آثار تحصيلي نماز با انس و حضور قلب

رشد تحصيل و دانش اندوزي يکي از موفقيت هاي مهم زندگي است که بسياري از خانواده ها در مورد خود و فرزندانشان بر آن تأکيد دارند. با توجه به آثار مختلف نماز مانند تکامل و خودسازي اخلاقي، صبر، ثبات شخصيت، نظم، تمرکز ذهن و تقويت اراده، مي توان زمينه مناسبي را براي کسب دانش فراهم نمود. يعني تقريباً تمام عواملي که براي رشد تحصيلي فرد لازم است در آثار نماز وجود دارد. به عبارت ديگر، نمازگزار واقعي فضاي مناسبي را جهت کسب دانش مهيا
شنبه، 31 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آثار تحصيلي نماز با انس و حضور قلب
آثار تحصيلي نماز با انس و حضور قلب
آثار تحصيلي نماز با انس و حضور قلب






رشد تحصيل و دانش اندوزي يکي از موفقيت هاي مهم زندگي است که بسياري از خانواده ها در مورد خود و فرزندانشان بر آن تأکيد دارند.
با توجه به آثار مختلف نماز مانند تکامل و خودسازي اخلاقي، صبر، ثبات شخصيت، نظم، تمرکز ذهن و تقويت اراده، مي توان زمينه مناسبي را براي کسب دانش فراهم نمود. يعني تقريباً تمام عواملي که براي رشد تحصيلي فرد لازم است در آثار نماز وجود دارد. به عبارت ديگر، نمازگزار واقعي فضاي مناسبي را جهت کسب دانش مهيا مي کند و نمازگزار در راستاي رسيدن به حقيقت هر لحظه بيش از پيش به علم اندوزي روي مي آورد.
گذشته از اين، آرامش، سلامت و امنيت رواني يکي از مهم ترين عوامل زمينه ساز کسب دانش است و بدون آن ها نمي توان در اين مسير به موفقيت شاياني دست يافت. خاطرات و حکايت هايي که از رابطه علم اندوزي و بندگي در تاريخ وجود دارد، تا آن حد متواتر است که در اين نوشتار، حتي به گوشه اي از آن نمي توان اشاره کرد. با اين حال، خاطره ابوعلي سينا را بسيار نقل کرده اند که چون در مسايل دشوار علمي گرفتار مي شد، نماز مي گزارد و از درگاه خداوند راه حل مي طلبيد.
منبع:از نمازگزاري تا انس با نماز (1)




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط