افزایش سرعت شارژ باتری با چند روش ساده

اگر عجله دارید و دنبال شارژ سریع گوشی خود هستید بهتر است گوشی را در حالت پرواز قرار دهید چرا که گوشی در برقراری ارتباط با دکل مخابراتی سیم کارت شارژ زیادی را مصرف می کند. با قرار دادن گوشی در حالت پرواز (Airplane Mode) گوشی شما سریع تر شارژ می شود.
چهارشنبه، 3 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش سرعت شارژ باتری با چند روش ساده

آموزش شارژ سریع گوشی اندروید و آیفون بدون نیاز به اپلیکیشن

شارژر درستی برای گوشی خود انتخاب کنید
بعضی ها اصلا حواسشان نیست که هر شارژری را نباید به گوشی خود وصل کنند. چرا که شارژر ها ظرفیت های متفاوتی دارند و از هر شارژر نمی توانید برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. نتیجه استفاده از یک شارژر با ظرفیت پایین کند شارژ شدن گوشی شماست و نتیجه استفاده از یک شارژر با ظرفیت بالا آسیب رسیدن به گوشی شماست.

البته ممکن است شما روش های جز روش استفاده از شارژر دیواری استفاده کنید که در این صورت باید بگوییم سریع ترین روش شارژر بااستفاده از شارژر دیواری است اگر هم گوشی شما از فناوری Fast charge یا شارژ سریع پشتیبانی می کند می توانید با استفاده از یک شارژر Fast Charge آن را سریع تر شارژ کنید. در کامپیوتر ها پرت USB 2 تنها 2.5 وات انرژی دارد در صورتی که پرت USB 3 (پرت های آبی رنگ) تا 4.5 وات انرژی دارند.
 
گوشی را در حالت پرواز قرار دهید
اگر عجله دارید و دنبال شارژ سریع گوشی خود هستید بهتر است گوشی را در حالت پرواز قرار دهید چرا که گوشی در برقراری ارتباط با دکل مخابراتی سیم کارت شارژ زیادی را مصرف می کند. با قرار دادن گوشی در حالت پرواز (Airplane Mode) گوشی شما سریع تر شارژ می شود.
 
با گوشی خود در زمان شارژ کار نکنید
بسیاری در زمانی که گوشی خود را به شارژ می زنند، با گوشی خود کار هم می کنند. در این صورت شارژ شدن باتری به طول می انجامد. در زمان شارژ شدن گوشی برای شارژ سریع گوشی، با آن کار نکنید و قابلیت های اضافی مانند بلوتوث، وای فای و برنامه های اضافی را ببندید. البته اگر گوشی را در حالت پرواز قرار داده باشیدف بصورت خودکار قابلیت های ارتباطی غیر فعال می شوند.

افزایش سرعت شارژ باتری با چند روش ساده
 
از تنظیمات ذخیره نیرو استفاده کنید
اکثر گوشی های اندرویدی دارای قابلیتی بنام ذخیره نیرو البته ممکن است با نام های مختلف در خود داشته باشند. کار این قابلیت این است که با بستن برنامه های غیر ضروری و محدود کردن برنامه هایی که در پس زمینه به کار خود ادامه می دهند، پردازش و به همین ترتیب مصرف باتری را کاهش می دهد. نتیجه این کار شارژ سریع گوشی شما خواهد بود.
 
گوشی را در زمان شارژ خاموش کنید
اما در نهایت بهترین و البته سریع ترین روش شارژ گوشی اندروید و آیفون زمانی است که گوشی خاموش باشد. مثلا اگر برای شارژ گوشی خود فقط 15 دقیقه وقت دارید بهترین راه و البته تنها راهی که نتیجه بدهد این است که در زمان شارژ گوشی خود را خاموش کنید، در این صورت گوشی از باتری مصرف نخواهد کرد و شارژ سریع گوشی انجام می شود. توجه داشته باشید که دمای بسیار بالا نیز در مدت زمان شارژ گوشی شما تاثیر دارد در صورتی که دمای محیط بالاتر از 30 درجه باشد می تواند روی کند تر شارژ شدن باتری تاثیر داشته باشد.
 

آموزش شارژ سریع گوشی اندروید و آیفون با اپلیکیشن

مواردی که تا به اینجای کار برای شارژ سریع گوشی شما گفته شد مواردی هستند که نیاز به ابزار خاصی ندارند و در واقع نوعی نکته و ترفند هستند.

ولی اپلیکیشن هایی نیز برای سیستم عامل اندروید و احتمالا آیفون وجود دارد که این موارد را برای شما بصورت خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می دهد.

در این صورت با یک جستجوی ساده در Google Play Store می توانید این برنامه ها را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. در نهایت پیشنهاد ما استفاده از روش های بدون نیاز به اپلیکیشن است که البته کاربردی نیز می باشند.


منبع:
سایت نظارت بر خانواده


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.