چگونه می توانم همسر خوبی باشم (1)

همسر خوب بودن آسان نیست، حتی اگر شما یک شوهر با کمالاتی داشته باشید. برای اینکه همسر خوبی باشید، باید بتوانید به طور موثری ارتباط برقرار کنید تا زندگی عاشقانه خود را حفظ کنید. باید بتوانید بهترین دوست شوهرتان باشید، در
چهارشنبه، 15 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه می توانم همسر خوبی باشم (1)
چگونه می توانم همسر خوبی باشم 1

مترجم: داوود سرافراز
همسر خوب بودن آسان نیست، حتی اگر شما یک شوهر با کمالاتی داشته باشید. برای اینکه همسر خوبی باشید، باید بتوانید به طور موثری ارتباط برقرار کنید تا زندگی عاشقانه خود را حفظ کنید. باید بتوانید بهترین دوست شوهرتان باشید، در عین حال هویت خود را حفظ کنید. اگر می خواهید بدانید چگونه این کار را انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید. بعضی از مسائل ارزش مباحثه و گفت و گو را دارند، و برخی از آنها نه. اگر شما تمام وقت خود را صرف گلایه از شوهر خود در مورد مشکلات جزئی که واقعا مهم نیستند بکنید، زمانی که مسائل عمده و مهم پیش می آیند دیگرشوهرتان نمی خواهد به شما گوش دهد.

1_ احساسات و نیازهای خود را به طور موثری بیان کنید

شوهر شما، قدرت ماورایی برای درک رفتارها و یا احساسات پنهان شده ی شما ندارد. اگر چیزی می خواهید، بپرسید. اگر چیزی اشتباه است، بگویید. اینکه به بیان نکات بی اعتنایی کنید و یا بگویید "خودش می فهمد" چیزی را حل نخواهد کرد. اگر می خواهید احساسات خود را ابراز کنید، ابتدا باید بتوانید با یک لحن مثبت صحبت کنید و به آنچه که شوهرتان می گوید خوب گوش دهید، به جای آنکه متهم شوید یا متهمش کنید. در اینجا چند روش برای انجام این کار وجود دارد:
در کلامتان، از "من" استفاده کنید. به جای اینکه او را متقاعد کنید که نیازهایتان را برآورده نکرده است، مکالمه را به خودتان متمرکز کنید. به عنوان مثال، به او بگویید، "من احساس می کنم نادیده گرفته میشوم، وقتی که هر روز تا ساعت 6:30 عصر تو را نمی بینم."
به آنچه که می گوید خوب گوش کنید. وقتی او به شما چیزی می گوید، آنچه گفته است را تکرار کنید تا او بداند که شما درکش می کنید. به عنوان مثال، "من متوجه هستم که در مورد امور مالی زندگی مان نگران هستی و به همین دلیل است که تا دیر وقت کار کرده ای."
از قضاوت پرهیز کنید. قبل از پاسخ دادن، اجازه دهید او صحبتش را تمام کند. پس از اتمام صحبت هایش، راه حلی ارائه دهید. به عنوان مثال، بگویید: "من حاضرم با پول کمتری زندگی کنم، تا اینکه مجبور باشم تو را کمتر در کنارم داشته باشم".

2_ مباحثات بین خودتان را انتخاب کنید

بعضی از مسائل ارزش مباحثه و گفت و گو را دارند، و برخی از آنها نه. اگر شما تمام وقت خود را صرف گلایه از شوهر خود در مورد مشکلات جزئی که واقعا مهم نیستند بکنید، زمانی که مسائل عمده و مهم پیش می آیند دیگرشوهرتان نمی خواهد به شما گوش دهد.
انتقاد بیش از حد، می تواند یک رابطه را از بین ببرد. برای مثال، تا زمانی که ظروف تمیز و سالم هستند، به شوهرتان درباره ی چگونگی استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی غُر نزنید. اجازه دهید او کارهای خود را انجام دهد. برای چیزهای کوچک عصبی نشوید.
از شوهرتان انتقاد نکنید، مگر اینکه سازنده باشد. به یاد داشته باشید سعی کنید آرام و منطقی باشید، زیرا احساساتی شدن می تواند به راحتی یک گفت و گو را به بحث و جدال تبدیل کنند. اگر شما به هر کاری که او انجام می دهد انتقاد کنید، توجه او نسبت به شما به سرعت از بین می رود.

