جلوگیری از عضویت ناخواسته در گروههای واتس اپ

شکاف امنیتی موجود در سرورهای واتساپ، اضافه‌ کردن افراد به گروه‌های خصوصی را امکان‌پذیر می‌کند.هر شخصی که کنترل یکی از سرورهای واتساپ را در اختیار دارد، به‌سادگی می‌تواند کاربران را به گروه‌های خصوصی اضافه کند.
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جلوگیری از عضویت ناخواسته در گروههای واتس اپ

اضافه شدن خودکار در گروه واتس اپ

همانطور که می دانید یکی از مشکلات بزرگ کاربران واتس اپ، اضافه شدن بدون اجازه در گروه های واتس اپ است.

نبود گزینه ای برای رفع این مشکل، تاکنون باعث می شد تا کاربران واتس اپ بتوانند بدون اجازه و تنها با انتخاب نام مخاطبین خود، آن ها را در گروه های خود عضو کنند که برای بسیاری از کاربران امر چندان خوشایندی نبوده و باعث ایجاد مزاحمت برای آنان می شود.

بسیاری از کاربران واتس اپ برای رفع این مشکل درخواست های زیادی را به واتس اپ ارسال نموده اند اما با این حال تاکنون واتس اپ برای رفع آن، اقدامی انجام نداده و امکان غیر فعال سازی اضافه شدن خودکار در گروه ها را در تنظیمات خود قرار نداده بود.

اما به نظر می رسد واتس اپ بالاخره تصمیم درست را گرفته و در آخرین بروز رسانی خود، امکان غیر فعال سازی اضافه شدن بدون اجازه در گروه های واتس اپ را برای کاربران فراهم نموده است.

این ویژگی که در بسیاری از پیام رسان ها مطرح همچون تلگرام وجود دارد، به کاربران این اجازه را می دهد تا کسی نتواند آن ها را به گروه های مختلف دعوت کند و بدون اجازه، آن ها را به عضویت گروه های مختلف درآورد.

این قابلیت در بروز رسانی اخیر واتس اپ ارائه شده است و هنوز برای همه کاربران فعال نشده است.

اما طبق گزارشی که واتس اپ در این زمینه ارائه داده است، به زودی کاربران نسخه های اندروید و آی او اس واتس اپ، می توانند این قابلیت را در بخش تنظیمات حریم خصوصی اپلیکیشن خود، مشاهده کنند.

نحوه غیر فعال سازی اضافه شدن در گروه های واتس اپ در مراحل زیر توضیح داده شده است.

آخرین آپدیت اپلیکیشن واتس اپ را دریافت کرده و نسخه اپلیکیشن خود را بروز رسانی کنید و وارد بخش Settings یا تنظیمات آن شوید.

در بخش تنظیمات، گزینه Account را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، وارد بخش Privacy گردید.

گزینه Groups را انتخاب کنید.

سپس در قسمت Who can add me to groups گزینه Nobody را انتخاب کنید.

با انجام مراحل بالا، امکان اضافه کردن بدون اجازه خود را به گروه های مختلف، مسدود کرده و از این پس هیچ کاربر واتس اپی نمی تواند این امر را انجام دهد.

در این شرایط تنها روش برای عضو شدن در گروه ها، از طریق لینک گروه خواهد بود و شما با استفاده از آن می توانید وارد گروه های مورد نظر خود شوید.

دقت داشته باشید که اگر گزینه My Contacts را در مرحله 4 انتخاب کرده باشید، تنها کاربرانی که در لیست مخاطبین واتس اپ شما قرار داشته باشند می تواند به صورت خودکار شما را به گروه های مختلف، دعوت کنند.


منبع: سایت مراقبت از خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.