راه‌های صرفه جویی پول در مورد داروهای تجویزی

در روزگار امروز، بیمار شدن می‌تواند یک امر پرهزینه باشد. افزایش هزینه‌های مشاوره پزشک و افزایش قیمت داروهای نسخه‌ای باعث می‌شود که سوراخ بزرگی در جیب‌هایمان ایجاد شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید در داروهای تجویزی صرفه جویی کنید. به شما می گوییم چگونه.
چهارشنبه، 10 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
راه‌های صرفه جویی پول در مورد داروهای تجویزی
یکی از اولین وظایف پزشک، آموزش توده‌ها برای عدم مصرف دارو است.
-  سِر ویلیام اوسلر
 
با توجه به افزایش مداوم قیمت همه کالاهای 'ضروری برای بقا'، پس انداز پول به نیازی ساعتی تبدیل شده است. رفتار مقتصدانه دیگر به عنوان رفتاری کم ارزش تلقی نمی‌شود، در واقع این یک گرایش جدید است که همه دوست دارند از آن پیروی کنند. در صحبت بر حسب رفتار بازار، تاجران با انجام یک بازی با قواعد مختلف در تجارت خود باهوش‌تر می‌شوند. مصرف کنندگان نیز روز به روز زرنگ‌تر می‌شوند و شروع به یافتن راه‌هایی برای فرار از افسار تورم کرده‌اند.
 
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید: اکثر مردم حداقل دارای یک داروی تجویز شده مصرف می‌کنند، و غیر معمول نیست که برخی به طور هم‌زمان پنج یا بیشتر دارو مصرف کنند. انتخاب بیمه می‌تواند کمی تسکین دهنده باشد. اما حتی با بیمه، قسمتی از قیمت دارو که خود شخص باید بپردازد (و بیمه متقبل نمی‌شود) و دیگر هزینه‌های اضافه شده‌ی آن تقریباً به اندازه همان مبلغی است که شخص در صورت بیمه نبودن باید پرداخت می‌کرد. این دلیلِ عبارت "انجام یک بازی با قواعد مختلف" در بند فوق است.
 

به پزشک خود اعتماد کنید و از او بخواهید که ...

داروهای عمومی
داروها نیز در لیست‌های برند شده قرار گرفته‌اند، و مردم شروع به اعتماد به نام‌های بزرگ کرده‌اند. اما اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، عاقلانه‌تر خواهد بود اگر فقط بتوانید با پزشکتان حرف بزنید و به او بگویید که بودجه ندارید. می‌توانید از او بپرسید که آیا همان دارو یا همان ماده شیمیایی که دارو را تشکیل می‌دهد، به شکل عمومی آن موجود است یا نه. در بیشتر موارد، داروهای عمومی می‌توانند به شما در صرفه جویی مبلغ زیادی کمک کنند، زیرا آنها با قیمتی چهار تا پنج برابر پایین‌تر از داروهای موجود در داروخانه‌های معروف، موجود می‌باشند. شما می‌توانید از پزشک بخواهید حداقل سه تا چهار گزینه برای همان دارو ارائه دهد، و سپس یکی از ارزان ترین‌ها را انتخاب کنید. اگر صحبت کنید، مطمئناً پزشک بیشتر از این که کمک کند خوشحال خواهد شد.
 
تجویز با دوز دو برابر
اگر قیمت 10 میلی گرم و 20 میلی گرم از یک دارو را با هم مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که حتی اگر در قدرت دارو دوز دو برابر شود، قیمت همیشه دو برابر نمی‌شود. با توجه به این نکته، باید از پزشک سؤال کنید که آیا قرص برای تکه تکه کردن امن است؟ در بسیاری مواقع، داروهایی مانند کپسول، داروهای آرام رها شونده و داروهای روکش دار را نمی‌توان به قطعات کوچکتر تقسیم و مصرف کرد. اگر پزشک چراغ سبز نشان دهد، از او بخواهید داروی با دوز دو برابر تجویز کند و خوشحال باشید زیرا می‌توانید در طولانی مدت یک قدم به صرفه جویی در مقدار قابل توجهی پول نزدیک شده باشید.
 