بیشتر بخوانید: زوجهای جوان !نقشه های مهر و محبت خود را بهبود ببخشید.


شما باید شوهر خود را برای کارهای صحیحی که انجام می دهد تحسین کنید، نه اینکه مدام رفتارهای اشتباهش را به او متذکر شوید. این تحسین ها باعث می شود اشتیاق او برای گوش دادن به حرف های شما بیشتر شود و وقتی کنار شماست، شادتر باشد.

3_ حواستان باشد چه زمانی با شوهرتان بحث می کنید

درست بحث کنید. اجازه ندهید که خشم بر شما مسلط شود، زیرا ممکن است چیزی بگویید که بعدا پشیمان شوید. حتی هنگامی که با شوهرتان موافق نیستید، باید به نظر او و دیدگاه های او احترام بگذارید. برای اینکه یک همسر خوب باشید، باید بدانید که شما ممکن است هرگز در مورد یک سری مسائل خاص موافق نباشید. هیچ زن و شوهری مجموعه ای از اخلاق و اعتقادات یکسان نیستند، به این معنی که هر دوی شما باید یاد بگیرید از عهده ی مباحثی که در آن ها اتفاق نظر ندارید بر بیایید.
از مطرح کردن مسائل و مشکلات، قبل از صرف شام پرهیز کنید. زمانی که او در حال پرداخت قبوض است، یا وقتی او در یک وضعیت استرسی قرار دارد، مثلا زمانی که دارد ماشینش را تعمیر میکند، مشکلی را مطرح نکنید. و هرگز، در مقابل فرزندان خود بحث و جدالی را شروع نکنید.
وقتی اشتباه کردید، آن را بپذیرید. شما باید یاد بگیرید که مباحث پیش آمده را حل کنید، با استدلال پاسخ دهید و منطقی باقی بمانید، بنابراین وقتی اشتباهی کردید، می توانید تشخیص دهید و عذرخواهی کنید.

4_ با شوهرتان صحبت کنید، نه پشت سر او

قبل از اینکه مشکلی را با شوهرتان مطرح کنید، هرگز با دوستان یا خانواده تان درمورد آن صحبت نکنید و پشت سرش مسائل منفی نگویید. صحبت کردن پشت سر شوهرتان عادلانه و وفادارانه نیست. هنگامی که شما ازدواج می کنید، اول باید نسبت به شریک زندگی تان وفادار باشید، بعد به خانواده و گروه های اجتماعی و دوستانتان.
شکایت کردن از شوهرتان نزد دوستان و خانواده تان، نه تنها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه باعث می شود که آنها، از آن پس رابطه ی شما را با یک دید منفی نگاه کنند.
دوستان و خانواده شما ممکن است فکر کنند که می دانند چه چیزی برای شما بهتر است، اما آنها رابطه ی شما را به خوبی خودتان نمی شناسند و ممکن است به طور ناخواسته به شما مشاوره ی بد بدهند.
چگونه می توانم همسر خوبی باشم 1

5_ از یکدیگر انتظارات واقع بینانه داشته باشید

هیچکدام از شما کامل نیستند. انتظارات نا به جا، هر کسی را نا امید می کند. اگر توقعات شما واقعا زیاد و غیر واقعی باشد، باید استانداردهای لازم برای دسترسی به آن توقعات را نیز مد نظر بگیرید. به عنوان مثال، غیرمنصفانه است که انتظار داشته باشیم هر وعده ی غذایی مان مفصل، باشکوه و سرشار از عشق سرو شود. اگر می خواهید طول مدت رابطه ی شما زیاد باشد، پس باید این هزینه ها را در برخی مواقع انجام دهید.
به یاد داشته باشید که هیچ ارتباطی کامل نیست. اگر انتظار دارید با توقعات نا به جا، همسرتان را همیشه کنار خود داشته باشید و صد در صد مواقع زندگی تان شاد باشید، اینطور نخواهد بود.
همچنین، انتظارات مالی واقع بینانه ای داشته باشید. شاید شما و شوهرتان از نظر مالی آنطور که شما امیدوار بودید نباشید و حتی پنج یا ده سال زیر خط فقر زندگی کنید - این کاملا طبیعی است. به جای اینکه انتظاراتتان را بالا ببرید، تلاش کنید قدر داشته هایتان را بدانید.

6_ سعی نکنید شوهرتان را تغییر دهید

او را آنطور که هست بپذیرید. بگذارید بفهمد که شما هیچ وقت نخواسته اید او را عوض کنید. در طول رابطه تان، او چیز های زیادی برای ارائه به شما خواهد داشت، به شرط آنکه به او فضا و فرصت کافی بدهید. او یک فرد رو به رشد است، درست مثل شما. او را به خاطر او دوست داشته باشید و بدون هیچ قید و شرطی دوستش بدارید.
قبول کنید که شما و همسرتان یکسان نیستند. او همیشه جهان را همان گونه که شما می بینید، نمی بیند و این چیز خوبی است. زندگی با کسی که دقیقا مثل شما نیست، روابط شما را غنی تر خواهد کرد.
فرق میکند زمانی که شما از شوهرتان خواهش کنید خانه را تمیز و مرتب کند، با اینکه او را مجبور کنید به یک فرد وسواسی تبدیل شود. شما می توانید از او خواهش کنید که در زمینه های مختلف بهبود یابد، اما نمی توانید او را مجبور کنید تمام چیزهایی که انجام می دهید را دوست داشته باشد و مثل شما عمل کند.

7_ با تغییرات زندگی همراه شوید

شما و همسرتان، بحران هایی را در کنار هم تجربه خواهید کرد. آن بحران می تواند از دست دادن یک شغل باشد یا مرگ والدین. ممکن است از مشکلات مالی رنج ببرید، یا ممکن است خودتان را در زمینه های مختلف بسیار با استعداد ببینید اما ندانید که چه کاری باید انجام دهید. ازدواج شما می تواند باعث شود از تغییرات، جان سالم به در ببرید به شرط آنکه تمایل به انعطاف پذیری داشته باشید. در ادامه مطالبی ذکر خواهد شد تا یاد بگیرید تغییرات را بپذیرید:
به یاد داشته باشید هر تغییری که رخ می دهد، شما و شوهرتان با آن به عنوان یک تیم برخورد می کنید، نه به عنوان افرادی که در دو طرف یک نبرد هستند. حل کردن مشکلات و تغییرات زندگی، دوش به دوش هم، می تواند بسیار راحت تر صورت بگیرد تا به تنهایی.
با تغییرات زندگی عاشقانه خود همراه شوید. اگرچه شما و شوهرتان ممکن است هنوز در عشق سوزان باشید، اما نگران نباشید، اگر او هر شب تمایل به عشق بازی ندارد. شما هنوز هم می توانید عشق خود را قوی نگه دارید بدون اینکه بخواهید دقیقا مثل روز های اول آشنایی تان باشید.
با تغییرات بدن و ظاهرتان همراه شوید. اگر چه شما ممکن است به سختی تلاش کنید تا سالم و روی فرم باقی بمانید، اما باید قبول کنید که شمای 50 ساله، با شمای 25 ساله تان تفاوت هایی میکند و به شادابی آن دوران نخواهید بود، و این جای نگرانی ندارد.
منبع مقاله :
https://www.wikihow.com/Be-a-Good-Wife
 


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.