مسیر سبز فردای من

از بچگی این آرزو را داشتم که وقتی بزرگ شدم، برای خودم یک شغل داشته باشم... وقتی با وقار و متین قدم به محل کارت می­ گذاری، وقتی زیبایی­ های خودت را در دید همه قرار نمی­دهی،آن وقت می ­توانی انتظار داشته باشی در کارت پیشرفت کنی و به همه­ ی آرزوهایت برسی.
پنجشنبه، 20 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
مسیر سبز فردای من
از بچگی این آرزو را داشتم که وقتی بزرگ شدم، برای خودم یک شغل داشته باشم. یک شغل که به دیگران کمک کند تا زندگی راحت ­تری داشته باشند. من دوست دارم فرد مفیدی برای جامعه ­ام باشم و به مردم خدمت کنم... این حرف­ های الان تو و حرف­ های دیروز من است.

 ممکن است دوست داشته باشی یک دکتر باشی. خانم دکتری مهربان که به دقت به حرف­ های بیمارش گوش می­ کند و بعد با دقت معاینه ­اش می ­کند و برایش نسخه می­ نویسد. شاید هم دوست داری پرستار باشی و با حوصله و صبر از بیمارانت مراقبت کنی... شاید هم به معلم شدن فکر می­ کنی که آینده سازان را خوب تربیت کنی...! شاید هم دلت بخواهد خانم مهندسی باشی که چرخ یک کارخانه، بدون حضورش لنگ می­ زند. مجری تلویزیون، وکیل، منشی یک اداره، یک گرافیست حرفه ­ای، حسابدار... شاید هم شیمی، درس مورد علاقه­ ات است و دوست داری در این رشته پیشرفت کنی..!.

وقتی کار می­ کنی و زحمت می­کشی، توی جامعه پررنگ می ­شوی، دیده می­ شوی؛ اصلا شاید بعضی وقت ­ها به خودت گفتی مگر من چه چیزی از پسرها کم­تر دارم؟ من هم دوست دارم روی طبقه ­ی آخر یک برج نیمه ­ساز بایستم و پیشرفت کارم را با غرور ببینم.

شاید هم دوست داری مهندس یک معدن باشی، سرسخت و پا به پای مردها کار کنی و همه­ ی خستگی­ هایت با کشف یک رگه­ ی خوب از آن ماده­ ی معدنی در برود. می­دانی، همه‌ی شغل­ ها خوب است، حضورشان توی زندگی همه ­مان لازم است. اگر روزی دیدی که شغلی به جامعه و مردم کمک نمی­ کند، آن­ وقت در خوب بودنش تردید کن؛ اما اگر کاری در ارتباط با نیازهای مردم است، هیچ وقت در اهمیت و بزرگی آن شک نکن.

می­ دانم، تو می­ توانی آرزوی هر شغلی را داشته باشی و برای رسیدن به آن تلاش کنی. بدون آرزو و تلاش که اصلا نمی‌شود. خیلی هم خوب است که برای آینده ­ات برنامه داری و به آن فکر می­ کنی؛ اما در کنار همه­ ی این ها همیشه یک نکته را در نظر داشته باش؛ تو آفریده ­ی زیبای خداوند هستی، مظهر جمال و ظرافت روی کره ­ی زمین. تو کسی هستی که باعث به معراج رفتن مردها می­ شوی. تو شیشه عطر خوش­ بویی هستی که باید مراقب باشی سربسته باقی بمانی چون اگر باز شدی و عطر خوش بویت پرید، شیشه خالی می ­شوی که کسی برایش ارزش قائل نیست.

دلت می­ خواهد فعال باشی، حضورت گیرا باشد و تاثیرگذار باشی. دوست داری از تحصیلاتت در مسیر درست استفاده کنی؛ اما این را هم در نظر داشته باش که هرچیزی قیمتی دارد. نباید قیمت همه ­ی زندگی­ ات برابر با شغلت باشد. من فکر می­ کنم بعضی چیزهاست که نمی­ شود رویشان قیمت گذاشت از بس با ارزش هستند، مثل کرامت و پاکدامنی یک زن. یک زن که جامعه حضور دارد؛ اما دغدغه ­اش تنها کار نیست، بیشتر از کار به فکر حفظ ارزش­هایی­ست که پروردگار عالم به او داده است.

 به این فکر کن که همه با چشم احترام به تو نگاه می­ کنند. هم داری وظیفه اجتماعی­ ات را انجام می ­دهی هم از شأن زن بودنت فاصله نگرفتی. چقدر خوب است محیط کار سالم و پر از آرامش فکری باشد، آن وقت دغدغه همه عمل کردن به وظیفه ­شان است و بهره­ وری کاری­، همه هر روز بالا و بالاتر می ­روند. همه­ ی این ها به خاطر توست که در فکر حفظ شخصیت و شأن انسانی­ات هستی و با رفتارهای به جایت دیگران را به فکر اشتباه نمی ­اندازی.

 وقتی با وقار و متین قدم به محل کارت می­ گذاری، وقتی زیبایی­ های خودت را در دید همه قرار نمی­دهی، وقتی سادگی سرتاپای تو را برازنده می­ کند، آن وقت می ­توانی انتظار داشته باشی در کارت پیشرفت کنی و به همه­ ی آرزوهایت برسی. من فکر می ­کنم این یک رویای دور از دسترس نیست، کافی­ست آن را بخواهی و برای تحقق آن کمی تلاش کنی. مطمئن باش دیگران هم با تو هم­گام خواهند شد. چرا که تو در مسیر سلامت و درستی قدم برداشته ­ای. تو می­ توانی برای آینده ­ات یک مسیر سبز ترسیم کنی، از همین حالا با در نظر گرفتن همه­ ی ارزش­ هایی که خدا به تو داده است، شک نکن در این مسیر، شکوفا خواهی شد و دیگران را هم به شکوفایی ترغیب می­ کنی! شک نکن.
 
نویسنده: هاجر زمانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما