مشکل نظامی آمریکا؛ روسیه یا چین نیست

آمریکا به دلیل انجام عملیات نظامی در کشورهای مختلف و همچنین تضمین نظامی به برخی کشورهای کوچک، کشورش را در معرض جنگهای بالقوه قرار می دهد که می تواند منافع امنیتی این کشور را به خطر بیندازد.
شنبه، 19 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
مشکل نظامی آمریکا؛ روسیه یا چین نیست
دلیل این مطلب، به استفاده یا سوء استفاده آمریکا از نیروی نظامی اش باز می گردد
 
چکیده:
 آمریکا به دلیل انجام عملیات نظامی در کشورهای مختلف و همچنین تضمین نظامی به برخی کشورهای کوچک، کشورش را در معرض جنگهای بالقوه قرار می دهد که می تواند منافع امنیتی این کشور را به خطر بیندازد. در بسیاری از جنگهای رخ داده در سراسر تاریخ، یکی از اصلی ترین دلیلی که منجر به شکست کشور قدرتمند شده، تصور این بوده که ما هرگز شکست نخواهد خورد. از این منظر تغییر سیاست های آمریکا و اتخاذ رویکردی که کمتر از نیروی نظامی استفاده کند، فوری و ضروری به نظر می رسد. آمریکا به دلیل تمرکز بیش از حد و استفاده نابجا از نیروهای نظامی اش، علاوه بر فرسوده کردن تجهیزات، به جا گذاشتن بدهی های فراوان، این انگیزه را به مخالفانش نیز داده که به فکر تقویت خود و اقدام متقابل باشند. ادامه وضعیت موجود قدرت آمریکا را فرسایش خواهد داد.

تعداد کلمات : 1059 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه

قدرت نظامی

نویسنده : دانیل دی-لوئیس 
مترجم: سید محمد حسن هاشمی


در حال حاضر، آمریکا با انجام اقدامات ریسکی غیرضروری به نوعی به چین طعنه می زند، روسیه را با انجام عملیات نظامی در مرزهایش تحریک می کند، که به هیچ عنوان این اقدامات امنیت ما را بهبود نمی بخشد، از طرفی به کشورهای کوچک تضمین های نظامی می دهد، که این می تواند کشور را به سمت جنگی ببرد که اصلا ما هرگز نباید با آن مبارزه کنیم، همچنین کشور را درگیر عملیات نظامی در کشورهایی می کند، که در این کشورها منافع امنیتی ایالات متحده اصلا در معرض خطر نیستند.

اصلاحات فوری وضروری برای تغییر سیاست های آمریکا ضروری است
من در اواسط دهه 1980 به ارتش ایالات متحده پیوستم و در سال 2015 بازنشسته شدم. در طی این مقطع، من انواع جنگها و مسائل آن را تجربه کردم، جنگهای تن به تن شدید، کلاسیک، آموزش نیروهای نظامی خارجی و همچنین در خلال جنگ سرد به ارتش خدمت کردم. من همچنین دانشجوی علاقه مند به مباحث تاریخ نظامی هستم. من تعداد زیادی از میدان های نبرد را در سراسر اروپا، روسیه، آسیا و خاورمیانه دیده ام و مطالعاتی راجع به جنگ های که 400 سال قبل از میلاد آغاز شده بود، نیز داشتم. یکی از موضوعات مشترک که من شاهدش بودم، این بوده که قدرت های بزرگ غالبا به این دلیل سقوط کردند که آنها فکر می کردند هیچ وقت شکست نخواهند خورد.

بدون شک، ما دارای بزرگترین نیروی هوایی و نیروی دریایی جهان هستیم که همه دنیا نیز این را می دانند. ما قدرت برتر جهان به لحاظ نظامی و اقتصادی هستیم. عمده سلطه آمریکا، مبتنی بر سلاح های مدرن ما و فن آوری است که به آنها قدرت می دهد. با این وجود، وابستگی ما به فناوری، یک شمشیر دو لبه است.

