مافين زرد آلو

برگه زرد آلو يا قيسي خرد شده را به مدت 3 ساعت در آب پرتقال خيس كنيد و فررا روي دماي 200 درجه ي سانتي گراد گرم كرده و 10 حفره ي قالب مافين را با كره چرب كنيد، آرد و بيكينگ پودر را 3 بار الك كرده و كنار بگذاريد. دريك كاسه ي بزرگ كره، شكر و نمك را با همزن برقي بزنيد تا لطيف و روشن شود. تخم مرغ ها را 3 مرحله به مخلوط اضافه كنيد. در هر مرحله كاملاً با همزن بزنيد. 1 قاشق سوپخوري از آرد الك شده را به مايه اضافه كنيد، سپس ماست، رنده پوست پرتقال و برگه
سه‌شنبه، 26 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مافين زرد آلو
مافين زرد آلو
مافين زرد آلو

نويسنده:شيوا اصغر لو




مواد لازم براي 4 نفر:

برگه ي زردآلو يا قيس/250 گرم، ريز خرد شده
آب پرتقال تازه/100 ميلي ليتر صاف شده
كره خرد شده/125 گرم
آرد /375 گرم
بيكينگ پودر/4 قاشق چايخوري
شكر/125 گرم
نمك /يك پنسه
تخم مرغ درشت/2 عدد كمي زده شده
ماست/250 ميلي ليتر
پوست پرتقال/يك عدد، رنده شده
مارمالاد زرد آلو/براي تزيين
ترافل هاي رنگي /براي تزئين

طرز تهيه :

برگه زرد آلو يا قيسي خرد شده را به مدت 3 ساعت در آب پرتقال خيس كنيد و فررا روي دماي 200 درجه ي سانتي گراد گرم كرده و 10 حفره ي قالب مافين را با كره چرب كنيد، آرد و بيكينگ پودر را 3 بار الك كرده و كنار بگذاريد. دريك كاسه ي بزرگ كره، شكر و نمك را با همزن برقي بزنيد تا لطيف و روشن شود. تخم مرغ ها را 3 مرحله به مخلوط اضافه كنيد. در هر مرحله كاملاً با همزن بزنيد. 1 قاشق سوپخوري از آرد الك شده را به مايه اضافه كنيد، سپس ماست، رنده پوست پرتقال و برگه ي زردآلو را به آن اضافه نموده و با كمك ليسك فقط در حدي كه با هم مخلط شوند مخلوط كنيد. بقيه ي آرد و بيكينگ پودر الك شده را خيلي آرام به مخلوط اضافه كنيد. از هم زدن زياد از حد خودداري كنيد، زيرا باعث سنگين شدن خمير مي شود، سپس خمير را بين 10حفره قالب مافين تقسيم نماييد و در 2 حفره باقيمانده مقدار كمي آب بريزيد.
درجه ي فر را به 180 درجه ي سانتي گراد كاهش دهيد و قالب را به مدت 25 دقيقه درون فر قرار دهيد تا سطح روي مافين ها طلايي شود. قالب را از فرخارج كرده، به مدت 5 دقيقه روي دستمال آشپزخانه ي مرطوب قرار دهيد، سپس مافين ها را از قالب خارج كنيد و روي توري فلزي قرار دهيد تا خنك شوند.
نكته :
1- اين دستور داراي 3551 كيلوكالري انرژي، 502 گرم كربوهيدرات، 69 گرم پروتئين و 141 گرم چربي مي باشد.
2- درصورت تمايل مي توانيد روي مافين ها كمي مارمالاد زردآلو ماليد و با ترافل هاي رنگي تزئين كنيد.
3- بهترين زمان مصرف همان روز پخت مي باشد.
منبع:مجله هنر آشپزي ،شماره 58




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.