نمونه‌های مجانی
پزشک شما به طور معمول انبوهی از داروهایی را خواهد داشت که شرکت‌های دارو ساز معمولاً آنها را به عنوان نمونه ارسال می‌کنند. اگر با پزشک صحبت کنید و بخواهید که با تهیه نمونه‌هایی از این نوع که مصرف آنها می‌تواند چند روز طول بکشد به شما کمک کند، آنگاه می‌توانید کمی پول پس انداز کنید. اما این نکته به معنای تکرار در هر ویزیت و عادت به این کار نیست. اگر واقعاً به شدت به دارو احتیاج دارید و نمی‌توانید بلافاصله آن را خریداری کنید، می‌توانید کمک بخواهید. در یک سناریوی دیگر، اگر پزشک داروی جدیدی را تجویز کرده است، و می خواهید مطمئن شوید که مناسب شما است یا خیر، می‌توانید یک نمونه از آن را برای امتحان بخواهید. در غیر این صورت، اگر داروی جدید مناسب شما نباشد تمام بسته داروی جدید را هدر داده‌اید.
 
خرید در اطراف و مقایسه قیمت‌ها
باید کمی تلاش کنید تا بهترین خرید را برای خود رقم بزنید. با جستجوی قیمت داروهای تجویز شده در داروخانه‌های مختلف شروع کنید. همچنین باید به دنبال شکار قیمت همان دارو در سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های خرده فروشی، فروشگاه‌های آنلاین، سفارشات پستی یا از طریق برخی از برنامه‌های تخفیف، مانند موارد مربوط به افراد بازنشسته، باشید. کارت‌های تخفیف در اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا معاملات خوبی را صورت دهید.
 
نکته!
اگر فروشگاهی پیدا کردید که نیازهای شما را کاملاً برطرف می‌کند، توصیه می‌شود به آن بچسبید و مشتری وفادار آن شوید. از آنها بپرسید که آیا کارت تخفیف و امتیاز برای شما فراهم می‌کنند یا خیر، سپس از این کارت‌ها برای دریافت تخفیف استفاده کنید. یکی از اولین وظایف پزشک، آموزش توده‌ها برای عدم مصرف دارو است. انگیزه اصلی خرید دارو از یک فروشگاه خاص این است که، هر زمان که اقدام به خرید کردید، داده‌ها در سیستم آنها ذخیره می‌شود. در صورت درخواست داروی متفاوت، این احتمال وجود دارد که سیستم بتواند به یک تداخل دارویی مضر که ممکن است با داروی قبلی رخ دهد، اشاره کند و داروساز می‌تواند مداخله کند.
 
خرید به صورت عمده
اگر می دانید برای مدتی طولانی به داروهای تجویزی نیاز دارید، می‌توانید آنها را به صورت عمده خریداری کنید. در صورت خرید دارو برای 90 روز به جای 30 روز، بیشتر خرده فروشان تخفیف می‌دهند. امروزه، بسیاری از کارفرمایان برنامه‌هایی را تهیه می‌کنند که شما با کمک مدیران منافع دارویی (PBM)، مانند CVS Caremark ، داروهای خود را از طریق نامه سفارش می‌دهید. این می‌تواند به شما در صرفه جویی در نسخه‌ها، هنگام سفارش به صورت عمده کمک کند. آنها ممکن است برای شما در سفارشات عمده، حمل مجانی در نظر بگیرند، و همچنین ممکن است از شما بخواهند که مبلغ کمتری آبونمان ماهانه بپردازید. شما باید همچنان به جستجوی آنچه برای شما بهتر است ادامه دهد .
 
اگر همچنان از نظر مالی قادر به پرداخت هزینه‌های داروهای نسخه‌ای نیستید، پس برای پیدا کردن گزینه‌های بیشتر برای دریافت تخفیف، عمیق تر کاوش کنید تا سازمان‌های مختلف کمک کننده‌ای که در این رابطه وجود دارند را بیابید، و به دنبال برنامه‌های کمک به بیمار (PAPs) باشید.
 
منبع: Meghna Wani


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.