درباره دیابت چه می دانید؟

در این مقاله اطلاعاتی درباره بیماری دیابت و کنترل آن گردآوری شده است.
پنجشنبه، 4 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره دیابت چه می دانید؟
بیماری دیابت یکی از خطرناکترین بیماری‌هاییه که آدما می‌گیرن. این بیماری قابل درمان نیست و تا آخر عمر همراه بیمار می‌مونه. اما اگه کنترل نشه عواقب خیلی بدی واسه بیمار دیابتی داره. دیابت هم مثل خیلی از بیماری‌های مهلک دیگه هر چه زودتر تشخیص داده بشه، به نفع بیمار و کسائیه که دوستش دارن.

یه نکته خیلی عجیب درباره این بیماری اینه که با وجود علائم ثابت و تشخیص راحتش بیشتر آدما دیر متوجه بیماری‌شون می‌شن. واقعا حیرت‌آور نیست که نصف مبتلایان به دیابت همین الان از بیماری‌شون بی‌خبر هستن؟ بدتر از این خبر اینه که از اون نصفه‌ای که می‌دونن قند خون بالایی دارن، فقط نصف‌شون کنترل درست این بیماری رو بلد هستن.

پُر نوشی و تکرر ادرار مهم‌ترین علائم ابتلا به این بیماریه. این دو مشکل رو جدی بگیرید و اگه نمی‌خواهید سورپرایز شید یه تست ساده قند خون بدید. چون اگه به موقع به داد سیستم سوخت و ساز بدن نرسید و بهش اجازه بدید همین‌طور ترشح انسولین رو مختل کنه باید خودتونو برای عوارض غیرقابل جبرانی مثل قطع عضو، افسردگی شدید، از بین رفتن کلیه و دیالیز شدن و اختلالات بینایی آماده کنید. شاید دونستن اینکه هر سال یک میلیون عمل قطع عضو به خاطر دیابت انجام می‌شه، کمک‌تون کنه که بیشتر به فکر سلامتی‌ خودتون و عزیزاتون باشید.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.