بردگی مدرن

یکی از واقعیت‌های تلخ دنیای امروز به بردگی گرفتن انسان‌ها است. در برخی کشورهای دنیا آمار بسیار بالایی از بردگی انسا‌ن‌ها وجود دارد. این افراد در برابر دست مزد کم مجبور به کار زیادند. برخی نیز گرفتار بردگی جنسی می‌شوند.
سه‌شنبه، 5 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بردگی مدرن
دنیای مدرن تلخ به کام مردمانی ضعیف
 
چکیده
یکی از واقعیت‌های تلخ دنیای امروز به بردگی گرفتن انسان‌ها است. در برخی کشورهای دنیا آمار بسیار بالایی از بردگی انسا‌ن‌ها وجود دارد. این افراد در برابر دست مزد کم مجبور به کار زیادند. برخی نیز گرفتار بردگی جنسی می‌شوند. در مقابل این اتفاق‌ها باید انجمن‌های کارگری و نیز سازمان‌های حمایت از حقوق بشر اقداماتی را انجام دهند.

تعداد کلمات 363/ تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
بردگی مدرن
مترجم: مهدی رحیمی


چهل و پنج میلیون در عصر برده داری مدرن زندگی می‌کنند. بر اساس یک نظر سنجی که توسط یک موسسۀ حقوق بشر در استرالیا انجام شد، نزدیک 46 میلیون انسان در سرتاسر جهان به عنوان یک برده زندگی می‌کنند.
چند سال پیش میزان این بردگان مدرن 35 میلیون تخمین زده می‌شد.

بالاترین میزان تعداد بردگان که تقریبا بیش از 18 میلیون نفر می‌باشند، در هندوستان زندگی می‌کنند. در حالی که کره شمالی دارای بالاترین میزان سرانه برده داری است. در جوامع کومونیستی 4/4 درصد از کل جمعیت به عنوان برده مدرن زندگی می‌کنند. این نظر سنجی‌ها حاصل مصاحبه با 42000 نفر در 25 کشور دنیاست. این نتایج فقط یک تخمین هستند چون هیچ کشوری اطلاعات دقیقی از این موضوع حساس ارائه نمی‌دهد.

 
بیشتر بخوانید: نظامهای قشربندی اجتماعی
بسیاری از مردم در سراسر جهان گرفتار شرایط بد زندگی هستند و راه فراری هم ندارند. آنها در بردگی به دنیا می‌آیند، مجبور می‌شوند که تن فروشی کنند یا گرفتار راه‌های سخت و غیرانسانی دیگر می‌گردند. مردم نمی‌توانند از این موقعیت‌ها نجات یابند چون معمولا تهدید می‌شوند. از طرف دیگر خیلی از آنها قربانی کارهای اجباری هستند که باید در معدن‌ها یا مزرعه‌ها برای اندک پولی یا حتی مجانی کار کنند.
 
بردگی مدرن

در حالی که کشورهای در حال پیشرفت سخت می‌کوشند که با برده داری مدرن مقابله کنند، دیگر کشورها مانند کرۀ شمالی کار چندانی برای کمک کردن به مردمانی که به بردگی گرفته شده اند انجام نمی‌دهند. به علاوه میلیون‌ها نفر از مردم در برخی از کشورهای دنیا شغل‌هایی اختیار کرده اند که حقوقشان به نحو شایسته پرداخته نمی‌شود.

اتحادیۀ کارگری و دیگر سازمان‌های کارگری به ندرت در این کشورها یافت می‌شود به خاطر همین بردگی مدرن ممکن است گسترش یابد.



برگرفته از سایت: English online
منبع: راسخون
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.