آشنایی با زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت

شما برای ورود به دنیای هک و امنیت، لازم است تا دانش های مورد نیاز در این زمینه را یاد بگیرید. بدون داشتن دانش کافی در زمینه های مختلف هک، ممکن است پیش از آن که بتوانید اولین تجربه خود را در این زمینه بدست آورید، هدف هک قرار گرفته و قربانی شوید. مهمترین تخصص یک هکر و متخصص امنیت، داشتن دانش برنامه نویسی و آشنایی با زبان های برنامه نویسی است.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت

زبان های برنامه نویسی برای هک

تمامی هکر های حرفه ای همچون هکرهای کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه و همه متخصصان امنیت کامپیوتر، باید به زبان های برنامه نویسی مختلفی، تسلط داشته باشند.

اگر کسی بدون داشتن دانش برنامه نویسی، موفق به نفوذ به یک سیستم یا شبکه ای از سیستم های کامپیوتری شود، در دنیای هک و امنیت به این فرد هکر کلاه صورتی گفته می شود که بدون داشتن دانش، صرفا از ابزارها و برنامه هایی که متخصصان هک ساخته اند، استفاده کرده و یک سری دستورالعمل ها را پشت سرهم اجرا می کند.

البته موفقیت این هکرها تنها به ابزاری که از آن استفاده می کنند و چگونگی اجرای دستورالعمل ها بستگی دارد.

نمونه ای از این افراد را می توان در تلاش های مختلف برای هک وای فای با اندرودامپر، هک اینستاگرام با ترموکس و یا هک تلگرام مشاهده کرد که در برخی شرایط موفقیت هایی را نیز در این زمینه بدست می آورند، اما هیچ دانشی در زمینه برنامه نویسی نداشته و صرفا به استفاده از برنامه های مختلف ساخته شده در این زمینه می پردازند.

یک هکر یا بهتر بگوییم، یک متخصص هک و امنیت باید با همه زبان های برنامه نویسی رایج، آشنایی داشته باشد و بر روی بعضی از این برنامه ها که در ادامه لیست آن ها آورده شده است، تسلط کامل داشته باشد.

هر چه دانش هکر در رابطه با این زبان ها بیشتر باشد، مطمئنا خروجی کار او بهتر خواهد بود و می تواند به آینده شغلی که برگزیده، امیدوارتر باشد.

البته منظور ما از شغل در اینجا متخصص هک و امنیت است که در کشورهای صنعتی و پیشرفته از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار بوده و یکی از بالاترین دستمزدهای سالانه را دریافت می کند.
 
زبان برنامه نویسی C و ++C
یکی از اولین زبان های برنامه نویسی که در رشته های مختلف کامپیوتری در دانشگاه ها آموزش داده می شود، زبان C و ++C می باشد. این دو زبان که پایه برنامه نویسی مدرن می باشند، جزو مهمترین زبان های برنامه نویسی بوده که همه متخصصان هک و امنیت باید به آن ها تسلط داشته باشند.

تقریبا تمامی زبان های مدرن دیگر همچون جاوا، پایتون، پی اچ پی و غیره، با زبان سی نوشته شده اند و این زبان پایه نوشتن سیستم عامل هایی نظیر مایکروسافت و لینوکس نیز هست. زبان ++C نیز پایه برنامه نویسی شی گرا محسوب می شود و کلیه زبان هایی که پس از آن از روش شی گرایی استفاده کرده اند، خودشان با استفاده از زبان ++C نوشته شده اند.
 
زبان برنامه نویسی Java
جاوا نیز همچون C و ++C یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت است که با خاصیت جادویی اجرا روی پلتفرم های مختلف، شناخته می شود.

زبان Java با این شعار شناخته می شود:

یک بار بنویس و همه جا اجرا کن. این بدان معنی است که بسیاری از پلتفرم های معروف، توانایی اجرای کدهای جاوا را دارند و نیازی به تغییر کد خودتان برای اجرا در پلتفرم های مختلف نیست.

جاوا یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت ابزار هک است که روی تمامی سیستم عامل ها قابلیت اجرا خواهد داشت.
 
زبان برنامه نویسی Python
پایتون یکی از دوست داشتنی ترین زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت است که بنا به ویژگی های خاصی که دارد، افراد متخصص به آن علاقه زیادی دارند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا محسوب می شود و از این جهت، زبان آن نزدیک به زبان انسان است که موجب شده یادگیری آن بسیار ساده باشد.

اسکریپت هایی که توسط پایتون نوشته می شوند می توانند بدون نیاز به کامپایل شدن، اجرا شوند. پایتون یک زبان برنامه نویسی متن باز بوده و علاوه بر آن مبتنی بر شی گرایی نیز هست.

اما آنچه که این زبان را در نزد هکرها محبوب می کند، وجود کتابخانه های مختلف برای ساخت ابزار هک است که کار هکرها را بسیار ساده تر می کند.
 
زبان برنامه نویسی HTML و JavaScript
در دنیای هک و امنیت، نمی توان از جاوا اسکریپت سخن گفت اما اشاره به HTML نکرد. این دو زبان، هسته اولیه وب نویسی هستند.

HTML یک زبان پایه است که هر کس که مایل به فعالیت در زمینه طراحی صفحات وب است، باید در رابطه با آن بداند. پس از یادگیری HTML، یادگیری JavaScript نیز آغاز می شود که یک زبان سمت کلاینت است.

با استفاده از JS هکر می تواند به راحتی آسیب پذیری های اپلیکیشن های تحت وب را شناسایی کرده و حملاتی را همچون حمله XSS را روی وب سایت های مختلف، اجرا کند.
 
زبان برنامه نویسی PHP
این زبان برنامه نویسی سمت سروری، یک زبان شناخته شده برای متخصصان هک و همچنین وب نویسی است.

جالب است بدانید که 80 درصد از وب سایت ها به گونه ای با این زبان سر و کار دارند و کدهایی از این زبان در آن ها بکار رفته است.

برای طراحی اکثر فرم های ورود و لاگین، از PHP استفاده می شود که داشتن دانش در این زمینه، می تواند به شما کمک کند تا بدانید درخواست های POST و GET چگونه کار می کنند.

برای هک و کرک پسوردهای ورود به سایت و هک صفحه لاگین، PHP از آن دسته زبان های برنامه نویسی برای هک محسوب می شود.
 
زبان پرس و جوی SQL
SQL یک زبان برنامه نویسی پایگاه داده است و یادگیری آن به شما کمک می کند تا بدانید که داده ها در پایگاه داده چگونه ذخیره می شود و چگونه بازخوانی می شوند.

در دنیای امروزه تکنولوژی، اطلاعات مهمترین دارایی ما محسوب می شود که باید نهایت مراقبت را از آن داشت.

تمامی سرویس ها و سایت های تحت وب، اطلاعات خود و کاربرانشان را در دیتابیس های مخصوص به خود ذخیره می کنند که معمولا با زبان SQL کار می کنند.

یادگیری این زبان به شما کمک می کند تا از ساز و کار خواندن و نوشتن اطلاعات آگاهی یافته و مفهوم جداول و ارتباط آن ها را با یکدیگر درک کنید.

SQL یکی از زبانی های برنامه نویسی برای هک و امنیت است که باید فرا بگیرید.
 

نتیجه گیری

زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت که در بالا مطرح شد، تنها بخشی از محبوب ترین و شاخص ترین این زبان ها است.

زبان هایی همچون Ruby و Perl نیز از جمله دیگر زبان هایی هستند که در این زمینه معروف هستند.

زبان اسمبلی که بیشتر برای برنامه نویسی سخت افزاری مورد استفاده قرار می گیرد، نیز از جمله دیگر زبان های محبوب در این زمینه است.

علاوه بر این موارد، یادگیری کار با سیستم عامل های نظیر لینوکس و خصوصا کالی لینوکس و استفاده از ابزارهای مختلف آن نیز از جمله مهارت هایی است که هر هکر حرفه ای باید به آن ها تسلط داشته باشد.

یادگیری زبان های برنامه نویسی برای هک و امنیت، تنها راهکار موجود برای حرفه ای شدن نیست و علاوه بر این ها باید یک سری مهارت ها نیز در خصوص مهندسی اجتماعی نیز فرا بگیرید.

به هر حال برای گرفتن تخصص در یک زمینه خاص، باید سال ها زمان صرف کرد و تجربه و دانش بسیاری را بدست آورد.

اگر می خواهید یک متخصص امنیت فوق العاده باشید، باید این راه طولانی را طی کرده و دانش فراوانی را در زمینه هک و امنیت بدست آورید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.