امگا 3

برخلاف باور تعداد زیادی از مردم، مصرف مکمل دارویی امگا 3 تاثیری در سلامت قلب ندارد. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که مصرف کنندگان این نوع مکمل ها نیز به همان اندازه که بقیه مردم در خطر بیماری قلبی و عروقی هستند، در معرض خطر هستند. بهترین راه برای سلامت بدن استفاده از خود ماهی، البته سرخ نشده و میوه وسبزیجات و همچنین ورزش کردن و ترک سیگار است
يکشنبه، 13 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
امگا 3
تحقیقات نشان داده اند قرص های امگا 3 به قلب شما کمک نخواهند کرد
 
چکیده
برخلاف باور تعداد زیادی از مردم، مصرف مکمل دارویی امگا 3 تاثیری در سلامت قلب ندارد. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که مصرف کنندگان این نوع مکمل ها نیز به همان اندازه که بقیه مردم در خطر بیماری قلبی و عروقی هستند، در معرض خطر هستند. بهترین راه برای سلامت بدن استفاده از خود ماهی، البته سرخ نشده و میوه وسبزیجات  و همچنین ورزش کردن و ترک سیگار است.

تعداد کلمات : 1234 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
شیب
 
مترجم: سید محمد حسن هاشمی
 
این قرص های تقویتی برای سلامت قلب انسان ها مفید نیستند.
مکمل های روغن ماهی که روزانه در سرتاسر جهان مورد مصرف میلیون ها نفر قرار می گیرند برای کاهش حملات قلبی مفید نیستند و برخلاف باورها که گفته می شود این قرص ها م در این راستا می توانند مفید باشند باید گفت این یک باور غلط است. مردم زیادی قرص ها و مکمل های امگا 3 را مصرف می کنند و این رویه برای چند دهه است که ادامه دارد اما باید گفت این موضوع نیز نمی تواند در زمینه کاهش حملات قلبی موثر واقع شود.

در تحقیقات اخیری که توسط گروه دانشگاه های حاضر در لندن منتشر شده است، دانشمندان بر این باورند که که این نوع قرص ها هیچگونه فایده ای در این زمینه ندارد.
تحقیقات دکتر لی هوپر از دانشگاه ایست آنگلیا در انگلیس نیز در این رابطه بوده است و به طور ویژه 79 تحقیق بر روی 112 هزار نفر انجام داده اند. این تحقیقات همچنین بر روی زنان و مردان در شمال آمریکا و همچنین مردم آمریکا و استرالیا و آسیا انجام داشته است و بدست آمده است که این نوع قرص های هیچگونه تاثیری در سلامت انسان ها نداشته است.
 
در این تحقیقات به طور خصوص امراض و بیماری های قلبی و عروقی  و همچنین مرگ و میرهایی که مربوط به بیمارهای قلبی بوده اند بررسی شده است و بدست آمده است که افرادی که برای سال ها از این نوع قرص ها استفاده می کنند با افرادی که استفاده نمی کنند در  شرایطی مشابه برای ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ و میر هستند.
 
محققان بدست آورده اند که روغن چاق کننده امگا 3 هیچ تاثیری روی خطرات مرگ نداشته و افرادی که این قرص ها را برای مدت طولانی مصرف می کنند نه تنها از خطر مرگ دور نمی شوند بلکه موجب چاق شدن آنها نیز می شود.
برخی از تحقیقات نیز بدست آوردند  که افرادی که این نوع قرص ها را دائما مصرف می کنند تنها 8.8 درصد خطر ابتلا آنها به بیماری قلبی کم می شود و افرادی که خیلی مصرف نمی کنند  9 درصد.  این اختلاف 0.2 درصدی بسیار ناچیز است و نشان می دهد که مصرف این نوع قرص ها نیز بی فایده است.
 
همچنین نتایج یک متاآنالیز بزرگ و گسترده نشان داده است که افرادی که روغن های اسیدی اشباع شده با امگا 3 را مصرف می کنند هیچ گونه محافظتی در قبال مرگ و میرهای مرتبط با قلب و عروق برای آنها ایجاد نمی شود.
 
نتایج سورپرایز کننده تحقیقات محققان دانشگاه های آمریکا و اروپا نیز می تواند تمامی فوایدی که تا پیش از این در مورد مصرف بالای روغن های امگا 3 بیان شده بود را باطل کند.
همچنین باید افزود که این اطلاعات شاید خیلی هم جدید نبوده است اما می توان ادعا کرد که تمامی گفته های چند سال قبل در مورد مصرف بالای امگا 3 غلط بوده است.

 محققان بدست آورده اند که روغن چاق کننده امگا 3 هیچ تاثیری روی خطرات مرگ نداشته و افرادی که این قرص ها را برای مدت طولانی مصرف می کنند نه تنها از خطر مرگ دور نمی شوند بلکه موجب چاق شدن آنها نیز می شود.
برخی از تحقیقات نیز بدست آوردند  که افرادی که این نوع قرص ها را دائما مصرف می کنند تنها 8.8 درصد خطر ابتلا آنها به بیماری قلبی کم می شود و افرادی که خیلی مصرف نمی کنند  9 درصد.  این اختلاف 0.2 درصدی بسیار ناچیز است و نشان می دهد که مصرف این نوع قرص ها نیز بی فایده است.
امگا 3 چیست؟؟
روغن چرب امگا 3 یک نوع روغنی است که در محیط زیست یافت می شود. سه روغن چرب است که امگا 3 را تشکیل می دهند که می توان گفت دو نوع اول آن را خود بدن می تواند تولید کند. روغن آلفا لیونلنیک اسید که در روغن سبزی ها و آجیل و بذر ها موجود است که بدن انسان نمی تواند آن را تولید کند. به هر حال از لحاظ تاریخی باید گفت که روغن ماهی که از اوایل قرن بیستم در شمال اروپا مورد استفاده بوده است و یا در برخی از مکان های دیگر دنیا مورد مصرف بوده است، دارای ویتامین دی بوده که به آن روغن ماهی نیز گفته می شود.
 
 باید گفت روغن ماهی سرشار از ویتامین آ و همچنین ویتامین دی است و به همچنین این روغن سرشار امگا 3 می باشد.
 
تحقیقات مرتبط با این موضوع نیز نشان می دهند افرادی که در گرینلند زندگی می کنند و رژیم غذایی دارند به طور شدیدی دارای امگا 3 هستند. در تحقیقات فردی نیز بدست آمده است که مصرف امگا 3 هیچ فایده ای برای سلامت قلب نداشته اند.

بعد از انجام این تحقیقات و انتشار آنها همچنان امگا 3 در میان مکمل های دارویی پرطرفدار است و این نتایج موجب نشده است که از مصرف آن کاسته شود. طبق تحقیقات گرند ویو حاضر در سانفرانسیسکو هزینه ای که برای خرید داروهای مکمل امگا 3 در سال 2016 شده است، مبلغی بالغ بر 33 میلیارد دلار بوده است که به طور کل در آن سال هزینه ی 133 میلیارد دلاری برای داروهای رژیمی انجام شده است.
 
در سال 2017 در تحقیقاتیکه سازمان بهداشت جهانی انجام داده است 17.7 درصد از نوجوانان آمریکایی از محصولات مکملی استفاده می کرده اند و عده ای زیادی از آنها به طور خاص از روغن ماهی و امگا 3 و یا محصولات دی اچ ای استفاده می کرده اند.
 
 
پیدا کردن راهکار برای مبارزه با امراض قلبی از اولویت جامعه پزشکی و بسیاری از مردم بوده است و آنها امیدوار بوده اند که چنین داروهای مکملی می تواند کمک بزرگی به آنها بکند. طبق تحقیقات مرکز کنترل سلامت و پیشگیری هر ساله 610 هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر حملات قلبی از دست می دهند. این آمار به نوعی نشان می دهد که از هر 4 مرگ یک مرگ مربوط به حملات قلبی است.

 

 بیشتر بخوانید : عوارض جانبی ناشی از مصرف امگا 3

 
انسدادهای قلبی و عروقی رایج ترین نوع بیماری در میان مردم کشورهاست و از میان آمار مرگ و میر مربوط به قلب و عروق، نارسایی ها و انسداد رگ ها، بیش از 370 هزار مرگ را به خود اختصاص داده است. با توجه به عدم ایجاد تغییر در سلامت مردم در پی مصرف این نوع مکمل ها، این وظیفه رسانه ها و خبررسانی ها است که اطلاع رسانی دقیق را برای مردم انجام دهند. اطلاع بهتر از نتایج مصرف این نوع مکمل ها می تواند هم به پزشکان و هم بیماران کمک کند تا تصمیم بهتری برای سلامتی خود بگیرند.
 
به هر حال تحقیقات سازمان های سلامت جهانی نشان داده اند که مصرف مکمل اومگا 3 فایده چندانی برای سلامت قلب انسان نداشته است و نمی توان آن را برای برای افرادی که رژیم غذایی مناسبی می خواهند تجویز کرد.
 
انواع مختلف میوه و سبزیجات می توانند به رژیم غذایی اضافه شوند و نه تنها این نوع رژیم غذایی به مقدار زیاد برای سلامتی مفید هستند بلکه می توانند در زمینه پوست انسان نیز بسیار موثر باشند و برای بهتر شدن آن به خوبی عمل کنند. همچنین باید گفت طرز تهیه و استفاده درست از ماهی نیز ماهی سرخ نشده است و ماهی هایی مانند ماهی سالمون که دارای کالری کم هستند و پروتئین بالایی دارند بسیار توصیه می شوند.
 
متخصصان سلامت همچنین توصیه می کنند که ورزش های مستمر و مصرف کم الکل و ترک سیگار از راحت ترین راه هایی هستند که می توانند برای سلامت بدن شما مفید باشند.
 

برگرفته از سایت: www.healthline.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما