آثار زیانبار روابط دختر و پسر

ذلت در رابطه‌ی نامشروع

دوستی‌ها باعث تحقیر و ذلت دختران می‌شود. زیرا از نظر روانی ثابت شده که هرچه دختر خود را بهتر بپوشاند و با وقار و با عفت باشد، نزد جوانان از احترام بیشتری برخوردار می‌باشند، و شرایط چنین
جمعه، 14 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ذلت در رابطه‌ی نامشروع
ذلت در رابطه‌ی نامشروع

نویسنده: اسدالله محمدی نیا
 
دوستی‌ها باعث تحقیر و ذلت دختران می‌شود. زیرا از نظر روانی ثابت شده که هرچه دختر خود را بهتر بپوشاند و با وقار و با عفت باشد، نزد جوانان از احترام بیشتری برخوردار می‌باشند، و شرایط چنین دخترانی را جوانان زودتر می‌پذیرند.
«آلفرد هیچکاک» می‌گوید: «من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان باشد. بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد، و برای کشف خود، مرد را به نیروی تخیّل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند. یعنی کمتر ماهیت خود را در معرض نمایش قرار دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد.
«ویل دورانت» در این باره می‌گوید: آنچه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‌شود. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد و میل با اقناع و ارضا، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‌گردد.
خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش، بهترین سلاح برای شکار مردان است. اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می‌کردند، توجه ما به آن جلب می‌شد، ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می‌گردید. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست و بی آنکه بداند، حس می‌کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقّت عالی خبر می‌دهد. (1)

پی‌نوشت‌ها:

1. همان مدرک، ص52 و 53 و 55. بهشت جوانان، ص265.

منبع مقاله :
محمدی نیا، اسدالله، (1392)، دختران می‌پرسند: چرا؟، قم: انتشارات سبط اکبر (ع)، چاپ نهم.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.