ماجرای هک شبکه تلویزیونی HBO چیست؟

مدتی پیش فصل یکی مانده به آخر سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) و چندی دیگر از سریال‌های شبکه تلویزیونی HBO با مشکلاتی توسط یک هکر روبه رو شدند.مسئولین فدرال مجرم را به عنوان یک شخص ایرانی شناسایی کرده و وی را تحت تعقیب قرار داده‌اند.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماجرای هک شبکه تلویزیونی HBO چیست؟

هک شبکه HBO

اگر از دنبال کنندگان بی شمار سریال پرطرفدار شبکه تلویزیونی HBO به نام بازی تاج و تخت یا Game of Thrones هستید، حتما در جریان هک شدن برنامه های این شبکه در تابستان گذشته و در نتیجه منتشر شدن پیش از موعد یک قسمت از این سریال هستید. همانطور که می دانید در جریان هک شبکه تلویزیونی HBO در تابستان گذشته، مسئولان این شبکه مدعی شدند که هکرها توانسته اند بیش از 1.5 ترابایت از اطلاعات این شبکه را سرقت کنند که فیلنامه سریال محبوب Game of Thrones نیز یکی از آنها بوده است.

در جریان هک شبکه تلویزیونی HBO قسمت های 5 و 6 این سریال دزدیده شد و پس از تهدید هکرها، قسمت پنج فصل ششم این سریال، 5 روز زودتر از موعد در اینترنت، پخش گردید. حال پس از گذشت چندین ماه از این واقعه، وزارت دادگستری امریکا اعلام نموده است که ایران در این امر دست داشته است و مسئولیت هک شبکه تلویزیونی HBO برعهده ایران می باشد و قصد دارد این موضوع را پیگیری نماید. این درحالی است که تاکنون چنین اتهامی به هیچ وجه مطرح نبوده و این اولین باری است که این موضوع در دادگاه قضایی امریکا مطرح می شود.

با توجه به نوشته روزنامه امریکایی واشنگتن پست، وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده است که در روزهای آتی قصد دارد تعدادی از پرونده های قضایی را که مظنونین آنها ایرانی هستند را علنی کرده و مورد پیگرد قضایی قرار دهد که پرونده هک شبکه تلویزیونی HBO نیز یکی از آن ها بوده و گفته می شود که افراد ایرانی در آن نقش داشته اند.

بسیاری از منتقدان دولت امریکا با توجه به این که بعد از گذشت چند ماه از واقعه مطروحه، این اولین باری است که چنین اتهامی به ایران در این خصوص زده شده است، بر این باورند که این موارد جزو بازی های سیاسی کابینه دولت ترامپ بوده و آن ها قصد دارند با مطرح و علنی کردن اینگونه پرونده ها، فشار بیشتری را در خصوص افزایش تحریم ها علیه ایران به کنگره امریکا وارد کنند.

در جریان هک شبکه تلویزیونی HBO بیش از یک و نیم ترابایت از اطلاعات این شبکه از جمله تعدادی از قسمت های سریال بازی تاج و تخت و فیلنامه این سریال به همراه ایمیل های مدیریت این شرکت به سرقت رفت که تاکنون جزئیاتی از این پرونده منتشر نشده بود.

با توجه به اینکه هکرهایی که اقدام به این کار کرده بودند، از HBO در قبال عدم انتشار اطلاعات خود، درخواست پول کرده بودند، به نظر نمی رسد انگیزه سیاسی پشت این حرکت بوده باشد.

لازم به ذکر است که حتی در آخر هیچ منبع مطلعی نیز در خصوص اینکه آیا مسئولان HBO پولی را به هکرها پرداخت کرده اند یا خیر نیز اطلاعاتی را اعلام نکرد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.