف کم و بیش و به...
سه‌شنبه، 15 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب نشانه‌های پایان
 نشانه‌های پایان

شناسنامه کتاب:
عنوان: نشانه‌های پایان
موضوع: سیرة امام مهدی(عج)
زبان: فارسی
نویسنده: علی فاطمیان
ناشر: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
محل چاپ: تهران
سال چاپ: 1381
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: 603 صفحه

معرفی کتاب:

در این اثر به موضوع نشانه‏های آخرالزمان از این بُعد که یک مسئله جهانی است پرداخته شده است. نویسنده در مقدمه تصریح می‏کند: آخرالزمان و مصلح جهانی موضوعاتی هستند که ادیان و فرهنگ‏های مختلف کم و بیش و به صورت‏های گوناگون پیرامون آن سخن رانده و هر یک تعریف خاص خود را بیان کرده‏اند. پاره‏ای از آن دو متن این کتاب به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.پرداختن به مقوله آخرالزمان و مسائل مربوط به آن بی‏ارتباط با ذکر نشانه‏ها و پیش گویی‏ها درباره آن نیست و بیشتر این دو همراه هم بوده‏اند. چه همین نشانه‏ها و پیش گویی‏ها همواره سبب دل گرمی پیروان ادیان به فرجام تاریخ بشر و سرانجام دنیا می‏شده است.در این اثر به جز آنچه گفته شد به بررسی کوتاهی از اساس فکری و اعتقادی آیین یهود و مسیحیت و فرجام شناسی (Eschatology) کتاب مقدس می‏پردازد. همچنین تصویری از حال و هوای یهودیان و مسیحیان روزگار فعلی، دیدگاه‏های آنان نسبت به رویدادهای معاصر، تفسیر برداشتشان از عبارات کتاب مقدس و تطبیق آن با این وقایع ارائه می‏گردد.
مجموعه مطالب کتاب در 603 صفحه و یازده فصل به شرح زیر تدوین شده است.
فصل اول: آخرالزمان: در این بخش موضوع ها و مسائل مربوط به آخرالزمان از دیدگاه اسلام مورد بررسی قرار می‏‏گیرد.
فصل دوم: مقدمه‏ای بر فرجام شناسی: در این بخش با بیان تاریخچه‏ای کوتاه از آیین یهود، مسیحیت و کتاب مقدس، بخشی از مطالب کتاب‏های مقدس درباره فرجام شناسی آمده است.
فصل سوم: فرجام شناسی: موضوع فرجام شناسی در آیین مسیحیت، یهود، فرهنگ‏های عامی و بومی و ادیان شرقی به صورت تفصیلی در این بخش مورد بررسی قرار می‏گیرد.
فصل چهارم: تعاریفی مختصر از اصطلاحات فرجام شناسی
فصل پنجم: برخی مقالات درباره فرجام شناسی
فصل ششم: دجّال و دیدگاه‏های گوناگون درباره آن
فصل هفتم: گفتاری پیرامون بیت المقدس
فصل هشتم: نشانه‏های پایان (نشانه‌ای آخرالزمان در دیدگاه‏های گوناگون)
فصل نهم: مهدویت (موعود آخرالزمان در ادیان و مذاهب گوناگون)
فصل دهم: تاریخچه‏ای از پیش گویی‏های آخرالزمان
فصل یازدهم: پیش گویی‏های معصومین(ع)
نویسنده در مقدمه به عنوان توصیف مطالب کتاب می‏نویسد: موضوعاتی که در این مقالات مورد توجه قرار گرفته عبارتند از: بازگشت دوباره مسیح(ع)، انتظار مسیحا، ضدمسیح یا دجّال، نبرد پایانی موسوم به آرماگدون و بسیاری موضوعات روز و جالب توجه مانند سرزمین فلسطین و بحث‏های حاشیه‏ای درباره تشکیل دولت غاصب و کشور جعلی اسرائیل که بنا بر اعتقاد بسیاری از مسیح باوران اعم از مسیحی و یهودی مقدمه‏ای بر ظهور دوباره مسیح(ع) است.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط