تاثیر کالری بر جنسیت نوزاد

رابطه میان رژیم غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد. در اغلب گونه ها شما فرزندان مذکر می تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد.
سه‌شنبه، 14 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تاثیر کالری بر جنسیت نوزاد
پنجاه وشش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند، نوزاد پسر داشتند، در حالیکه در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند، این میزان ۴۵ درصد بود. گروهی که بیشتر نوزاد پسر به دنیا آورده بودند، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی، با احتمال بیشتری طیف وسیع تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین های E ، C و ۱۲B دریافت کرده بودند. نسبت نوزاد پسر همچنین برای زنانی که روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه می خوردند، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آنها در هفته می خوردند، به شدت بالا می رفت.
 
به گفته این پژوهشگران این یافته‌های غیر منتظر با تغییر تدریجی به نفع دختران در نسبت‌های جنسی نوزادان تطبیق دارد. پژوهش های قبلی نشان داده است که علیرغم همه گیری فزاینده چاقی، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصادهای پیشرفته کاهش پیدا کرده است. شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی خورند نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
 
به گفته این پژوهشگران یافته‌های آنها ممکن است توضیح دهنده این امر باشد که چرا در کشورهای پیشرفته که زنان جوانان به رژیم‌های کم کالری روی آورده اند، جمعیت پسران در حال کاهش است. دکتر ماتیوز می گوید یافته های این بررسی به یک مکانیسم طبیعی برای انتخاب جنسیت اشاره می کند.
 
رابطه میان رژیم غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد. در اغلب گونه ها شما فرزندان مذکر می تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد. اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت گیری کنند، در حالیکه ماده ها به طور مداوم تری تولید مثل می کند.
 
اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد، صرف منابع در تولید فرزندان مذکر معقول است، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجود دارد که برای او نوه های بیشتری تولید کند. اما در زمانهای کمبود منابع، سرمایه گذاری بی خطرتری است. پژوهش‌ها در مورد لقاح آزمایشگاهی (IVF ) نشان دهنده آن بوده است که میزان های بالاتر گلوکز یا قند، رشد و نموی رویان های مذکر را تحریک می کند، در حالیکه باعث مهار رشد رویان های مونث می شود. اگر که قصد دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتما نکات زیرا به خاطر بسپارید:
 
١- حتما با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل پزشک عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری‌هایی مانند سرخچه، دیابت، بیمایهای ارثی و ژنتیکی و... سلامتی تان محرض شود، زیرا در صورت داشتن این بیماری ها هم ممکن است رژیم غذایی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماری ها بروی جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند، پس حتما با پزشکتان مشورت کنید و اورا از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می کنید قطع یا تعدیل کند.
 
۲- از زمانی که تصمیم میگیرید صاخب فرزند شوید، عادت‌های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید. سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است. چون حدود ۷۰ روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.
 
۳- در این دوران بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتارهای پرخطر و تماس با محیط هایی که احتمال بیماری شما را افزایش می دهند خود داری کنید، بر فرض مثال چنانچه در منزل گربه دارید و میخواهید جای آن را تمیز کنید یا باغبانی کنید. از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر میگذارد کاهش یابد.
 
۴- برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و قصد خود را برای بارداری با ایشان در میان بگذارید و بر طبق جنسی که می خواهید بدنیا آورید با او مشورت کنید.
 

 تاثیر چاقی مردان در تعیین جنسیت نوزاد

هنوز هم در روزگاری که فرهنگ پیشرفته تری نسبت به قدیم داریم هستند کسانی که جنسیت فرزند برای آنها اهمیت دارد و یا از طرفی والدینی که مثلا پسر دار هستند مایل به داشتن فرزند دختر بوده و در این رابطه دست به کارهای عجیب و غریب می زنند. در حالیکه به اعتقاد پزشکان همه این باورها و امکانات بدون خواست خدا در تعیین جنسیت جنین محقق نمی شود.
 
فکر می کنید هنوز هم در عصر جدید هستند والدینی که جنسیت نوزادشان بر زندگی آنها اثرگذار باشد؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید دوست دارند پیش از تولد برای جنسیت نوزاد تصمیم بگیرند، ما برای شما خبرهای خوشی داریم. خبرهایی که به شما کمک می کند بدون صرف هزینه های گزاف و راه های زمان بر تا حدی جنسیت نوزاد خود را تعیین و پیش بینی کنید.
 
زنان دختر دوست بهتر است پیش از بارداری نگاهی به اندازه کمر شوهرشان داشته باشند، چون سایز کمر آنها در جنسیت نوزاد آینده نقش دارد. در آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که احتمال پسر دار شدن مردان چاق یا دارای اضافه وزن بیشتر از سایرین است. اگرچه وزن مردان بر بچه دار شدن یا نشدن آنها تأثیری ندارد، ولی به طرز غریبی می تواند احتمال تولد یک نوزاد دختر را کاهش دهد.
 
بدون شک، شما هم از شنیدن این خبر متعجب شده اید. پدیده ای که اگر چه علت اصلیش کشف نشده است اما در صحت و درستی آن شکی نیست. با این وجود دانشمندان احتمال می دهند، مردان چاق میزان بیشتری اسپرم Y می سازند؛ عاملی که تشکیل جنین پسر در عملیات لقاح را افزایش می دهد. بنابراین، برای دختردار شدن بهتر است به همسران خود توصیه کنید پیش از هر چیزی وزنشان را کم کنند.
 
اگرچه پیش از این به ارتباط میان وزن مادر، جنسیت و سلامت نوزاد توجه می شد؛ محققان این بار رابطه وزن پدر با جنسیت نوزاد را در ۸ هزار و ۵۰۰ زوج مورد بررسی قرار دادند. نتایج به دست آمده نشان دادن مردانی که تناسب اندام دارند پدر ۶۱۱ پسر و ۵۹۶ دختر بوده اند. نزدیکی این اعداد به ما می گوید تناسب اندام نقشی در جنسیت جنین ندارد. این در حالی است که اضافه وزن مردان تا ۲۷ درصد احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می دهد.
 
منبع: تعیین جنسیت جنین، فاطمه تقدسی‌نیا، نوید حکمت، چاپ دوم، قم، 1396


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما