زنبیل اینترنتی

در عصر ارتباطات، از طریق فروشگاه‌های اینترنتی به‌راحتی می‌توانیم تمام وسایل مورد نیاز خود را از داخل خانه خریداری کنیم. خرید آنلاین مزایا و معایب خاص خود را دارد که مطهره ساغری دوز در این شماره به شش تا از مزیت های آن پرداخته است.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زنبیل اینترنتی
با ظهور اینترنت و گسترش آن، سبک زندگی ما تغییر کرده و پدیده‌های جدیدی وارد زندگی مان شده اند؛ یکی از این پدیده‌های جدید، خرید اینترنتی است. در زمان‌های قدیم انسان‌ها برای خرید محصولات مورد نیازشان باید از این مغازه به آن مغازه و حتی از این شهر به آن شهر می‌رفتند تا بلکه بتوانند وسیله ی مورد نظرشان را پیدا کنند؛ اما امروزه با فروشگاه‌های اینترنتی، که تعدادشان هم کم نیست، به‌راحتی می‌توان تمام وسایل مورد نیاز را از توی خانه خریداری کرد. خرید اینترنتی امروزه در دنیا کلی طرفدار دارد؛ اما متأسفانه ما ایرانی‌ها هنوز رغبت چندانی به خرید اینترنتی نداریم.

در این شماره ابتدا شش تا از مزیت‌های خرید اینترنتی را  بیان می‌کنیم. با این  هدف که رغبت خرید اینترنتی در شما ایجاد شود و به امید خدا در شماره ی بعد چندتا نکته ی توپ درباره خرید اینترنتی می‌گوییم که به احتمال زیاد همه ی شان به کارتان می‌آید. خب برویم سراغ مزیت‌ها:


1. درِ فروشگاه‌های اینترنتی همیشه به روی شما باز است

اولین مزیت خرید اینترنتی این است که خرید اینترنتی شب و روز و ایام تعطیلی و... نمی شناسد. در هفت روز هفته و در هر ساعت از شبانه روز در فروشگاه های اینترنتی به روی مشتریانی که شما باشید باز است و شما می‌توانید هر زمان دل تان خواست خرید کنید.


2. امکان مقایسه ی محصولات و درنتیجه انتخاب بهترین محصول

مزیت دیگر خرید اینترنتی، امکان مقایسه است. اینترنت به خریداران امکان می دهد به راحتی دو محصول را از لحاظ کیفیت و قیمت و طرح و رنگ، کنار هم مقایسه کنند و درنهایت بهترین محصول را انتخاب نمایند.
 

3. صرفه‌جویی در وقت

با خرید از یک فروشگاه اینترنتی، شما مجبور نیستید زمان زیادی را در صف مغازه‌ها یا خیابان‌های پرترافیک و شلوغ سپری کنید؛ بلکه در کم ترین زمان ممکن و تنها با کلیک کردن، محصول مورد نظر خود را پیدا و خریداری می‌کنید.


4. قیمت پایین تر

فروشگاه‌های اینترنتی نه بابت اجاره ی مغازه پول می‌دهند و نه کارکنان زیادی دارند که به آن ها حقوق بدهند و از طرفی مشمول تخفیف های مالیاتی می‌شوند، پس درنهایت قیمت محصولی که ما می خواهیم بخریم کاهش پیدا می‌کند. از طرفی، بسیاری از وبسایت‌ها برای افزایش مشتریان خود امکاناتی مثل تحویل رایگان یا تخفیف‌های ویژه در اختیار خریداران می‌گذارند؛ پس از نظر قیمت واقعاً به صرفه است که اینترنتی خرید کنیم.


5. استفاده از تجربیات سایر مشتریان با خواندن قسمت کامنت‌ها و نظرات

یکی دیگر از مزیت‌های خرید اینترنتی این است که می‌توانید از نظر سایر مشتریان باخبر شوید. شما می توانید با مراجعه به قسمت نظرات، توضیحات سایر مصرف کننده‌ها را درباره ی محصول مورد نظرتان بخوانید درحالی که دانستن نظر سایر مشتریان در مغازه‌ها و فروشگاه‌های معمولی در سطح شهر اصلاً امکان‌پذیر نیست.


6. فرستادن هدیه به هر کجای کره ی زمین

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دلایلی دور از دوستان تان زندگی می‌کنید، از طرفی اهل هدیه دادن هستید و می‌خواهید در روزهای خاص، مثل تولد، با فرستادن هدیه دوستان تان را خوشحال و غافل گیر کنید، خرید اینترنتی این امکان را برای شما فراهم آورده است؛ اما اگر اهل هدیه دادن نیستید فعلا بی خیال این یک مورد شوید. 
 
 خب قانع شدید که خرید اینترنتی از هر لحاظ به نفع ماست؟ بله، قطعاً که قانع شدید و شاید همین الان تصمیم گرفتید تمام محصولات مورد نیاز خانه، از نان و برنج گرفته تا کیف و کفش و لباس را اینترنتی خرید کنید؛ اما بهتر است تا شماره ی دیگر صبر کنید؛ چون این درست که خرید آنلاین مزایای زیادی دارد و در بالا فقط به چند نمونه از آن اشاره کردیم، خرید اینترنتی یک عیب خیلی بزرگ هم دارد و آن این است که دزدان بسیاری در کمین نشسته‌اند و با راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی به ظاهر قانونی، اقدام به سوءاستفاده‌های گوناگون می‌کنند. در شماره ی بعد با ما همراه باشید تا با معرفی دفترچه ی راهنمای خرید اینترنتی از پشیمانی ‌های پس از خرید جلوگیری کنیم.

نویسنده: مطهره ساغری‌دوز
منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.