مهم ترین قانون پول دار‌شدن: ببخشید تا به دست آورید!

یکی از راه‌های ثروتمند ‌شدن بخشیدن است. اگر دوست دارید به جمع انسان‌های بخشنده بپیوندید و ثروتمند شوید، مطالعه نوشته زیر را از دست ندهید.
سه‌شنبه، 9 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مهم ترین قانون پول دار‌شدن: ببخشید تا به دست آورید!
خدای دانا این طبیعت را براساس قانون‌های زیادی پدید آورده. آشنا‌بودن با این قوانین، به ما کمک خواهد کرد تا انسان موفق‌تری باشیم؛ به همین علت، امروز می‌خواهم شما را با یک قانون جادویی آشنا کنم که در اقتصاد هم کاربرد زیادی دارد. اسم این قانون‌، قانون خلأ است. این قانون می‌گوید: «انسان با بخشیدن چیزهای گران بها برای دریافت چیزی بسیار زیباتر راه باز می‌کند.» من وزیر اقتصاد نیستم (شاید در آینده شدمsmiley)؛ اما اگر بودم، حتماً این قانون را به عنوان یکی از راهکار‌های پول دار‌شدن مردم معرفی می‌کردم و می‌گفتم اگر دوست دارید ثروتمند شوید، خوب از ثروت الان تون ببخشید تا طبق قانون خلأ ثروتمندتر شوید. این گونه بسیاری از مشکل‌های کشورمان را حل می‌کردم. شاید برای تان جالب باشد که بدانید در آموزه‌های دینی ما هم به گونه‌های مختلف به این قانون اشاره شده است؛ مثلاً در سوره ی بقره آیه 261 می فرماید: «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند، که در هرخوشه یک صد دانه باشد و خداوند آن را برای هرکس بخواهد دو یا چند برابر می‌کند و خدا وسیع و داناست.»

پس یکی از راه‌های ثروتمند ‌شدن بخشیدن است. حتماً دوست دارید به جمع انسان‌های بخشنده بپیوندید، این طور نیست؟ پس لطفا این قسمت را تا آخر بخوانید تا بتوانید به بخشندگان ملحق بشوید:
 

بخشیدن را درنظر بگیرید

اگر فقط با قواعد ریاضی به بخشیدن مال بپردازیم، باید با بخشیدن پول به مستمندان و نیازمندان ثروت مان کم شود؛ اما اگر با قواعد الهی به قضیه نگاه کنیم، بخشیدن نه تنها کم شدن مال، بلکه برکت و افزایش مال را نیز به دنبال دارد. افزایش مال فقط یکی از نتایج صدقه‌دادن است. در روایات و احادیث داریم که صدقه دادن باعث درمان بیماری، افزایش طول عمر و ازبین ‌بردن هفتاد نوع بلا می‌شود و از فقر جلوگیری می‌کند. همه ی مواردی که گفتیم، آثار دنیایی و مادّی بخشیدن بود. اگر بخواهیم به آثار معنوی بخشیدن بپردازیم خیلی مفصل می‌شود و به قول شاعر:

گر نویسم شرح آن بی حد شود                                                          مثنوی هفتاد من کاغذ شود

 اوقاتی را با نیازمندان بگذرانید

گذراندن اوقاتی با نیازمندان و شنیدن درددل‌ها و خواسته‌های آن‌ها می‌تواند خیلی سریع از شما یک فرد بخشنده بسازد؛ چون شما با رفت‌وآمد با نیازمندان متوجه می‌شوید چیزهایی که برای شما اصلاً ارزشی ندارند، برای عده‌ای آرزوی دست نیافتنی است و آن‌موقع بخشیدن برای شما خیلی راحت تر می‌شود.
 

با افراد بخشنده دوست بشوید

شما نوجوانان در این سن خیلی بیش‌تر از آن که فکر کنید، تحت تأثیر دوستان تان هستید و بخش مهمی از سرنوشت تان، به دست دوست‌هایی که انتخاب می‌کنید، رقم می‌خورد؛ پس اگر می‌خواهید بخشنده شوید، پیدا کردن افراد بخشنده و طرح دوستی با آن‌ها جزو برنامه‌های تان باشد.    
 

با بخشیدن وسایل اضافه‌ ی تان، بخشیدن را تجربه کنید

اگر تا به حال بخشیدن را تجربه نکرده‌اید و با وجود دانستن آثار بخشیدن، باز هم برای تان سخت است مقداری از  پول تو جیبی تان‌ را ببخشید، یک جورایی حق دارید، به هرحال یک شبه که نمی‌شود از این رو به اون رو شد. از وسایل اضافی‌تان شروع کنید. همین امروز هرچیز قابل استفاده‌ای را که در کمدتان است و شما از آن استفاده‌ نمی‌کنید ببخشید. ببخشید و پس از مدتی که پیامدهای مثبت قانون خلأ برای تان ثابت شد، سعی کنید یک درصد مشخص از پول تو جیبی تان را به صدقه اختصاص دهید.
 

در بخشیدن از حدّ مجاز فراتر نروید

ما در این جا از نتایج بخشنده‌ بودن صحبت کردیم و گفتیم سعی کنید بخشنده باشید؛ اما نه این که به دلیل نتایج بخشیدن، حسابی وسوسه شوید و تمام پول تو جیبی‌تان را ببخشید، بعد برای خرج‌های روزمره‌ ی تان بمانید. در  بخشیدن هم باید حد وسط را رعایت کنید.
 

اول ببخشید بعد خرج کنید

همان ابتدا که پول تو جیبی تان را از والدین تان می‌گیرید، یک مبلغ مشخص را به عنوان صدقه کنار بگذارید. شاید بخواهید با خودتان قرار بگذارید هر زمان پول تو جیبی ام اضافه آمد، آن‌وقت می‌بخشم، مشکل این جاست که در اکثر مواقع چنین روزی نخواهد آمد.

امیدوارم مطالب این شماره برای تان مفید و کاربردی بوده باشد و با کمک این مطالب، در آینده‌ای نه چندان دور، گران بهاترین چیزها را، چه مادی چه معنوی، به دست آورید.

نویسنده: مطهره ساغری‌دوز


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط