کاهش استرس

درباره استرس بسیار مطالعه کرده‌اید، درباره‌ی راه‌کارهای مختلف جلوگیری و یا بر طرف کردن استرس خیلی فکر کرده‌اید، ولی این بار با خواندن این مقاله به راه‌حل‌های ساده رفع آن بیندیشید و آن‌ها را به کار ببنید. بهترین کار برای آن را انتخاب کرده و حتی سعی کنید به دیگران نیز معرفی کنید.
دوشنبه، 7 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
کاهش استرس
پنج راه ساده کاهش استرس برای هم اکنون امتحان کردن
 
چکیده
درباره استرس بسیار مطالعه کرده‌اید، درباره‌ی راه‌کارهای مختلف جلوگیری و یا بر طرف کردن استرس خیلی فکر کرده‌اید، ولی این بار با خواندن این مقاله به راه‌حل‌های ساده رفع آن بیندیشید و آن‌ها را به کار ببنید. بهترین کار برای آن را انتخاب کرده و حتی سعی کنید به دیگران نیز معرفی کنید.

تعداد کلمات : 1693 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه
 
سیب
 
نویسنده: Elizabeth scott, February,9,2018
مترجم: محمد براتی
 

من همیشه یک سوال داشتم: اگر نیاز به راهی برای کاهش استرس داشتم، بهترین کار برای انجام چیست؟


این یک سوال بزرگ است، زیرا هر کسی زمان و انرژی برای پیاده کردن یک حالت و سبک زندگی در یک زمان کوتاه ندارد، به ویژه زمانی که بیشترین استرس را دارد (که معمولا زمانی است که آن‌ها شروع به جستجو برای مدیریت استرس می کنند.)
آیا تنها با تغییر دادن یک چیز می‌توان به طور موثر استرس را کاهش داد؟ شما خوشحال خواهید شد که بدانید که ممکن است. چند راه ساده و پایه برای کاهش استرس وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید که می‌تواند بر میزان استرس کلی شما تاثیر بگذارد. پنج استراتژی زیر می‌تواند به کاهش استرس به ویژه تنش‌های مزمن که به شدت آسیب می رساند کمک کند با چندین روش در یک زمان می‌توانید به نتایج پایداری برسید. من به شما می‌خواهم که امروز یکی از این راه‌های کاهش استرس را در زمانی که استرس دارید امتحان کنید و ببینید که چه تغییراتی را تجربه می‌کنید.
 

کاهش‌دهنده استرس یک : آرام کردن طبیعی خود با تنفس

یادگیری کاهش استرس از طریق تنفس ممکن است فقط توصیه من برای کاهش استرس باشد، زیرا می‌تواند به سرعت و به آسانی در هر زمان و مکانی مورد استفاده قرار گیرد. شما می‌توانید از تنفس که تسکین دهنده استرس است را در زمانی که هنوز در وسط یک وضعیت استرس‌زا هستید استفاده کنید و در نتیجه می‌توانید واکنش استرس خود را معکوس کنید و تمام تجربه خود را از یک وضعیت استرس‌زا تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید تمرینات تنفس را در هر زمان در طول روز انجام دهید، هنگامی که تحت تاثیر قرار گرفتید، بدن شما و سپس خود شما آرام می شود.
تمرین تنفس به دلایل زیر به طور کلی یک کاهش دهنده استرس است:روابط ما می‌تواند بزرگترین منبع حمایت و معنای زندگی ما باشد، اما همچنین می‌تواند باعث ایجاد بیشترین میزان استرس شود، تغییر دادن یا حذف روابط استرس‌زا در زندگی و جایگزین آن‌ها با هماهنگی و حمایت از آن یک استراتژی کاهش دهنده استرس است. این ممکن است کمی کار ببرد اما بازده آن بالا است.
 
  • تسکین استرس مزمن: تمرینات تنفسی می‌تواند اثرات استرس مزمن را کاهش دهد. استرس مزمن برای بدن خطر دارد که همواره در حال زبانه کشیدن و واکنش به استرس است. تمرینات تنفسی می‌تواند بدن شما را به حالت تعادل و واکنش‌های آرام تبدیل کند.
  • تفکر واضح‌تر: هگامی که واکنش استرس در شما به وجود می‌آید، برخی از تغییرات ایجاد شده در بدن شما از استرس، درست فکر کردن را با مشکل روبه رو می‌کند. هنگامی که شما درست فکر نمی‌کنید، یک آبشار اضافی از استرس در شما به وجود می‌آید زیرا ممکن است اشتباهاتی را ایجاد کنید که موجب استرس بیشتری می شوند، یا نمی‌توانید راه‌های خلاقانه‌ای را که می‌تواند استرس را از بین ببرد را نادیده بگیرید.
  • استرس پایین در همه جا: هنگامی که شما تحت فشار قرار گرفته‌اید ممکن است احساس اضطراب بیشتری نسبت به عوامل استرس‌زا داشته باشید. استفاده از تمرینات تنفسی به عنوان یک کاهش دهنده استرس می‌تواند به شما کمک کند به طور کلی کمتر احساس استرس کنید و در نتیجه واکنش‌های کمتری نسبت به استرس‌های بعدی داشته باشید. 

    کاهش دهنده استرس دو: کاهش استرس با ورزش

  • ورزش یک کاهش دهنده استرس فوق العاده و تقویت سلامت است. ورزش می‌تواند به کاهش وزن و افزایش طول عمر شما کمک کند، اما به دلایل مختلف یک کاهش دهنده شدید استرس است.
 
  • روزنه: ورزش شما را به یک خروجی فیزیکی برای ناامیدی و استرس تبدیل می‌کند. هنگامی که شما به خیابانبرای یک پیاده روی خوب می‌روید یا در کلاس‌های هنرهای رزمی لگد می‌زنید بهتر ورزش می‌کنید نسبت به موقعی که شما در خانه به یک بالشت مشت میکوبید زیرا شما از تمام بدن خود برای رهایی از ناامیدی استفاده می‌کنید.
  • حواس پرتی: ورزش می‌تواند به عنوان یک ابزار حواس پرتی عمل کند تا شما را از محیط‌هایی که استرس‌زا هستند خارج کند و به محیط‌های کنترل شده‌تر ( طبیعت، در کلاس‌های دوره‌ای که عده‌ای برای از بین بردن استرس خود جمع شده‌اند) که برای تسکین استرس مفیدتر هستند داخل کند. فقط بیرون آمدن از محیط‌های استرس می‌تواند شگفتی‌ها را در خلق و خوی شما ایجاد کند.
  • ورزش همچنین آندورفین‌ها را آزاد می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند احساس خوبی یا عالی داشته باشید. تغییر ترکیب فیزیولوژیکی داخل بدن شما می‌تواند یک ابزار کاهش استرس بسیار قوی باشد زیرا می‌تواند تمام تجربیات خود را از استرس تغییر دهد.
  • تسکین استرس بلند مدت: ورزش واقعا می‌تواند واکنش شما از استرس را در مدت زمان طولانی کاهش دهد. بنابراین احساس می‌کنید استرس کلی شما کاهش یافته است.
 
این ایده‌هایی است که شما شروع به ورزش کردن برای کاهش استرس کنید.
 

کاهش دهنده استرس سه: طرز فکر خود را با قدردانی و خوش‌بینی تغییر دهید


سیب
 
تحقیقات نشان می‌دهد خوش‌بینی به پایان می‌رساند. این فقط نیست که افرادی که برای آن‌ها اتفاقات خوبی می‌افتد تمایل به خوش‌بینی دارند، خوش‌بینان هم همان عوامل استرس‌زا که بدبینان تجربه می‌کنند را تجربه می‌کنند، اما کمتر تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند. مزایای دیگری نیز برای خوش‌بین بودن وجود دارد که باعث می‌شود این الگو در ذهن عادت شود.
 
  • سلامتی: خوش‌بینان سالمتر می‌مانند و کمتر بیمار می شوند. این ممکن است به دلیل تمایل کمتر آن‌ها به استرس باشد، استرس با ایمنی ارتباط دارد، یا ممکن است با تمایل به خوش‌بینی ارتباط داشته باشد (و بنابراین بهتر از بدن خود مراقبت می‌کنند).
  • جنبه فکری: خوش‌بینان نسبت به استرس کمتر واکنش نشان می‌دهند زیرا آن‌ها چیزها را متفاوت می‌بینند. یکی از عوامل بسیار مهمی که تعیین کننده این است که وضعیت چگونه به نظر می‌رسد این است که آیا این یک تهدید است یا یک چالش. تهدیدات منجر به بروز واکنش‌های استر می‌شوند و ما را در حالت کاهش خلاقیت و تنش بیشتر قرار می‌دهند. چالش‌ها تمایل به مشغول کردنتان به حل خلاقیت‌ها و حل توانایی‌های انگیزه‌ای خوب ما دارند. خوش‌بینان عوامل استرس‌زا را چالش می‌بیند.
  • خوش‌بینان فرصت‌ها را می‌بینند در صورتی که بدبینان زیان‌ها را می‌بینند. بنابراین آن‌ها امیدوارتر هستند و کمتر استرس می‌گیرند و می‌توانند منفی‌ها را به مثبت تبدیل کنند.
  • خوش‌بینان بیشتر اعتقاد دارند که می‌توانند تغییراتی ایجاد کنند. بنابراین آن‌ها اغلب تلاش می‌کنند و در واقع تغییرات بیشتری را انجام می‌دهند و با چالش‌های بیشتری مواجه می‌شوند. این یک عنصر کلیدی برای موفقیت آن‌هاست. بنابراین با تبدیل شدن به یک خوش‌بین می‌توانید دیگر عادات کاهش استرس را راحت‌تر ایجاد کنید. در مورد ویژگی خوش‌بینان بیشتر مطالعه کنید و راه‌هایی برای تبدیل شدن به یک خوش‌بین را پیدا کنید.
 
 

کاهش دهنده استرس چهار: تمرین مدیتیشن به طور منظم


سیب
 
ما فقط در حال آموختن مزایای شگفت انگیز مدیتیشن هستیم اما می‌دانید که کاهش دهنده قوی استرس هم هست. مدیتیشن حتی برای چند دقیقه هم ممکن است بلافاصله شما نسبت به وضعیت کنونی آرام‌تر کند و واکنش استرس خود را به سطح قبل از استرس تبدیل کنید. کسانی که مدیتیشن را به طور مرتب انجام می‌دهند می‌توانند مزایای بیشتری داشته باشند اما نه محدود به موارد زیر:
 
  • جنبه فکری: کسانی که به طور مرتب مدیتیشن می‌کنند با بخش آرام خود آشنا می‌شوند و در تغییر دادن دیدگاه خود با تمرکز بر چالش‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستند به شدت ماهر می‌شوند. وقتی آن‌ها نگران آینده می‌شوند و ترس اینکه چه اتفاقی می‌افتد اغلب می‌توانند راه حل‌های خلاقانه‌تری پیدا کنند و اعتماد به نفس خود را برای انجام آن‌ها بدست می‌آورند، زیرا آن‌ها از جایگاه قدرت و نه از یک وضعیت استرس استفاده می‌کنند.
  • کاهش واکنش‌های استرس: مطالعات روی کسانی که که تمرین مدیتیشن را مرتب انجام می‌دهند، تغییرات واقعی را در واکنش مغز در برداشتند و تمرین‌کنندگان مکرر مدیتیشن را قادر می‌سازد که نسبت به عوامل استرس‌زا که تجربه می‌کنند کمتر واکنش نشان دهند. این بخشی از چیزی است که باعث کاهش قدرت استرس می‌شود. مدیتیشن استرس را در لحظه و در لحظات آینده کاهش می‌دهد.
  • مزایای دیگر: مدیتیشن می‌تواند مزایای جسمی و روحی دیگری نیز به همراه داشته باشد. به منظور استفاده از مزایای مدیتیشن برای کاهش استرس شما فقط به چند دقیقه برای نشستن بدون وقفه نیاز دارید.
 

 بیشتر بخوانید : تکنیکهای مدیتیشن

کاهش دهنده استرس پنج: جدا کردن استرس‌های عمده

 
گاهی اوقات بخش بزرگی از استرس ما از یک وضعیت در زندگی ما است که باعث استرس مزمن می‌شود. این می‌تواند یک کار دشوار، یک رابطه ناراضی، یک برنامه بیش از حد بسته بندی شده یا یک وضعیت دیگر باشد که به طور مستمر باعث ایجاد استرس می‌شود.

آیا شما خودتان را روی بعضی وضعیت‌های ثابت در حال استرس می‌یابید؟
این می‌تواند یک استراتژی قوی کاهش استرس برای مقابله با وضعیت خاص باشد تا آنجا که می‌توانید استرس‌هایی که در زندگی شما ایجاد می‌شود را کنار بگذارید. منابع زیر می‌توانند در موقعیت‌های ناشی از استرس مزمن کمک کند:
 
  • رضایت شغلی: استرس شغلی منبع مهمی از استرس کلی زندگی است زیرا ما وقت زیادی را در محل کار خود صرف می‌کنیم و یک تجربه تلخ در کار می‌تواند باعث بداخلاقی ما قتی به خانه می‌آییم شود. و هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شویم احساس غم و اندوه می‌کنیم، این که هیچ راه دیگری برای زندگی نیست.
  • استرس در روابط: روابط ما می‌تواند بزرگترین منبع حمایت و معنای زندگی ما باشد، اما همچنین می‌تواند باعث ایجاد بیشترین میزان استرس شود، تغییر دادن یا حذف روابط استرس‌زا در زندگی و جایگزین آن‌ها با هماهنگی و حمایت از آن یک استراتژی کاهش دهنده استرس است. این ممکن است کمی کار ببرد اما بازده آن بالا است.
  • بیش از حد مشغول بودن: بسیاری از ما بیش از آن که دوست داریم مشغول هستیم وحتی زمانی که ما مشغول فعالیت‌های هیجان انگیز هستیم اگر بیش از حد طولانی مشغول باشیم می‌تواند استرس‌زا باشد. اگر به برنامه‌ای که قبلا در دست داشتید یک کار اضافی یا غیر منتظره‌ای اضافه شود، این‌ها می‌تواند سریعا باعث ضعف شود. اگر زندگی خود را در حال غرق شدن می‌دانید، احتمالا زمان قطع کردن بعضی از فعالیت‌های خارج از برنامه خود است برای ساختن اتاق برای لحظات آرام، خود آموزی و تسکین استرس است. 


برگرفته از سایت: https://www.verywellmind.com





ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما