اصول گفتگو در جلسه خواستگاری

در این مقاله راهکارهایی برای حصول اطمینان از صداقت طرف مقابل در روز خواستگاری ارائه شده است.
چهارشنبه، 3 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اصول گفتگو در جلسه خواستگاری
به دست آوردن اطمینان و رسیدن به این نکته که طرف مقابل در صحبت های خود صداقت دارد کار آسانی نیست اما تا آنجا که ممکن است باید راه های مختلف را طی نماییم تا بیشتر به واقعیت برسیم. لذا چند نکته را بیان می کنیم.

اول. اجازه ندهید شک و تردید فضای ذهنی شما را احاطه نماید و دید شما منفی شود. به خداوند توکل نمایید و نگاه مثبت همراه با دقت داشته باشید.

دوم. در بعضی موارد می توانید برای تحقیق و شناسایی از دوستان، نزدیکان در محل زندگی و سکونت، محل درس و محل کار استفاده نمایید.

سوم. فقط روی مفاهیم کلی بحث نشود، و به نمودها، مصادیق و مثال های عینی آن توجه شود. سعی شود با مثال هایی، طرف مقابل را در موقعیت های عینی و واقعی قرار دهید.

چهارم. معمولًا در جلسات خواستگاری حرف هایی بین دختر و پسر ردّ و بدل می شود و می توان گفت که اولین نوع شناخت و اولین مرحله برخورد میان آن دو را تشکیل می دهد و این بسیار مهم است که دو نفر که قرار است احتمالًا با یکدیگر زندگی کنند، از خصوصیات و ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، شرایط فرهنگی، اقتصادی و... یکدیگر مطلع شوند.

در انتخاب پرسش ها سعی نمایید قصد مچ گیری نداشته باشید. از آنجا که هر کس مطابق با ذهنیت و تصورات به سؤالات جواب می دهد و چه بسا ممکن است برداشت دیگری داشته باشد، لذا بهتر است در چنین مواردی قبل از طرح سؤال مورد نظر، ابتدا از طرف مقابلتان، در مورد این گونه مفاهیم توضیح خواسته شود.

همچنین برای این که شناخت شما از طرف مقابلتان دقیق و شفاف باشد، سعی نمایید پرسش ها و پاسخ ها را کاملًا به صورت رسمی و خالی از هرگونه عبارات عاطفی مطرح نمایید. دقت داشته باشید که اصل جواب ها و کیفیت آنها، نشان دهنده نوع شخصیت و دیدگاه های طرف مقابل شما و نیز نشان دهنده میزان رشد فکری و عقلی اوست. لذا جواب ها را کنار یکدیگر قرار دهید تا به یک جمع بندی مناسبی برسید.

اگر در موردی شک دارید که طرف مقابل صداقت داشته است یا خیر، موضوع را در قالب دیگری بپرسید و جواب ها را کنار یکدیگر قرار دهید.


منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.