چگونه خوش شانس باشیم؟

در این مطلب روش هایی ارائه شده که می توانید با استفاده از آنها شانس خود را بسازید.
دوشنبه، 11 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه خوش شانس باشیم؟
همه ی ما تو زندگیمون آدم هایی رو داریم که به محض شنیدن کلمه ی “خوش شانس” یاد اونها میوفتیم. آدم هایی که کار مورد علاقه شون رو دارن، با آدم های جالبی آشنا میشن، یه عالمه دوست خوب دارن و کلی اتفاق خوب براشون میوفته. “شانس” واژه ای هست که به آدم های موفق نسبت میدیم اما در واقع هرکسی می تونه خوش شانس باشه و آدم هایی که این صفت رو دارن به خاطر شخصیت، افکار و رفتارشون در این مسیر قرار گرفتن. حالا سوال اینه که چطوری خوش شانس باشیم؟ ما در این مطلب در چند مورد سعی کردیم بگیم که چطور میتونید شانس خودتون رو بسازید.

از محدوده ی راحتی خودتون خارج شین. تا زمانی که خودتون رو بین روزمرگی ها تون محصور کردین نمی تونین منتظر اتفاق جدید باشین، به این اتفاقات جدید فرصت بدین. گاهی اوقات یه قدم خیلی کوچیک از طرف ما می تونه اتفاقات بزرگی در آینده رو رقم بزنه. اکثر آدم هایی که به عنوان بد شانس میشناسیم، دنبال روتین و تکرار هستن. پس دست به ریسک بزنین و از خطر کردن نترسین چون همین کار می تونه آغاز یه مسیر جدید و جالب تو زندگی تون باشه. این ریسک می تونه صحبت با بقل دستی تون در اتوبوس یا هواپیما باشه. یه سخنرانی جالب در سایت www.ted.com هست و در مورد ریسک های کوچیکی که می تونه ما رو به فرد خوش شانس تری تبدیل کنه، صحبت می کنه می تونین اون رو در این لینک ببینین.

محقق و استاد دانشگاه، Tina Seelig در این ویدئو میگه شانس بیشتر از اینکه شبیه رعد و برق ناگهانی باشه شبیه باد میمونه. این باد گاهی تند میوزه و گاهی آروم. گاهی هم از سمتی میاد که اصلا انتظارش رو ندارین. یکی از راه های بهره بردن از این باد خروج از منطقه ی راحتی هست.

همیشه برای فرصت های جدید آماده باشین. وقتی کسی به موفقیت بزرگی دست پیدا می کنه، خیلی ها میگن چه “شانسی” آورده. در صورتی که اون آدم، با رفتار ها و افکار و برنامه ریزی هاش خودش رو در این مسیر قرار داده از قبل به استقبال این فرصت رفته. پس حواستون رو جمع کنین و فرصت ها رو ببینین و از ریسک کردن نترسین.

به نیمه ی پر لیوان نگاه کنین. وقتی تصمیم بگیرین از دایره ی امن و روزمره ی خودتون فاصله بگیرین، ممکنه افکار منفی به سمتتون بیان و بخوان با ایجاد ترس جلوتون رو بگیرن. به خودتون یادآوری کنین قرار نیست با خروج از این محدوده اتفاق بدی براتون بیوفته. حتی از شکست ها هم می تونین درس بگیرین و قوی تر، از نو شروع کنین. ما تا وقتی بچه هستیم همیشه ریسک می کنیم، وقتی داشتیم تازه راه رفتن رو یاد می گرفتیم، اگر ترس از افتادن به ما غلبه می کرد هیچوقت نمی تونستیم روی پا هامون بایستیم. اما نکته اینجاست که ما معمولا با بزرگ شدن، توانایی ریسک کردن و خروج از محدوده ی امن رو از دست میدیم. مثلا در مورد همین مسئله ی صحبت با فرد کناری ممکنه فکر کنین: چی می شه اگر جوابم رو به گرمی نده؟ یا اینکه در مورد چی باید باهاش صحبت کنم؟ و … همه ی این احتمالات وجود داره اما درست همین جاست که تفاوت بین آدم خوش شانس و بد شانس مشخص میشه. یک آدم خوش شانس در واقع فرد خوش بینی هست که حتی در شرایط بد هم نکات مثبت رو میبینه.

ارتباط اجتماعی تون رو تقویت کنین. هر چقدر دایره ی آدم های اطرافتون گستره تر باشه و با افراد بیشتری در ارتباط باشین امکان اینکه فرصت های جالب براتون پیش بیاد هم بیشتر هست.

برای اینکه شانس بیارین باید به بقیه هم کمک کنین آدم های خوش شانسی باشن. براشون زمان بذارین. کمکشون کنین دید مثبتی به اطرافشون داشته باشن و اونوقت فرصت های جذاب از جاهایی که فکرش رو هم نمی کنین به سمتتون میان.

مهم نیست الان کجا هستین، یا  مشغول چه کاری هستین.  بهتون پیشنهاد میدیم حتی اگر فکر می کنین بدشانس ترین آدم دنیا هستین سعی کنین شانس خودتون رو بسازین.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.