انتخاب لباس مناسب شما

نکاتی مفید هنگام انتخاب لباس آقایان

یک نکته که همیشه موقع خرید لباس‌های جدید باید به خاطر داشت این است که برازنده بودن لباس در تنتان در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر یک کت زیبا و گران در تن شما مناسب به نظر نمی‌رسد، دیگر
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نکاتی مفید هنگام انتخاب لباس آقایان
 نکاتی مفید هنگام انتخاب لباس آقایان

نویسنده: شیما رضایی
 
یک نکته که همیشه موقع خرید لباس‌های جدید باید به خاطر داشت این است که برازنده بودن لباس در تنتان در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر یک کت زیبا و گران در تن شما مناسب به نظر نمی‌رسد، دیگر مهم نیست که چقدر گران باشد یا مارک آن چه باشد، چون به درد شما نمی‌خورد. بعضی لباس‌ها با اینکه قیمت چندانی ندارد، امّا شما را خوش‌تیپ نشان خواهد داد. پوشیدن رنگ‌های متضاد برای شلوار و پیراهن (مثل سیاه و سفید)، بدن شما را دو قسمت می‌کند و میان تنه شما را بسیار بزرگتر نشان می‌دهد. در عوض بهتر است رنگ لباس بالاتنه و پایین تنه خود را از رنگ‌های یکجور و یک رنگ انتخاب کنید تا لاغرتر به نظر برسید و اگر می‌خواهید خیلی لاغرتر به نظر برسید سر تا پا مشکی بپوشید.

مردان قوی هیکل

از پوشیدن راه‌راه‌های افقی پرهیز کنید.

اگر بزرگ و جثه‌دار هستید و مخصوصاً در نواحی شکم کمی اضافه دارید، از پوشیدن لباس‌هایی با راه‌راه‌های افقی و راه‌راه‌های مورب به شدت خودداری کنید. آنچه شما باید با کمال افتخار به تن کنید، پیراهن‌ها و شلوارهایی با راه‌راه‌های عمودی است. این نوع پارچه راه‌راه نیمرخ بدن شما را بلندتر نشان داده و لاغرتر به نظر خواهید آمد. کت و شلوارهای با راه‌راه باریک عمودی برای شما بهترین انتخاب است، به خصوص وقتی با یک پیراهن مشکی ساده در زیر آن سِت شود. پیراهن‌های راه‌راه عمودی باریک را هم می‌توانید با شلوار جین‌های تیره یا شلوار پارچه‌ای مشکی سِت کنید. برای لباس عادیتان هم می‌توانید به سراغ شلوارهای مخمل کبریتی تیره بروید.

از پوشیدن کت‌هایی با دو چاک در پشت پرهیز کنید.

سراغ کت‌هایی بروید که شما را به خوبی بپوشاند. و به خصوص اگر احساس می‌کنید که در نواحی باسن کمی چاق هستید، باید از پوشیدن کت‌هایی که در پشتشان دو چاک دارند خودداری کنید، چون این نوع کت‌ها توجه را بیشتر به سمت باسن شما معطوف می‌کند. پوشیدن کت‌های بدون چاک پشت یا حداکثر یک چاک برای شما بهتر است.

لباس‌هایی بخرید که اندازه و برازنده شماست.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که لباس‌های تنگ، لاغرتر نشان می‌دهد و قسمت‌های چاق و برآمده بدن را می‌پوشاند. البته این موضوع در خانم‌ها می‌تواند تا حدودی صحیح باشد، چون لباس زیر خانم‌ها می‌تواند تا حدی به آنها برای کنترل بعضی قسمت‌های چاق کمک کند. امّا در آقایان به هیچ وجه اینطور نیست. لباس تنگ هیکل شما را حتّی چاقی‌های شما را زننده‌تر هم نشان می‌دهد. از طرف دیگر برخی مردان چاق تصور می‌کنند پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد می‌تواند چاقی آنها را پنهان کند. امّا آنها هم اشتباه فکر می‌کنند. لباس خیلی گشاد شما را از آنچه هستید چاق‌تر نشان می‌دهد. رمز لاغر به نظر آمدن این است که لباس‌هایی بر تن کنید که نه خیلی گشاد باشند و نه خیلی تنگ. لباس شما باید اندازه تن شما باشد.

لباس‌های تک رنگ بپوشید.

پوشیدن رنگ‌های متضاد برای شلوار و پیراهن (مثل سیاه و سفید)، بدن شما را دو قسمت می‌کند و میان تنه شما را بسیار بزرگتر نشان می‌دهد. در عوض بهتر است رنگ لباس بالاتنه و پایین تنه خود را از رنگ‌های یکجور و یک رنگ انتخاب کنید تا لاغرتر به نظر برسید و اگر می‌خواهید خیلی لاغرتر به نظر برسید سر تا پا مشکی بپوشید. امّا برای اینکه دیگران فکر نکنند به مراسم ترحیم می‌روید، کفش یا وسایل دیگرتان را از رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

از پوشیدن بلوز یقه اسکی خودداری کنید.

به هیچ وجه بلوز یقه اسکی به تن نکنید. بلوزهای یقه هفت و تی شرت، بلوزهای آستین بلند و پلوور و ژاکت مناسبتر است. به ویژه وقتی گردنتان کوتاه است، بلوزهای یقه هفت گردنتان را بلندتر نشان می‌دهند.

نقش‌های روی لباستان را به دقت انتخاب کنید.

از پوشیدن تی شرت‌ها و پیراهن‌هایی که نقش‌های بزرگ دارند خودداری کنید. این نوع طرح‌ها توجه طرف را به قسمت بالاتنه معطوف می‌کند، که اگر شکم بزرگی داشته باشید اصلاً خوشایند نیست. لباس‌هایی با طرح‌های ریز که دور از هم قرار گرفته باشند مناسب‌تر است.

کمربند ببندید.

بستن کمربند باعث می‌شود که قسمت کمرتان لاغرتر و جمع و جورتر به نظر برسد. امّا دقت کنید که خیلی آن را سفت نبندید که شکمتان بیرون بیفتد.
منبع مقاله :
رضایی، شیما؛ (1395) چی بپوشم، ساری: پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.