سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، اگر بخواهد این سه مأموریت را درست انجام بدهد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام ماموریت هایی که بر عهده آن است، باید ملزوماتی را به درستی انجام دهد.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، اگر بخواهد این سه مأموریت را درست انجام بدهد

 اولاً

احتیاج دارد که سازماندهى خود را هر چه قوی تر و مستحکم تر بکند. این، بار سنگینى است که فقط مى‌تواند بر دوش یک سازمان مستحکم و یک بنیه‌ى قوىِ سازمانى قرار بگیرد ولاغیر. باید سازماندهى سپاه هرچه قوی تر بشود. به گسترش بى‌رویه و کمّى اعتقادى ندارم. به توان بالاى کیفى، اعتقاد دارم. آن چیزى مملکت را نجات خواهد داد و انقلاب را به صورت مسلحانه حفظ خواهد کرد و براى حراست از آن، پشت گرمى و امید مسؤولان و ملت را تشکیل خواهد داد، یک سازمان متشکل و نیرومند و قوى است، نه یک سازمان گسترده‌یى که على‌رغم گسترش، بنیه‌ى کافى و توان لازم را نداشته باشد.
 

ثانیاً

به آموزش باید توجه کند. این آموزشى که شما در دانشکده‌ى فرماندهى و ستاد و همچنین دانشکده‌هاى دیگر غیر از این دانشکده - مانند دانشکده‌ى افسرى و جاهایى از این قبیل - مى‌دهید، وسیله‌ى خوبى است که باید ان‌شاءاللَّه در ترتیبات و تنظیمات سپاه وارد شود و برادران سپاهى را از ابتداى ورود، به شکل مناسب با آیین و رزم سپاهی گرى آشنا بکند. البته، در کنار این آموزش ها، آموزش دین و اعتقاد و ایمان است که از آن مهمترین هاست.
 

ثالثاً

لازم است که به نظم و انضباط توجه کند. من، امروز بحمداللَّه نشانه‌هاى نظم را در این‌جا مى‌بینم. نظم و انضباط، یک چیز طاغوتى و تشریفاتى نیست؛ بعضی ها اشتباه نکنند. این‌که شما در تمام ارتش هاى دنیا مى‌بینید که حتّى از روزهاى بسیار قدیم و باستانى، نیروهاى نظامى با نظم و آیین خاصى خو مى‌گرفته‌اند، به خاطر مصلحتى است. همه‌ى مردم دنیا در طول زمان ها، بر یک امر باطل و بیهوده اتفاق نکردند که خیال کنیم اگر نظام‌جمع یا صف منظم یا سلام نظامى یا فرم لباس و یا ادب و انضباط نظامى انجام مى‌گیرد و رعایت مى‌شود، کارهاى طاغوتى و غلطى است؛ چون در ارتش دوران طاغوت، چنین چیزهایى بوده است! نه، ارتش دوران طاغوت، از این جهت چیز بدى نبود؛ از جهات دیگر بد بود.
 

رابعاً

توجه به تجهیزات است. بدون تجهیزات، کار دشوار و تلفات زیاد خواهد بود. ما برآنیم که ان‌شاءاللَّه مدرن ترین و بهترین تشکیلات و تجهیزات را تا حدى که امکانات کشور اجازه بدهد، براى نیروهاى مسلح - هر کدام به تناسب نیازشان - از جمله براى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فراهم بکنیم. باید فراهم بشود، اینها لازم است. اگر ما این ها را داشتیم، ان‌شاءاللَّه سپاه را به صورت قوى و مقتدر - همان‌طورى که امام عزیزمان مى‌خواستند - خواهیم داشت.
 
بیانات در مراسم ششمین دوره‌ى فرماندهى و ستاد دانشگاه امام حسین(علیه‌‌السلام)
1368/08/29


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.