بوم گردی جنگل

امروزه بسیاری از افراد به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستند تا از این طریق بتوانند از بکر ترین و زیباترین جنگل ها بازدید داشته باشند. بوم گردی جنگل اهداف بسیار خاصی را دنبال می کند که از مهمترین این اهداف می توان به توسعه پایدار و حفاظت از سرمایه های ملی اشاره کرد.
پنجشنبه، 18 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
بوم گردی جنگل
آیا شما نیز به دنبال شرکت در بوم گردی در جنگل هستید؟ آیا می دانید کدام یک از جنگل های ایران و جهان بهترین گزینه برای بوم گردی جنگل می باشند؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی نموده و اطلاعات بسیار جالبی را از این طریق به دست بیاورید.

بوم گردی یکی از داغ ترین موضوعاتی می باشد که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه شده است و در حال حاضر نیز میلیون ها گردشگر و توریست به دنبال شرکت در یکی از انواع بوم گردی هستند تا از این طریق بتوانند از مناطق دور دست و بکر جهان بازدید کرده و همچنین سهم خود را در حفظ از محیط زیست اجرا کنند. از مهمترین انواع بوم گردی می توان به موارد زیر اشاره داشت:
-بوم گردی جنگل
-بوم گردی ساحل
-بوم گردی کوهستان
-بوم گردی پرنده نگری
-بوم گردی اقلیمی

یکی از اشکال بسیار پرطرفدار بوم گردی، بوم گردی جنگل می باشد که امروزه بسیاری از گردشگران ماجراجو به دنبال پیاده روی در دل جنگل های دوردست هستند تا از نزدیک با انواع گونه های گیاهی و حیوانی آشنا شوند و بتوانند به زیبایی های خفته در جهان پی ببرند. توجه داشته باشید که استراتژی های و برنامه های بسیار بلند مدتی در حوزه بوم گردی جنگل توسط متخصصان صنعت گردشگری تنظیم و در حال اجرا می باشد که همه این برنامه ریزی ها نیز فقط یک هدف مشخص را دنبال می کنند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد بوم گردی جنگل، اهداف آن و بهترین مقاصد ایران و جهان برای بوم گردی در جنگل توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم.


 بوم گردی جنگل

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بوم گردی در جنگل یکی از جنبه ها و انواع بوم گردی یا اکوتوریسم به شمار می رود که در گردشگران و توریست ها با شرکت در آن سعی بر بازدید از جنگل های بسیار زیبا و بی نظیر کشور خود و جهان را دارند. توجه داشته باشید که جنگل ها از مهمترین سرمایه های ملی یک کشور به شمار می آید و به همین جهت دولت های مختلف حساسیت های بسیار بالایی را برای حفاظت از آن از خود نشان می دهند. بی احتیاطی و عدم توجه به بسیاری از نکات در حین بوم گردی جنگل می توانند سبب نابودی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری شود و این یعنی برهم زدن تعادل حاکم بر محیط زیست خواهد بود. بوم گردی جنگل نیازی به انرژی بسیار بالا و قدرت جسمانی فوق العاده ندارد و به همین جهت امروزه بسیاری از گردشگران و توریست ها به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستند تا بتوانند از این طریق از زیباترین جنگل های جهان بازدید داشته باشند. بوم گردی جنگل رابطه تنگاتنگی را با سایر انواع بوم گردی دارد و به همین جهت در داشتن اهداف بسیار مشابه هم می باشند.
 

بوم گردی جنگل

اهداف بوم گردی جنگل

بی شک بوم گردی جنگل نیز به دنبال رسیدن به اهدافی مانند سایر اشکال بوم گردی می باشد که از مهمترین اهداف بوم گردی جنگل می توان به مواردی از جمله زیر اشاره داشت:
-توسعه پایدار
-حفاظت از محیط زیست
-آشنایی با انواع گونه های گیاهی و جانوری
-آشنایی با بکر ترین سرمایه های ملی در ایران و جهان
-اشتغال زایی و هموار نمودن راه جنگل ها برای بازدید سایر گردشگران

توجه داشته باشید که اگر شما نیز به دنبال شرکت در بوم گردی جنگل هستید بایستی به تمام اهداف این جنبه از گردشگری توجه ویژه ای را داشته باشید تا بتوانید به راحتی یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید.


 بوم گردی جنگل در ایران

با توجه به فرهنگ سازی های بسیار مختلف در زمینه بوم گردی و بوم گردی جنگل، امروزه بسیاری از گردشگران و توریست های ایرانی نیز به دنبال شرکت در برنامه های بوم گردی جنگل هستند تا از این طریق محیط اطراف خود را بهتر و بیشتر بشناسند. ایران یکی از بهترین پتانسیل های را برای بوم گردی جنگل دارد چرا که می توانید جنگل های بسیار بکر و دست نخورده در شمال کشورمان مشاهده نمایید. از مهمترین جنگل های ایران که بهترین مقاصد برای بوم گردی جنگل هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-جنگل دالخانی رامسر: این جنگل در سی کیلومتری رامسر واقع شده است و با دریا نیز در حدود 10 کیلومتر فاصله دارد که یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد بوم گردی جنگل می باشد.

-جنگل النگدره گرگان: از دیگر بهترین مقاصد برای بوم گردی جنگل می توان به جنگل النگدره گرگان اشاره کرد که این جنگل در 5 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده و دارای 185 هکتار نیز مساحت است.

-جنگل سی سنگان نوشهر: جنگل مذکور نیز از دیگر مهمترین مقاصد بوم گردی جنگل می باشد که یکی از بزرگ ترین و زیباترین جنگل های شمال کشور است.
 

بوم گردی جنگل

 بوم گردی جنگل در جهان

بوم گردی جنگل در جهان نیز روزانه در حال افزایش و توسعه می باشد به طوری که شما می توانید در بسیاری از کشورهای جهان شاهد برگزاری انواع تورهای بوم گردی جنگل باشید. توجه داشته باشید که جنگل های بسیار بکر و زیبایی در کشورهای مختلف جهان وجود دارد که هر کدام از آنها بهترین گزینه برای بازدید و بوم گردی جنگل به شمار می آیند. بسیاری از گردشگران و توریست هایی که در بوم گردی جنگل شرکت می کنند دارای روحیه ها و شخصیت های اجتماعی بسیار نزدیکی به هم هستند و به همین دلیل می توان بهترین و هیجان انگیزترین تور بوم گردی جنگل را برای این گروه از گردشگران فراهم نمود. از مهمترین و دست نخورده ترین جنگل های جهان برای بوم گردی جنگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-جنگل تونگا در آلاسکا: یکی از بزرگ ترین جنگل های ملی در آمریکا به شمار می آید که دارای وسعتی در حدود 69 هزار هکتار می باشد و یکی از جنگل هایی است که تنوع گونه های گیاهی و جانوری بسیار بالایی را دارد.

-جنگل خرس بزرگ: از دیگر بهترین مقاصد برای بوم گردی جنگل به شمار می آید که از معدود جنگل های دست نخورده در جهان بوده و در دل اقیانوس و کوهستان واقع شده است به همین دلیل از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است.

-جنگل کنگو: از دیگر مقاصد مهم برای بوم گردی جنگل، می توان به جنگل کنگو اشاره کرد که بعد از جنگل های آمازون دومین جنگل بزرگ در جهان بوده و در قاره آفریقا واقع شده است.

-جنگل پیسگاه: جنگل پیسگاه نیز از دیگر زیباترین جنگل های موجود می باشد که در سال های اخیر بهترین گزینه برای بوم گردی جنگل به شمار آمده است.

منبع: www.worldagroforestry.org


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.