6 نکته مهم درباره حفاظت از دندان‌ها که حتما باید بدانید

حتما درمورد محافظت از دندان‌ها چیزهایی تا به حال خوانده‌اید. چند بار از مادرتان شنیده‌اید که آجیل نخور تا دندان‌هایت سالم بمانند؟ امروز با خواندن این مقاله خواهید دید که بسیاری از باورهایتان درمورد محافظت از دندان، اشتباه بوده است. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 نکته مهم درباره حفاظت از دندان‌ها که حتما باید بدانید
١. برخلاف باور عوام که مصرف آجیل برای دندان‌ها ضرر دارد، آجیل نه تنها برای دندان‌ها مخرب نیست بلکه فایده هم دارد. زمانی که pH  بدن شما اسیدی شود، دندان‌ها آسیب می‌بینند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از مصرف بی‌رویه شیرینی‌جات خودداری کنید. آجیل هم جزء موادی است که ضد اسید است و به حفاظت دندان‌ها کمک می‌کند.

٢. تا حد ممکن تعداد دفعات مصرف شیرینی و شکلات را کم کنید. با اسیدی شدن دهان احتمال آسیب دندان‌ها بیشتر می‌شود و شیرینی‌جات یکی از عوامل مهم اسیدی شدن دهان است. شاید جالب باشد بدانید با هربار مصرف مواد قندی حدود بیست دقیقه pH دهان شما اسیدی می‌ماند و دندان‌ها را خراب می‌کند.

3. سعی کنید در همه جا مسواک و نخ دندان همراهتان داشته باشید که در مهمانی‌ها، محل کار یا هر جای دیگر به راحتی بتوانید استفاده کنید. به یاد داشته باشید با افزایش مهمانی‌ها و دید و بازدید در ایام نوروز، باید حتما دوبار در روز مسواک بزنید تا به دندان‌های شما آسیبی نرسد.

4. برخلاف آن‌چه که تا به امروز فکر می‌کردید، زمان و کیفیت مسواک زدن بسیار مهم‌تر از تعداد دفعات مسواک زدن است؛ بنابراین حتما وقت کافی برای مسواک زدن بگذارید و سرسری آن را تمام نکنید.

۵. به این نکته نیز توجه داشته باشید پوسیدگی دندان یک بیماری مزمن است و دقت نکردن به این نکات ممکن است سرعت تخریب دندان‌ها را افزایش دهد.

6 نکته مهم درباره حفاظت از دندان‌ها که حتما باید بدانید

6. نکته‌ای که اکثر مردم از آن غافل هستند، تغذیه مناسب است. تغذیه نامناسب مانند نوشابه باعث پوسیدگی دندان می‌شود و در درازمدت مینای دندان را از بین می‌برد و ممکن است مشکلات جدی در آینده برای شما بوجود آورد. پس نوشیدن نوشابه و خوردن غذاهای نامناسب فقط یک شب و  یک روز نیست و ممکن است عادات غذایی شما را تغییر داده و در نهایت دندان‌های شما را از بین ببرد.

شما همیشه به لبخند زیبایتان احتیاج خواهید داشت. به همین علت باید از دندان‌هایتان به خوبی محافظت کنید. با رعایت نکات بهداشتی در مورد  آن از لبخند زدن خجالت نکشید و مطمئن باشید لبخند چهره شما را زیباتر خواهد کرد.


منبع: مجله رازینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.