آیا ویندوز 11 ارائه خواهد شد؟

آنطور که اخبار نشریه های معتبر نشان می دهد، مایکروسافت دیگر نسخه ای به نام ویندوز 11 یا 12 یا هر چیز دیگری انتشار نخواهد داد و به طور کلی این شرکت رویه خود را برای ارائه نسخه های جدید تغییر داده است. اما به هر حال مایکروسافت بی کار نمی ماند و ویندوز 10 را به حال خودش رها نمی کند و از این پس این شرکت به جای ارائه نسخه های جدید، ویندوز 10 را بروز رسانی می کند. اما اکنون پس از گذشت مدت زیادی از انتشار ویندوز 10، کاربران این سیستم عامل منتظر ارائه نسخه جدید آن هستند. با ما همراه باشید تا توضیحاتی درباره صحت یا دروغ بودن خبر ویندوز 11 در اختیار شما بگذاریم.
يکشنبه، 19 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا ویندوز 11 ارائه خواهد شد؟

نسخه های مختلف ویندوز

مایکروسافت همیشه با ارائه نسخه های جدید ویندوز، کاربران خود را شگفت زده کرده است.

هنگامی که پس از ویندوز 98 ویندوز XP معرفی شد، بسیاری از کاربران آن را به عنوان انقلابی در سیستم عامل ها پنداشته و تا همین حالا نیز از آن استفاده می کنند.

البته در این میان همیشه بخت با مایکروسافت یار نبوده و گاهی اوقات شکست هایی را نیز در معرفی نسخه های جدید داشته است.

پس از موفقیت چشمگیر ویندوز XP نوبت آن رسیده بود که مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز را به کاربران خود معرفی کند که فاجعه ویندوز ویستا، پیش آمد.

در حقیقت ویندوز ویستا یک شکست بزرگ برای مایکروسافت به حساب می آمد که نتوانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند و خیلی زود به طور کلی کنار گذاشته شد.

پس از تجربه ویستا، مایکروسافت به فکر ارائه یک نسخه جدید همسو با نظرات کاربران افتاد که نتیجه آن تجربه موفق ویندوز 7 بود.

ویندوز 7 خیلی زود توانست شکست تلخ ویستا را به شیرینی تبدیل کند و جایگاه خود را در میان کاربران سیستم عامل ویندوز به دست آورد.

با اینکه مدت هاست از ارائه ویندوز 7 می گذرد و نسخه های جدیدتری نسبت به آن نیز ارائه شده است، اما همچنان بیشترین تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز در اختیار ویندوز 7 می باشد.

پس از موفقیت ویندوز 7 مایکروسافت ویندوز 8 را معرفی نمود که چندان موفق نبود و تجربه شکست ویستا را دوباره تکرار نمود.

ویندوز 8 مشکلات بسیار زیادی را برای کاربران بوجود آورده بود و همین موضوع سبب شد تا مایکروسافت هر چه سریع تر نسخه جایگزینی برای آن دست و پا کند که با نام ویندوز 8.1 به بازار عرضه شد.

ویندوز 8.1 توانست تا حدودی جای خود را در میان کاربران مایکروسافت باز کند اما به هیچ وجه نتوانست جای ویندوز 7 را بگیرد و همچنان ویندوز 7 از محبوبیت بالایی برخوردار بود.

این موضوع سبب شد تا مایکروسافت رویه خود را در ویندوز 8 تغییر داده و به فکر ارائه یک نسخه جدید با ساختاری شبیه به ویندوز 7 بیفتد.

نتیجه این رویکرد، ویندوز 10 می باشد که نسخه ای بسیار کامل و همه فن حریف بوده و توانست در مدت کوتاهی کاربران زیادی را به خود جذب کند.

این نسخه از ویندوز که آخرین نسخه آن می باشد، در حال گرفتن جای ویندوز 7 در لیست محبوب ترین سیستم عامل های مایکروسافت می باشد.

اما سوالی که اکنون برای کاربران پیش آمده است این است که پس از موفقیت ویندوز 10، آیا ویندوز 11 یا 12 نیز خواهیم داشت؟

اگر چنین نسخه ای در حال طراحی است، این نسخه کی به کاربران معرفی خواهد شد و چه ویژگی هایی خواهد داشت؟
 
ویندوز 11
پس از موفقیت ویندوز 10، مایکروسافت رویه خود را در ارائه نسخه های جدید ویندوز به طور کلی تغییر داده است و آنطور که از منابع نزدیک به مدیران این شرکت شنیده می شود، نسخه ای از سیستم عامل ویندوز با نام تجاری ویندوز 11 یا 12 یا هر چیز دیگری، ارائه نخواهد شد.

اما در خصوص بروز رسانی و ارائه امکانات جدید، مایکروسافت به جای اینکه توان خود را برای ارائه یک نسخه جدید صرف کند، ویندوز 10 را بروز رسانی خواهد نمود.

این بدان معنا است که کاربران ویندوز، دیگر نباید منتظر نسخه جدیدی از ویندوز باشند و از این پس برای دریافت ویژگی های جدید، باید منتظر ارائه بروز رسانی برای ویندوز 10 خود باشند.

مایکروسافت در رویکرد جدید خود، تمامی تغییرات مد نظر خود را در قالب بروز رسانی های مختلف برای ویندوز 10، اعمال خواهد کرد و از این پس نسخه های جدیدی با عنوان ویندوز 11 یا موارد مشابه نخواهیم داشت.

در این رویکرد، تغییرات جدید در قالب بروز رسانی های مداوم ویندوز 10 در سیستم عامل اعمال می شود که به صورت خودکار دانلود می شوند.

هر سه سال یک بار نیز یک بروز رسانی کلی ارائه خواهد شد که کاربران با نصب آن می توانند از آخرین دستاوردهای مایکروسافت بهره مند شوند.

این بروز رسانی کلی به صورت یکپارچه در همه پلتفرم های ویندوز ارائه می شود و کاربران نسخه های مختلف دسکتاپ، موبایل، اسمارت واچ و سایر موارد، آن را دریافت خواهند کرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.