نگاهی به باشگاه داماش گیلان

این تیم در مرداد ماه سال هشتاد و نه خورشیدی در از شرکت داماش گیلان جدا شد به گروه گردشگری درفک رشت واگذار شد در پی این فروپاشی نام این برای چندمین بار دچار تغییر و باشگاه جدید با
دوشنبه، 3 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به باشگاه داماش گیلان
 نگاهی به باشگاه داماش گیلان

نویسنده: امیر بهنام
 

گزارشی از باشگاه داماش گیلان تا سال 1390.

نام کامل:
باشگاه ورزشی داماش گیلان
لقب‌ها:
داماش شهر باران، داماش رشت
بنیانگذاری:
1387
ورزشگاه:
ورزشگاه دکتر عضدی، رشت
گنجایش:
15،000
مالک:
شرکت داماش گیلان
مدیر عامل:
امیر عابدینی

داماش گیلان یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران در رشت می‌باشد. این باشگاه قبلاً تحت نام استقلال شهرداری رشت زیر نظر شهرداری رشت اداره می‌شد که پس از امتیاز تیم فوتبال توسط صنایع شیر ایران خریداری شد و در سال 1380 به پگاه گیلان تغییر نام داد. داماش در رشت به طور ساماندهی شده دارای تیم‌های والیبال در سوپر لیگ و بستکتبال در لیگ دسته اول است. و در برخی رشته‌ها به طور فرعی دارای تیم‌هایی ورزشی است. تیم فوتبال پگاه گیلان در ابتدای فصل 87-88 منحل و امتیاز تیم فوتبال پگاه گیلان توسط استانداری گیلان به داماش گیلان انتقال یافت، داماش تیمی به همین نام در تهران و دورود داشت اکنون تیم داماش در رشت مرکز فعالیت تیم‌های داماش است.
بیژن ذوالفقار نسب اولین مربی این تیم نتایج دور از انتظاری با نایب قهرمان جام حذفی یعنی پگاه سابق کسب کرد پس از برکناری در دی ماه 87 حسین عبدی که تنها سابقه مربی‌گری یک تیم دانشجویی به نام ویند در کشور امارات را داشت به عنوان مربی جدید این تیم لیگ برتری از سوی امیر عابدینی معرفی شد و سپس استانکو پابلوکوویچ جایگزین عبدی شد اما این دو نتوانستند مانع از سقوط پرطرفدارترین تیم شمال ایران شوند و داماش رشت در لیگ برتر هشتم به دسته اول سقوط کرد.
فیروز کریمی از سوی امیر عابدینی به عنوان سرمربی جدید داماش در لیگ دسته اول 88-89 با هدف بازگشت چند باره به لیگ برتر انتخاب شد.
داماش در رشت به طور ساماندهی شده دارای تیم‌های والیبال در سوپر لیگ و بستکتبال در لیگ دسته اول است. و در برخی رشته‌ها به طور فرعی دارای تیم‌هایی ورزشی است.
امیر عابدینی و هیئت مدیره داماش وعده احداث ورزشگاه اختصاصی و ایجاد دانشگاه تخصصی ورزش را در رشت و قرار گرفتن تیم فوتبال بین تیم‌های بالای جدول طی یک برنامه‌های سه و پنج ساله و حتی قهرمانی در لیگ برتر را داده‌اند. داماش گیلان یک شرکت تولید آب معدنی در استان گیلان - رشت است.

بیشتر بخوانید: اولین باشگاه ها در ایران


این تیم در مرداد ماه سال هشتاد و نه خورشیدی در از شرکت داماش گیلان جدا شد به گروه گردشگری درفک رشت واگذار شد در پی این فروپاشی نام این برای چندمین بار دچار تغییر و باشگاه جدید با تشکیلات و کادر مدیریتی فعلی به درفکِ کاسپین گیلان تغییر نام داد. این تغییرات با واکنش و اعتراض هواداران این تیم و فوتبال دوستان رشت به مدیریت باشگاه همراه شد.
منبع مقاله :
بهنام، امیر؛ (1390)، باشگاه‌های برتر فوتبال ایران و جهان، تهران: مولف، اول.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.