با چند تکنیک صدای قدم های خود را کاهش دهید.

بعضی افراد در هنگام دویدن صدای زیادی تولید می کنند. نه تنها این صدا دردناک به نظر می آید بلکه طبق مطالعات اخیر این صداها نشان دهنده آسیب جدی هستند. یک تحقیق در دانشگاه پزشکی هاروارد تاثیر میزان برخورد کف پا زمین در هر قدم را اندازه گیری کرد. زمانی که محققین بر روی فاکتور هایی مانند مسافت دوندگی و وزن تمرکز می کردند، آنها یافتند که افرادی که کمتر مصدوم می شدند بسیار آرام تر و نرم تر بر روی زمین قدم می گذاشتند.
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
با چند تکنیک صدای قدم های خود را کاهش دهید.
آیا حس می کنید در هنگام دویدن با صدای بیش از حد بلندی بر روی زمین فرود می آیید؟
 
چکیده
بعضی افراد در هنگام دویدن صدای زیادی تولید می کنند. نه تنها این صدا دردناک به نظر می آید بلکه طبق مطالعات اخیر این صداها نشان دهنده آسیب جدی هستند. یک تحقیق در دانشگاه پزشکی هاروارد تاثیر میزان برخورد کف پا زمین در هر قدم را اندازه گیری کرد. زمانی که محققین بر روی فاکتور هایی مانند مسافت دوندگی و وزن تمرکز می کردند، آنها یافتند که افرادی که کمتر مصدوم می شدند بسیار آرام تر و نرم تر بر روی زمین قدم می گذاشتند .
 تعداد کلمات : 793  تخمین زمان مطالعه : 4 دقیقه
 
سیب
 
مترجم: مجتبی حسینی پور
 
   در این مقاله چند نکته وجود دارد تا با استفاده از آنها شما می توانید صدای قدم های خود را کاهش دهید. بعضی افراد در هنگام دویدن صدای زیادی تولید می کنند. نه تنها این صدا دردناک به نظر می آید بلکه طبق مطالعات اخیر این صداها نشان دهنده آسیب جدی هستند.
   یک تحقیق در دانشگاه پزشکی هاروارد تاثیر میزان برخورد کف پا زمین در هر قدم را اندازه گیری کرد و این که چگونه این صدا ممکن است به مصدومیت مربوط باشد. در طی دو سال فقط 21 دونده از میان 249 نفر بودند که از آنها گزارشی مبنی بر مصدومیت گرفته نشد و این که آنها پیش از آن نیز دچار مصدومیت نمی شدند. زمانی که محققین بر روی فاکتور هایی مانند مسافت دوندگی و وزن تمرکز می کردند، آنها یافتند که افرادی که کمتر مصدوم می شدند بسیار آرام تر و نرم تر بر روی زمین قدم می گذاشتند.
   اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در هنگام دویدن پاهای خود به زمین می کوبید خالی از لطف نیست که دیدگاه های زیر را مربوط به این مسئله در نظر بگیرید تا بتوانید شدت قدم های خود را کاهش دهید.
به صورت زنده دویدن خود را مشاهده کنید
 

بیشتر بخوانید : بررسی راههای جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا

 

   تحقیقات نشان می دهد که مشاهده عینی زنده می تواند نرخ میزان برخورد پا با زمین را برای دوندگان کاهش دهد. ورزش کردن بر روی یک تردمیل که آینه ای نزدیک آن است می تواند راه بسیار خوبی برای به دست آوردن این هدف باشد. این روش برای شیوه های دویدن غلط مانند نا به جایی عمودی مفرط، خمیدگی زانو ها در هنگام دویدن ( پای ضربدری یا پرانتزی ) خم شدن یکی از پاشنه های پا به سمت پایین و نا به جایی دست ها بسیار مفید است.
 
آن را بیان کنید
    راهنمایی کلامی مانند ' آرام تر فرود بیا! ' یا ' بیشتر به سمت جلو خم شو' می تواند به شما کمک کند که فرم و شکل دویدن خود را تنظیم کنید و هر قدم را بهتر از قدم قبل بردارید. اگر برای دانستن این که دقیقا باید چطور بدوید و یا چه چیزهایی را باید به خود گوشزد کنید، نیازمند کمک هستید یک فیزیوتراپ یا یک مربی می تواند به شما کمک کند.
هماهنگی خود را افزایش دهید
   مطالعات منتشر شده در ژورنال دانشگاه پزشکی ورزش آمریکا نشان داده است که افزایش نرخ تعداد قدم ها می تواند تعداد فرود ها بر روی پاشنه پا را کاهش دهد. این مطالعه نشان می دهد که اگر شما ریتم خود را تا 5 درصد افزایش دهید شدت ضربه قدم های شما بر روی زمین به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. این به این معنی است که حتی اگر ریتم دویدن شما 160 قدم در هر دقیقه باشد و آن را 5 درصد و تا 168 قدم در هر دقیقه برسانید شما نیروی وارد شده بر پا، قوزک پا و زانوی خود را که ناشی که از قدم گذاشتن بر روی زمین است، به طور قابل توجهی کاهش دهید. اگر یک دونده بتواند 10 درصد ریتم خود را افزایش دهد فشار وارد شده بر روی پاشنه پا نیز کم می شود که این امر از دیدگاه احیای توان جسمی می تواند بسیار قابل توجه باشد.   راهنمایی کلامی مانند ' آرام تر فرود بیا! ' یا ' بیشتر به سمت جلو خم شو' می تواند به شما کمک کند که فرم و شکل دویدن خود را تنظیم کنید و هر قدم را بهتر از قدم قبل بردارید. اگر برای دانستن این که دقیقا باید چطور بدوید و یا چه چیزهایی را باید به خود گوشزد کنید، نیازمند کمک هستید یک فیزیوتراپ یا یک مربی می تواند به شما کمک کند.
به فرود خود دقت کنید
   در حالی که بحث زیادی در مورد این که آیا فرود آمدن بر روی جلوی پا، وسط پا یا پاشنه بهتر است، وجود دارد چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که کدام بخش از پا در هنگام فرود آمدن تبدیل به مرکز ثقل بدن دونده می شود. زانویی که در هنگام دویدن به حالت صاف تری قفل می شود شدت برخورد کمتری با زمین دارد. پس حالت ایده آل حالتی است که شما در آن دقیقا بر روی مرکز ثقل بدنتان فرود بیایید تا بتوانید میزان تداخل وارد شده بر حرکت خود که باعث کاهش سرعت می شود را از بین ببرید. خم شدن صحیح رو به جلو و افزایش ریتم هر دو می توانند در این بخش به شما کمک کنند.

 

برگرفته از سایت  Triathlete



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما