ماساژ درمانی

ماساژ درمانی عبارت است از دست‌ورزی بر روی بافت‌های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی‌های حاد و مزمن کمک می‌کند. امروزه
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

نویسنده: سلمان خدادادی
 
ماساژ درمانی عبارت است از دست‌ورزی بر روی بافت‌های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی‌های حاد و مزمن کمک می‌کند. امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می‌کنند. اصطلاح «ماساژ درمانی» بسیاری از تکنیک‌های ماساژ را دربرمی‌گیرد، نوع ماساژ ارائه شده به بیمار، به شرایط جسمانی و نیازهای درمانی وی بستگی دارد. شواهد زیادی در این رابطه وجود دارد که ماساژ درمانی یکی از روش‌های درمان بدون جراحی دیسک کمر است که دارای تأثیرات سودمندی بر درد و سایر علائم متنوع در افراد مختلف می‌باشد. ماساژ، واکنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه در بدن است که گهگاه به آن رو می‌آوریم. این شواهد نشان می‌دهد این تأثیرات کوتاه مدّت هستند و افراد نیاز به ادامه دادن ماساژتراپی برای بهره‌مند شدن مستمر از فواید ناشی از آن را دارند. ماساژ یکی از سریعترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از درد است. افراد در زمان‌های مختلف دست به این کار می‌زنند. اگر دقت کرده باشید، گاهی وقت‌ها که در بخشی از بدن احساس درد و ناراحتی می‌کنیم، ناخودآگاه آن نقطه را ماساژ می‌دهیم یا زمانی که سردرد داریم، شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی خود می‌کنیم.
ماساژ، واکنشی طبیعی و غریزی به وجود درد یا عارضه در بدن است که گهگاه به آن رو می‌آوریم. با این که افراد تصور می‌کنند برای انجام ماساژ درمانی، حتماً باید هزینه زیادی را بپردازند، باید گفت که هر کس می‌تواند ماساژ درمانی را بدون تقبّل هیچ هزینه‌ای روی خود انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اهمیت ماساژ درمانی در ورزش

 

تاریخچه

تاریخچه این درمان به حدود 2700 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. در متن کتاب «امپراطور زرد» (کتاب مرجع طبّ داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات بر روی دست و پا توصیه شده است. بقراط در حدود 400 سال قبل از میلاد ضرورت استفاده از مالش را بعنوان یک درمان بخصوص در درمان آسیب‌های ورزشی و جنگی به پزشکان گوشزد کرد. اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنی‌ها و نیز سایر تمدنّها نظیر مصر، روم و عرب از ماساژ درمانی موجود است. ماساژ در همه جای دنیا جزء نرمش‌های آرام‌بخش به حساب می‌آید و همه کشورها در حال ارتقاء آن هستند و رفته‌رفته این نرمش در حال وارد شدن به چرخه سلامتی انسان است.
هزاران نوع مختلف ماساژ وجود دارد که هر یک از شما چه یک مرد تنومند، چه فرد در حال رشد و در سنین بلوغ، همه و همه می‌توانید از آنها بهره ببرید.
منبع مقاله :
خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.