شاید دشمنان ما روزی برای از بین بردن ماهواره های ناوبری و اطلاعاتی ما، باید از سلاح های فضایی استفاده کنند، در این صورت ما متحمل خسارت های زیاد در قابلیت های نظامی خواهیم شد. بسیاری از سلاح های دقیق ما بلااستفاده خواهد بود، توانایی ما برای حرکت در زمین، هواو اقیانوس ها می تواند به طور موقت فلج شود. ارتباطات محدود می شود. حتی در سطح تاکتیکی، بیشتر قدرت زمینی ما بر توانایی پراکنده کردن واحدها و آتش های جمعی استوار است، که همه اینها مستلزم قابلیت بی وقفه در برقراری ارتباط در فواصل بزرگ است. ما می دانیم که چین و روسیه برای سال ها تلاش می کنند تا توانایی خود را برای فریب دادن یا نابود کردن ماهواره های ایالات متحده توسعه دهند. این مسئله می تواند مشقات و نگرانی های زیادی برای ما ایجاد کند.

از زمان بخش پایانی جنگ جهانی دوم، ایالات متحده همیشه در زمینه تولید سلاح های جدید پیشقدم و اولین کشور بوده و همیشه نسل جدیدی از نسخه های بعدی سلاح ها را برای پیشتاز بودن در رقابت ها تولید کرده است. تاریخ هزاران ساله منازعات و جنگها ثابت می کند که این شرایط موقتی است.
در حال حاضر، آمریکا با انجام اقدامات ریسکی غیرضروری به نوعی به چین طعنه می زند، روسیه را با انجام عملیات نظامی در مرزهایش تحریک می کند، که به هیچ عنوان این اقدامات امنیت ما را بهبود نمی بخشد
ما باید انتظار داشته باشیم که یک روز، قدرت دیگری در سطح دنیا نوع جدید از سلاح یا توانایی خود را به گونه ای ارتقاء و توسعه دهد که تاکنون دیده نشده است، که به آنها اجازه می دهد بزرگترین سلاح های تهاجمی ما را خنثی کنند یا اینکه بهترین دفاع های ما در برابر آنها ناکافی باشد. در آن روز، ما ناگهان متوجه خواهیم شد که توانایی هایی که بر اساس آن هویت ملتمان را تأسیس کرده ایم، به همان اندازه که در قرن های گذشته قدرت داشته و مسلط بودند، موثر نخواهد بود. برای حفظ موقعیت مان به عنوان قدرت جهانی نیاز به دو تغییر فوری وجود دارد.

اولا ما باید تشخیص دهیم محدودیت هایی برای قدرت وجود دارد. ما نمی توانیم به طور مداوم از نیروی نظامی استفاده کنیم، یا تهدید به استفاده از آن بکنیم تا از این طریق رقبا یا دشمنانمان را مجبور به پذیرفتن تمامی اولویت هایمان بکنیم. این کار از طرفی باعث ترس از آمریکا می شود و از سوی دیگر انگیزه های دشمنان ما را برای افزایش اقدامات متقابل بیشتر می کند.
 

بیشتر بدانید : آمریکا و سلاح‌های کشتار جمعی


دوما، ما باید قدرت خود را حفظ کنیم. ما نزدیک به دو دهه را به علت پراکنده کردن نیروهای نظامی مان از دست دادیم، چرا که به جای اینکه بر روی جنگ های بالقوه تمرکز کنیم، بر جنگهای کوچک و جنگ های ضد شورشی تمرکز کرده ایم.در این فرآیند، تجهیزات جنگی ما فرسوده شده است، تریلیون ها دلار هزینه و همچنین بدهی برای عملیات های غیر ضروری و غیر منطقی صرف شده، و همچنین تخریب واقعی در جنگ افزارهای معمولی که سربازانمان در جنگهای واقعی به آن احتیاج پیدا می کردند، را تجربه کردیم.

استفاده بیش از حد از ارتش و نیروی نظامی و عدم توسعه توانایی های آنها در دو دهه گذشته باعث شده سلطه پرقدرت نظامی ما در سطح جهان فرسوده و خنثی شود. برای اعمال نفوذ مجدد، و پوشاندن این شکاف و افزایش امنیت عمومی کشور ما باید از نیروهایمان بهتر استفاده کنیم و آنها را حفظ کنیم و بلافاصله مبارزات و فعالیت های نظامی غیرضروری را در سراسر جهان محدود کنیم. اگر این کار را با موفقیت به انجام برسانیم، قطعا امنیت ملی ما افزایش پیدا خواهد کرد. در هر صورت، حفظ وضعیت موجود و ادامه این وضعیت، قدرت ما را فرسایش خواهد داد و شانس شکست قطعی و کامل ما را افزایش خواهد داد.

برگرفته از سایت https://nationalinterest.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.